tisdag 3 augusti 2010

Neeeej jag har inte funnit ...


..lyktan...  Vi, Isak & jag tog med oss Selma på en promenad, för att samtidigt leka lite detektiver..(vi läser ju Lasse-Majas detektivbyrå på kvällarna:) men det enda vi fann var en massa HALLON... Så nu ikväll har vi ätit HALLON i massor...
Helgens bravader blev för min del riktigt lyckad. Jag hade sytt en del kuddar  som jag tagit med på marknaden och fick ALLA sålda!!  Nu har det ploppat upp en massa nya kuddIDÈER...



Den här var "nästan" färdig för längesen ..men så tog jag tag i den idag när det blev lite lugnt i huset ett tag..

Fusksydde gjorde jag även med den här kudden. Sydde fast tryckknappar och som dekoration ett par gamla vita knappar istället..

Linnekudden med vintagebilden  på, blev helt ok..

Nu ska det inte sys något enda i huset på några dar..lite utflykter är planerade....

Nästa vecka har jag min sista semestervecka ..alldeles själv!!!!

ska här göras en massa...ni vet allt det där som man planerar in när semestern startar och så ...blir inget gjort ..nästan :)


Ja, så  kom då den gamla lyktan fram..solblekt..lagad och alldeles ..

..alldeles..rostig..men helt okej ändå..

..Rostigt, ja det finns det ganska mycket hos mej därute i trädgård med omnejd...


Solen kom fram till slut idag med..men vi struntade i skogen och blåbären..blev faktiskt BADHUSET med storkusinen Isak och lillekusinen Alex..jisses vilka baddjur!!!!..Nu sover den minste hemma hos sej..snart sover den store här hos mej.. och ja...jag ska se på Midsommer för sista gången..
Ha de såå gött..

♥Pia

10 kommentarer:

VACKRA hem & interiör sa...

Vilka jättefina kuddar du gjort, förstår att du fick dem sålda med en gång... Fleecen jag har på mig på bilden kostar 798 kr och den svarta som också är en omlottmodell och med fin luva kostar 698 kr.
Ha det gott och önskar dig en härlig avslutning på semestern
Kram
Pia

LantlivsAnette sa...

Gomorron Pia !!
Jag sitter här nu o har lite ångest för jag börjar jobba idag, jag har haft drygt två veckors semester nu...
Vad synd att ni inte hittade lyktan, attans också..
Men du...sååå fina kuddar du syr, jag kan förstå att du sålde slut på dom på en gång !! Såå himla söta är dom ju..
Ha nu en fin dag, och njut av din semester..
Kraaam Anette

Penseldraget sa...

Hej
härligt romantiska kuddar du syr...=)
kram pia

Penseldraget sa...

Hej
tack för din rara kommentar...om vårat bord. Visst målar jag allt =) men hur..? är svårt att förklara och lite är ju hemligheter oxo =)
kram pia

Fröken Fräken sa...

Hallon kan vara godare än en ljusykta, det måste ju sägas! ;-D Lyckost som har kvar semester, det önskar jag verkligen att jag hade.

ANgående mina lertavlor - nej, jag tog bort dukarna från leran, jag bara kavlade ned dem i leran så att det blev ett bra avtryck, sedan tog jag bort de virkade dukarna.

Viola sa...

Förstår jag väl att dom dära vackra kuddarna sålde som smör..:D så är man hemma efter tre intensiva dagar i Oslo, segt att åka nästan 100 mil tur och retur på tre dagar, ha en fin kväll, KRAMEN

Roses & Angels sa...

HEJ! Tack för dina fina ord om bordet. Så glada vi blir. haha Ja vi målar allt eller Pia gör dekor målningen medan jag gör grovjobbet när det finns. Inte har du röjt någon hemlighet inte har bara inte hunnit med att svara då jag bråkar med mina bakgrunder. Vad fina kuddar du syr. Säljer du också? Dom där skulle gå jätte bra. Ha en fin kväll. Du är det denna blogg du mest använder eller? ser att du har några till. Kram

Inspiration i vitt sa...

Alltid full rulle hos dig Pia, du är härlig du med alla dina upptåg. Du är en hejare på att sy och göra fint oxå, dina kuddar är såå fina. Kram på dig/Ingela.

Roses & Angels sa...

Hhaha ja tredje gången gillt. Ok då vet jag vilken blogg man ska läsa och kommentera i. Roligt att du tittade in till oss. Hoppas vi får se mer av dina fina saker. Alltid kul. Ha en fin dag kram

Sjabbig men chic sa...

Men jättefina kuddar! Vad duktig du är!

Ha det fint!
Lisa