lördag 20 augusti 2011

Den börjar ta form...

...traskronan med prismor ...

I förra inlägget berättade jag om prismorna som jag fyndade hos Madde & Carina loppis och att jag hade en ide´om vad de skulle vara till !  Ibland får man bara helt enkelt  FÖR knäppa idéer, det måste jag ju säga:) 

Men, men... nu har jag iallafall nästan gjort den där TRASKRONAN klar..


 Har iofs gjort alldeles för många traskronor i mina dar, men det hjälper inte ..här kommer en till och fråga mej inte var jag ska göra av den ??  I nån låda kanske :)

Stommen är en del av en gammal lampskärm och lakanstrasor från ett nystan som legat och bara väntat på att få komma till användning.. 

Nu kanske det bara blir lakanstrasor eller om jag knyter dit några spetsar??  Prismorna är än så länge bara några få som jag snurrat till  lite ståltråd som de får sitta fast i. Ståltråd att hänga upp kronan i och så kanske lite mera band..prismor..ståltråd..eller vad jag nu kommer på!!....men den är inte klar än..

Söndagen får vikas till lite pyssel ..det känner jag.. men först en goo natts sömn..

[♥] [♥] [♥]...Pia

2 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Fin, det måsta jag prova prismor och tråd har jag ju, trasor? Ja nåt gammalt lakan borde jag väl ha....

Marita sa...

Vad fint det blir! Skulle vara roligt att göra.... Kram, Marita