onsdag 20 oktober 2010

Igår så ...

..fick jag lust att baka ..hockey på tv var inget som frestade..



Selman hade fått sitt..dvs.  promenaden i ösregn!!

Inget speciellt att göra, efter att ha röjt undan det där som alltid måste göras en vanlig vardagskväll...DÅ kan man väl baka något..eller?
 
Sagt och gjort nu blev det MARÄNGERNA som jag bakat en gång förut och som jag tyckte att det var väldigt goa maränger.

Kännetecknande för fransk maräng är att smeten vispas över varmt vatten. Marängerna blir då blanka och lite sega inuti...och väldigt goda.

Äter inte upp alla  marängerna själv..nää  faktiskt inte :).. jag tog med mej ÖVER hälften till mina fikasugna arbetskamrater..ALLT försvann!!

Vill du testa att baka dessa MARÄNGER,  finner du receptet HÄR.

♥...Pia
Ps.. nu verkar det vara så igen, att det är svårt att skriva kommentarer här hos mej.. vad gör man åt det problemet?.Har det med någon inställning  i bloggen att göra eller?? Om någon vet något om detta så snälla skicka ett mail till mej. ds.

5 kommentarer:

Drullputta sa...

Mmm låter underbart gôtt!! Kram

EM sa...

Nu ska vi se om det går att kommentera... dina fina maränger. Ser jättegoda ut...
kram elsamarianne

LantlivsAnette sa...

Sååå smarriga maränger..kan tro att dina arbetskamrater blev glada över att få så smarrigt fika..
Jag kan kommentera hos dig, inga problem att komma in..
Kraaam Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon
Har haft lite problem med en del sidor idag när jag gjort kommentarer, men hos dig funkar det bra. Tror att det är blogger som spökar, och då brukar det försvinna av sig själv. Så mycket gott du bakar, det där såg väldigt gott ut. Och så blanka och fina maränger, synd att vi inte jobbar på samma ställe.
Kör försiktigt till Kd
Kramar
AnnaMaria

Nanna sa...

åh så goda de ser ut!!