söndag 26 september 2010

Stänga ner bloggen...

...skulle jag  nästan  kunna göra bums!. Men nää, en liten paus är nog bättre. Nu syftar jag på bloggandet :)  och en liten minisemester vore inte heller helt fel.
Mitt jobb tar  mycket kraft & energi just nu.
Jag hjälper till  lite vid flytt från STORT hus till liten lägenhet.
Planera och kolla att det blir rätt vid uppgrävande av "plätt" i trädgården.
Städa städa och åter städa..hela huset och lite till...
Putsa en massa fönster.
Mârten te helgen.
Förskylning....
Ja, listan kan göras hur lång som helst.

JA ni, allt detta skrev jag i förmiddags....

Det var då de...Nu har jag vilat lite :)...gått i skogen med Selma och plockat lingonris.. kollat så "grävgubben " gjorde rätt :) och  jag har INTE städat eller putsat fönster... inte bloggat..för blogger har spökat riktigt ordentligt denna helgen!!

Här är beviset på att det iallafall äntligen har grävts en stoooooooooor grop:)... idag, till mitt lilla projekt.

Till vänster ligger en stooooooooooor brädhög och till höger ligger ett stooooort träd (det stod mitt i där den  stooooora gropen skulle grävas) som höll på att gå åt pipsvängen..men som tur var så fixade "grävgubben"  det hela och drog upp trädet  med hela rotsystemet.

Sen fick grannen  komma och gräva ner  "mitt älsklingsträd" oxeln.

För karl´n min, han har ryggskott!!

Nu ståtar det så fint det "lilla" trädet mitt i trädgården. Hoppas bara det rotar sej igen...

Vad har vi här då, om inte min lilla goding....sittande på vår säng och kikar ut genom fönstret....Hon var nyfiken på vad som hände ute i trädgården ..men hon fick inte gå ut....  det kunde lätt hänt att gräskopan  kommit för nära en viss liten hund!!
Söndagseftermiddagen blev lugn ..så lugn att jag  plockade fram lingonriset som jag plockat i skogen och testade att göra lite olika kransar..runda och i hjärtform.. de blev väl inte så tokiga... dessa lingonkransarna... och nu är jag väl ändå ute i god tid... jag menar med tanke på att det är ändå ett bra tag innan det är jul:)..  

Dax att sluta  och hoppa i säng....får hoppas att näsan INTE rinner lika  mycket i morn.. för då blir det till att stanna hemma..!!

♥...Pia
Ps...uppdatering...Joo då näsan rinner lika mycket som igår och då får man stanna hemma...och nää då inte går det att stänga en blogg med alla bilder och all text... från snart fyra år!! Paus  då & då är nog att föredra.. Förresten ...undras om det går att spara en blogg  när man nu lagt ner så mycket jobb?? ds.

6 kommentarer:

Pillargontanten sa...

NEJ!
Inte ska du väl sluta?
En Paus kan jag godta, men sluta.....
Jag vill se ditt pyssel, läsa om barnbarna, följa Selma på promenix, och bara hälsa på hos dig ibland, det gör mig glad :O)

LantlivsAnette sa...

Gomorron Pia !!
Här händer det grejer ser jag !!! Palnteringar o allt..och vilken fin krans du har gjort !!
Såå söt lilla Selma är där hon sitter och kikar ut på det som händer där ute..
Inte ska du sluta blogga..du kan ju bara pausa då o då..
Kraaam Anette

Patrik sa...

Hej på Mârten!

http://www.labnol.org/internet/blogging/blogger-backup-download-blog-entries-comments-easy-restoration/2164/

Matilda sa...

Hej! Och usch vilken läskig rubrik!!

Jag blev helt ledsen innan jag hunnit se vad du skrivit. Men, nu när jag gjort det så tycker jag verkligen att du ska unna dig en liten bloggpaus. Det ska ju ändå kännas kul att göra inlägg etc. Inte som ett måste.

Varje gång jag känner så, så tar jag en paus. Har bestämt mig för att det här med bloggeriet aldrig, aldrig någonsin, ska få stressa upp mig.=)Det kan nog hända att det blir så ändå ibland, men inte så mycket som det kunde ha blivit.

Ha nu en härlig Mârten med mycket kålsoppa och gräddbullar.=)

Kram, Matilda♥

EM sa...

Tack rara du för din kommentar. Allt känns mycket bättre nu.
Du behöver väl inte sluta helt? Du kan väl ta en paus?
Klart det inte ska kännas som en kvarnsten det här att ha en blogg som bara måste underhållas. Bloggandet, och besöken hos er andra, ger mig så mycket och jag ser på mitt hem och mina omgivning på ett nytt sätt.
Hoppas du kryar på dig snart
kram elsamarianne

Viola sa...

Hörre du..fult att skrämmas så där..lite paus får du ta och inte med så det så!

Man är ju vanemänniska och här hos dig har jag ju vistats de två sista åren och det är alltid supertrevligt att hälsa på dig, vilken goding hon är den där lilla, ha nu en skön kväll och krya på dig,

kramen