torsdag 25 augusti 2011

Nu äntligen så....

 ...har jag bestämt mej för vilka Efva Attlingsmycken jag vill ha!  Tog "bara" ett halvår eller så:)
[♥]
I höstas fick jag ett presentkort efter att ha jobbat inom kommunen i 25 år!  Ett antal butiker i stan fanns att välja på.. och jag valde en guldsmedsbutik..  Jag har varit inne i butiken ett antal gånger och kollat på lite olika smycken ...  ATTLINGSsmycken  var något som jag visste, att det skulle jag välja bland...Men det fanns en uppsjö!
Hur svårt som helst..
[♥]
  
Nu hör det till saken att jag varit  väldigt sparsam med smycken, pga en allergi som jag fick för länge sen.. Efter att ha varit rejält sjuk  av allergin i många år, så blev det naturligt till slut, att inte ha någon  klocka eller  några smycken alls.. tiden går ju som bekant och jag vande mej helt enkelt, med att vara utan!
[♥]

Men forskningen/tekniken/vetskapen går oxå som bekant framåt..och numera så finns det väl inga "riktiga" smycken som har de där allergiframkallande i materialet längre.
[♥]
Jag har börjat använda lite mer smycken.. kanske inte fullt ut ..men några små smycken  dyker ändå upp på hals eller arm eller örsnibbar:)  Inga stora,  pråliga eller  färggranna smycken blir det.. utan ganska enkla lagomt stora..
[♥]
Nu idag blev det alltså... ett carpe diem armband.. gillar just den frasen:) väldigt mycket..så det var nog ett bra val... halssmycket däremot velande jag länge med.. till slut blev det  ett...  hängsmycke med rosenblad på en kedja... enkelt vackert och lagomt :)

Ett par Attlingörhänge blev det oxå...

[♥]
Till sist FYRA par örhängen, av andra märken och  såå var presentkortet slut:)... jag är helnöjd och tycker jag gjorde ett bra val ..till slut:)...

[♥] [♥] [♥]...Pia

5 kommentarer:

Viola sa...

Vilken lycka tt få välja så fina smycken, det är skillnade det mot den klassiska guldklockan :)

Ha en fin helg, KRAM

Ullan sa...

Fina smycken precis i min smak.
Ullan

rosenälvorna sa...

Härligt att kunna få välja flera olika smycken och det är inte helt fel när besluten får mogna fram. Trevlig helg!//Christina

Pia sa...

Grattis för belöningen! Attligsmycken är såå fina!

Jag köpte en brikka som hade schablonen till prydnad på briggbotten. Sedan pillade jag bort schablonen och den är väl använd till allt möjligt. Brickan (nyckelskåp, mm med "schablonen" säljes i Prisma och SOKOS här i Finland och minns ej vilket märke de är).
Ja forneldarna är verkligen forntida och användes till kommunikation och visade vägen för sjöfarare längs med hela den baltiska kusten.

Natti natti!
Kraam!
-Pia-

Pia sa...

Hopsan! Det var ju inte du som undrade över forneldarna? Nå väl. Jag svarade dig i varje fall! ;)

Kramis!
-Pia-