lördag 17 oktober 2009

Jag skulle bara ner till stan idag och ...

...köpa färg..och en limtub hos ANNA..Vad tror ni jag gjorde...Jo.. ..jag "råkade" gå förbi ett av stans lilla källarloppis..som bara är öppet då och då..och idag så var det...DÅ :)....Vilken tur. Självklart fann jag några små gobitar..en gardin/duk/förhänge/(( som "bara" kostade en liten tjuga:) ) ...eller nåt sånt..Vet inte vad det är tänkt som till från början..kanske ett förhänge till att gömma handdukar bakom eller en gardin eller..JAG har tänkt mej det som GARDIN....JUST NU ÄR DET EN DUK..men snart ska det få pryda ett litet hallfönster har jag tänkt mej...röda monogram är en favorit hos mej..just rött och vitt i kombination är snyggt...
Ett pyssel har fått smyga in här oxå ..en av de där små böckerna jag gör i alla möjliga OCH omöjliga stilar..den här är tänkt som en bok till att ha liggandes framme på ett bord som dekoration ,men kan självklart också ha till att skrivas som en minnesbok.. till dikter kanske idébok eller nåt liknade.. säljer dessa böcker i min andra blogg..PYSSELSSKÅPET...
**
....Min dag för övrigt gick i snabbt fart..En tur med jycke och man i skogen på förmiddagen..sen en liten ensamtur till lilla stan..Som då blev mer än "bara" färg och lim..färgen ja, det blev en svart burk :)..till några projekt som jag INTE hann börja på idag, men hoppas kunna göra det i morgon..LIMMET..fanns icke att uppbringa..hos ANNAS SCRAPBOOKING ..men ANNA "tvingade" på mej ett annat lim....och som jag får erkänna att det duger nog:)..Fick förövrigt en trevligt och givande pratstund inne i butiken hos ANNA..där satt också en annan scrappande tjej U..som skulle starta egetföretag..så det blev lite snack runt det....vidare gick jag en sväng över stadens lilla torg..när jag nu ändå var ute i loppis-tänket..källarloppiset gav mersmak så att säga....OCH trot om ni vill ..men ett loppis som inte brukar vara där..men gjorde så just idag..fanns på vägen till torget..i en glassbutik!!..fast glassen var nerpackad för säsongen och ..just det..nu var där ett loppis..haha..japp man fann lite till..en korg..och sen stoppade jag mej själv..ångrar mej lite nu..det fanns en massa vackra lakan med spetsar..bl.a..får se om det är öppet nån annan dag..
**
Förresten så blev det mer fynd på första loppiset..en tavla och några knivar..
**
Så var det ju det där en sak in..och två saker ut..lite svårt måste jag säga..kanske kan jag jämnställa det med de grejer jag säljer:)..I förrgår och igår sålde jag flera kort, en äppelgömma samt en "hönsnätstavla" (komihågtavla) till Ullis ...min granne, som skulle på lite olika fester och kalas..idag kom en annan granne och ville köpa ett grattiskort.. Tycker jag är heeeeeeeeelt ok..eller hur:)....så en sak in och en..två...tre...saker ut..
**
♥...Pia

6 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Du grejar och grejar...
Ja, jag sov när du smög in hos mig...
Fint förhänge elle vad det nu var för nåt, blir nog kanon som en lite gardin....

LantlivsAnette sa...

Ohhhh vad fin gardin med monogram !! Bra köp..det är så himla roligt med loppisar,alltid hittar man något..
Du, kan du maila mig, visst gick det förra gången, kom mitt svar fram ?
Kraam Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Håller med helt om rött och vitt och monogram. Det är så fint, du gjorde ett bra köp. Det var mycket du fyndade på din stadstur. Du bor nog i Värmlands mysigast stad, i mitt tycke.
Ha en bra söndag
Kramar
AnnaMaria

Kamomilla sa...

Du har fart på du! :)

Fröken Fräken sa...

Men visst är det så, att man gör de bästa fynden när man egentligen är på jakt efter något annat eller när man egentligen inte ska ha något! Kommer säkert att bli en jättefin gardin den där duken. Det är roligt att sy om gamla saker och ge dem en ny plats :-)

Annika sa...

Det var en fin duk, eller vad det nu månde vara! Ditt pyssel är alltid lika fint!

Kram Annika.