tisdag 10 november 2009

Det ska bli en "vintagekudde" av ...

...det vackra bildmotivet från SAGEN Vintage design ...Har köpt några stryka-på-bilder hos Grannens Bod..och har äntligen börjat tänka till om hur kuddarna skulle se ut !!

Min ledighetsdag går mot natt och summeringen av den dagen är ...

...varit taxichaufför åt min mor som varit på sjukhuset.....

...klippt ny frisyr??...

....råkat hamna på ett loppis i stan efter hårklippningen.

....taxichaufför igen denna gången hem från sjukhuset...

...handlat mat...

...en hund & skogspromenad för att rasta hund och plocka stora kassar med tallris...

....och så vidare...

...kvällen blev en liten bloggrunda..

...sen pysseltid..julkorten börjar ta form..

....snart dax för julmarknaderna..

..gulp..

...hur hinner jag ALLT??....

....jo det får planeras noga nu..

...helgen som kommer blir det skorpbakning:)....

...och till sist..

...JAG STRÖK på en av bilderna från SAGEN på ett loppistyg..

...en gammalt tunt fröskalsbomullstyg..

...som jag tvättat i bleksalt idag..

...så fint det blev...

...Nu efter konstens alla regler... hur man stryker på bilder ...

...och det var med en utförlig förklaring hur man gör??..

...hmm...

...allt blev bra utom en sak...

...underlaget som jag använde mej av..

...man skulle inte använda strykbrädet..

...utan ett hårt underlag...

...OCH då tager man vad man haver...

...EN hyllplan till ett av målningsprojekten ..

...som inte var färdigmålat dessutom... ...OCH lägger det på strykbrädet... ...sen gör man som det stod att läsa i beskrivningen..

...lägger på det hårda underlaget en sisådär 15 sidor tidning...japp tog VF...halva.... ...sen lägger man ett vitt ark..japp gjorde jag.. ...sen lägger man tyget på arket...japp...gjorde jag... ...sen lägger man bilden med rätt sida nedåt på tyget..japp..gjorde jag... ...sen tar man och stryker..japp...det gjorde jag... ...sen så tar man och kollar så allt är ok..japp..det gjorde jag... ...sen UPPTÄCKER man att på hyllplanen som man hade som underlag..fått ett avtryck där oxå... ...AV tidningen VF!!..så det blev två avtryck..ett orginal och ett som jag inte ville ha.. ...nu får jag måla OCH slipa om hyllplanet...

...japp..så kan det gå..

...när man inte tänker TILL riktigt... ...Nu ska motivet "bara "sys fast på en kudde...men det blir det inget av med i natt..

...nu får man ta en annan kudde istället..

...nämligen huvudkudden och så blir det ...

...GONATT... ♥..Pia

8 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad flitig du är.Hinner ju med massor.Är det svårt att fixa stryka på bilder?Mina 2 söta kuddar ligger åh väntar men känner mej lite osäker så jag inte förstör det fina motivet.Ha en skön natt och en härlig onsdag redan kramiz ~~~~~RITA~~~~~~.

Pillargontanten sa...

Hehe, avtryck från VF.... Kansk är nåt att spara till eftervärlden :O)

Pysselpalatset sa...

Hej där.. kula att du titta in, så jag hitta till din härliga sida... Jag har också problem när jag pysslar med överföringsbilder... Det blir alltid några som går åt pipsvängen. Ler... Allt gott till dig.. Vi syns snart igen... Kram Jeanette

Home No.1 sa...

Hej Pia!

Låter som om det var jag som gjorde det där!

Kram Annica.

Viola sa...

DU undrar hur jag hinner med ...du då... du verkar oxå kunna ta tag i saker och ting och få mkt gjort, ha en fin torsdag, vadå kaos..här är det tredje VK..

Anki sa...

Ååh...first kiss! Motivet menar jag, till din kudde! Det är såå fint!
Ah det blir säkert bra nu när du vet hur man gör...och inte gör, hihi!
Det verkar fint iaf!

Goa kramen!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Håller med Annika i en kommentar här över..Har faktiskt aldrig provat stryk-på och det kanske är tur! Såg jättefina på Noll54 under veckan. Och har du sett så dyrt det är med saffran, priset har höjts rejält. Men det kanske inte är saffransskorpor du ska göra.
Ha det gott bort i väst
Stor kram
AnnaMaria

Anonym sa...

Ah vilket fint, såg en webshopp som hade dessa på:
www.bloominghome.se, vad kostade det du köpte? Har sett dom tidigare och då har jag för mig att dom gick på 150 kronor eller mer?

/ Lisa L