tisdag 20 oktober 2009

Vintage Stories..

...Vackra och nostalgiska kläder har KappAhl just släppt en kollektion...Vintage Stories....Har sett lite reklam för kläderna och var lite nyfiken..ville väldigt gärna ha någonting ...en blus eller en tunika....färgerna var ljuvliga..gillar svarta kläder..men nu föll blickarna på de grålila fägerna på tunikorna..såå läckert..... Vi var några ivriga vintageintresserade som plockade bland kläderna, därinne i butiken idag på eftermiddagen...Tog med mej en stor hög, av olika kläder & storlekar....meeeeen sååå besviken jag blev..inte är jag den största människan precis..inte heller den minsta..är väl i stort sett en ..alldeles vanlig med några kilon för mycket ..här och där.... Men storlekarna medium och large..var inte alls medium och large..nää mycket mindre:)..så det blev inga VINTAGE STORIES kläder för mej..inte från vår butik här i stan iallafall..kanske Karlstadbutikerna eller någon annanstansbutik har ANDRA Vintagestories kläder..för vad jag förstår så skiljer sej urvalet en del..Nu kom jag inte tomhänt hem..utan fann allt som tur var några paltor som passade..i storlek medium OCH large:) .....en ljuvlig tunika i cremevitt med en massa olika spetsar..plus en svart tunika med vit brodyr och volanger ..såå nöjd.. ..Och.....SOM GRÄDDE PÅ MOSET SÅ HAR JAG idag börjat den nya utmaningen ....ADVENTSRESAN.....:) ...Nu kör vi ...Getas vind, jag och några till..håll i hatten.. ♥..Pia
Ps..Nu ska jag se om det kan bli några bloggbesök..är faktiskt väldigt dålig på att titta in till er alla ...gör ett inlägg eller två för min del..sen tar det likom slut!!
Skäms lite ..gör jag...för jag ser & läser ALLA kommentarer jag får och blir så glad för att NI tar er tid.....Nu har jag lite tid över..hinner med åtminstone ett par eller så...ds.

8 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Men, Pia - ibland hinner man bara inte med och så är det bara. Ibland kommenterar jag intensivt och ibland väldigt sparsamt.....
Vad synd att inte kläderna passade. Har inte sett dem än, men jag kan ju bara föreställa mig att jag skulle gilla det mesta. Önskar jag hade en plånbok som ville följa med mig dit också *ler*
Du fick allt tag i lite vackert ändå, så jag tycker inte så synd om dig :P
Kram Mia

Pillargontanten sa...

Snygga tunikor, och det där med storlekar man man ju bli tokig på...
Tror knappast Karlstadsbutikerna har andra storlekar, men utbudet kan ju iofs variera :O)

Viveka i Bläckhornet sa...

Var ju i stan igår och glömde helt bort att gå in på Kappahl fast jag tänkt det.

Kände precis som du när kläderna släpptes förra gången. Alldeles för små mot normala storlekar. Trist.

Kramar Viveka

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Pia. På KappAhl på Bergvik/Karlstad fanns nog hela kollektionen. Men en del hade tex väldigt smala ärmar och sånt. Lite töligt tycker jag också. Men du hittade ju jättefina andra. Adventsresan låter spännande, ska bli kul och se vad ni hittar på.
Kramar
AnnaMaria

Annika sa...

Hej. Jag hade tur med storlekarna jag. Jag köpte klänningen på bilden och en svart "bolero/kofta" till! Väldigt fin kollektion ialla fall! Din tunika var superfin!

Kram Annika.

Kamomilla sa...

Knepigt det där med storlekar. Jag har samma problem. :(

Viola sa...

Jag blev faktiskt besviken på denna omgång...mkt bättre i våras, för mkt síden och glans ...inte något för mig, du imorgon startar min stora utlottning..mkt som ska firas, ha en skön kväll i rusket, kram

Magdalena sa...

heisann..
så fint hos deg!-ja vi må dra til kapahl alle sammen,- vakker vintagekolleksjon å finne...
takk for hilsen, ble så glad for den¨¨¨*
hilsen magny