torsdag 23 september 2010

En liten ängel...


..med damm på näsan.  Glömde visst att blåsa bort dammet innan jag tog bilden..:)

Det är en ängels som man kan hänga ringar på....Fick den för många år sedan av dottern..en sisådär 20 år sedan. Den står  för tillfället på den gamla spegelbyrån och håller en gammal silverring i armvecket, samt  ett tennarmband... Armbandet är säkert  30 år ..  och som jag fått av svärföräldrar när de semestrade i Idre och Grövelsjön på 80 talet.
Använde armbandet väldigt mycket  och i många år....det och ett liknande armband, fast med svart läder. Det här är brunt.. mörkt brun av tidens gång:).. Nu måste jag bara leta upp det svarta oxå.!

Har nämligen upptäckt att det börjar bli populärt med tennarmband igen:).. OCH det förstår jag..för det är väldigt  VACKRA handarbeten.

♥...Pia
Ps...Här är några sidor som jag funnit armband på..kika in här eller här.. eller här. Jag kollade  bara  på några länkar om tennslöjd på måfå.. det finns säkert massor av andra länkar/sidor med tennhantverk ds.

2 kommentarer:

Fröken Tindra sa...

Änglar är söta! Kul att ditt armband blivit modernt igen. Det är ju aldrig fel.
Kram!

Granne med Selma sa...

Hej goa, goa Pia!

Det ska bli så skönt när allt börjar bli klart med Stallet. Jag saknar att besöka bloggar, att skriva kommentarer och att vara social :-)

Om du bara visste vad jag är glad att ha dig som vän! Du skriver alltid så fint och uppmuntrande till mig. Jag svara bara ibland... mest med tystnad - usch! Men jag har fått göra val under denna resa kan jag lova. Och jag hoppas att alla val har varit värda på slutet.

Vilket vackert smycke Mia gjort! Hon är för duktig! Och så läste jag om dina funderingar när det gällde att blogga eller inte... Så där är det för mig också. Ska jag... eller ska jag inte.... Fast det är ju så himla roligt. Och tid är ju alltid en bristvara :-)

Så vi fortsätter väl ett tag till va?
STOOOOOOOR KRAM//Sussie