tisdag 5 oktober 2010

Höstdekoration i fabriken...

 .. nja och nu har jag " hoppat " på nåt nytt igen :) Läste i nån? blogg, om fabriken  och om olika teman...nyfiken som jag är, var jag naturligtvis tvungen att kolla vad det var för någonting. Så här skrev fabrikens biträden..


..och nu testar jag tisdagsTEMA som är HÖSTDEKORATION...

Mitt bidrag är väl iofs inte så avancerat, men just nu räcker det för mej.
Mitt gamla symaskinsbord som jag har ute, strax bredvid en av ytterdörrarna, är ett bord som byter skepnad allteftersom årstiderna växlar.

Nu  är alla sommarblommorna borta. Brukar även ha en del rostiga saker  på bordet och runt omkring samt en lykta. Den här gången tyckte  jag att det räckte gott med bara lyktan...en gammal och ganska stor järngryta med en stor vit ljung i....en lite mindre vit ljung följde dock med av bara farten och fick plats i en rostig  hög kruka som en gång varit svart i något zink/plåt material.



Okej några saker till fick vara kvar.. bl.a en stor rostig ängel som ljuslykta ...


...rostig lykta...och...

 
 ...några röda äpplen ligger just nu i en korg...som kommer från grannens dingnade äppelträd..jag hade inga RÖDA äpplen och jag tycker röda äpplen är såå höstligt vackert :)..därför "hoppade" jag över staketet ..in till grannen och hämtade ner några röda vackra ÄPPLEN...


..visst är röda äpplen vackra och rostiga krukor :)

..den lilla barnkrattan står lutad mot en lönn och bara väntar på att alla löven ska ramla ner...

.. ett  lysande rött äpple i grannens träd, i bakgrunden lyser höstfärgerna ännumera  i oxbärshäcken..

♥...Pia

8 kommentarer:

EM sa...

Palla äpplen, ajajaj...;-)
Öppnade ugnen till min vedspis idag, och där hittade jag min förlupna gjutjärnsgryta. Kärt återseende. Stora köttgrytor tillverkas i grytan på vedspisen under kalla vinterdagar.
Men det är fint med ljung i också. Vilket fint bidrag till hösten...
kram elsamarianne

Beth sa...

Ååå, såå koselige høstbilder du viser her?

Hannis sa...

Allt behöver inte vara avancerat!
Det enkla är ofta det finaste tycker jag=))
Väldigt fina bilder!Ser mysigt ut.

Kram Hannis

spetsar och änglar sa...

Så vackra höstbilder!

Ha en fin dag!
/Heléne

LantlivsAnette sa...

Ohhhh så fint du har dekorerat Pia !! Jag har inte gjort nåt alls här ute hos mig..
Jag har sett att många nu är med i Fabriken, men inte jag, jag vet inte..vill inte vara så styrd med mina inlägg...
Kraaam Anette

Pillargontanten sa...

Och, du gör så gudomligt fint :O)
Min trapp, veranda ser ut som om, det gått en tromb över den, kanske vore nåt att ta tag i iadg när jag kommer hem, ett litet höstprojekt...
NÅJA, det reder sig :O)

Kram på dig!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ser att hösten kommit till Arvika, fast det visste jag ju..hihi. Som du har fixat och grejat och gjort fint ute, sånt har blivit kraftigt eftersatt här hemma. Är väl ikapp lagom till advent!
Jättefint bidrag till höstdekorationer.
Kramar
AnnaMaria

af nord sa...

Vilka härliga höstbilder!
Önskar dig en bra helg
Kram
Helena