tisdag 22 september 2009

Precis nyss hemkommen från en massa olika ...

..saker..Åkte hemifrån vid ett tiden och i tur och ordning så har jag....varit innanför dörrarna på jobbet med ett av mina vintagekort ( och det på min lediga dag:)...sen var det återbesök hos läkare efter förra veckan skräll...( nu skräller det inte lika högt längre:) ... därefter fick jag rycka in som barnvakt resten av eftermiddan och kvällen... ( men det gjorde jag med glädje:)...

**
Kommer hem.... blir överfallen av en otroligt glad jycke...en hunddans och mattorna ligger i ett hörn .."gubben" min gjorde väl inte direkt nån mattdans för att jag kom hem..men liiite glad kanske han blev:).....Men sen när allt det där som man gör när man kommer hem efter att ha varit ur huset i flera timmar..när det var överstökat....Då.... DÅ kan man sätta sej vid DATORN en liten stund...




..Nu skulle jag göra ett litet inlägg igen om ..ja ni vet..dessa pysselgrejer jag gör jämt och ständigt..PRECIS DÅ SER JAG....att en av bloggarna som jag har länkade på högersidan..har gjort ett inlägg.... där det står.....Pia.....oh Pia!!!!.. Jag hajjar till och undrar..menar HON MEJ????....snabbt in och kollar..Jo då hon menar mej...och ett brett fliin brer ut sej över mitt ansikte...hihihi...men herreminjee..blir smått generad av allt ....men så tänker jag efter..det är ju så ..precis så som jag känner med henne..DEN rara goa Mia...som ni säkert sett så har jag skrivit om denna " KILS bredaste leende" förut...Ja man blir GLAD...jaa de blir man..:)..mycket GLAD....Och nu måste jag väl säga att det ser kanske lite konstigt ut..men jag hade faktiskt tänkt skriva och lägga in bilder på...mera PYSSEL......Utan att jag visste att "någon" hade skrivit om mitt evinnerliga pyssel ..:)
**
Lampkjolen sydde jag igår kväll när det var hockey på tv...är alltså....INTE intresserad av sport..och absolut inte hockey....men det är min "gubbe"...VÄLDIGT intresserad oxå:)..så jag sydde och han såg på tv...resultatet blev en lampkjol och mål..hur många..ingen aaaaaaaaaning...

..Det väller ut pyssel ur PYSSELSKÅPET..eller LINNESKÅPET i "VARDAGSRUMMET"...som min "säljblogg" och kanske kanske butik är tänkt att heta.:)...Nu ser det inte ut såå som på bilden i verkligheten..nää det är mer tillrättalagt ..nu skulle det vara ett försök till att visa VAD det finns där..får träna på att göra vackra bilder på det:)...

**
Men det är grejer som håller på att ta över här hemma...för att jag ska kunna pyssla som är det roligaste jag vet..eller bland det roligaste..så måste jag sälja undan lite..därför håller jag som bäst på när stund finns ..att göra och ta bilder på grejerna för att sen göra inlägg i andra bloggen......
.....puuuh..det blev mycket detta...:) och nu väntar Mentalisten på tv 3...
♥...Pia..
Ps....undras vad jag ska hitta på i morgon efter jobbet???..Städa..eller gå ut i skogen med jycken ...eller baka..eller....ja något ska man väl kunna hitta på..om nu inte ungarna på jobbet kör för hårt med mej..för de vet man aldrig ..för OM alla är på humör..ja då kan det bli ...ds.

8 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Min gubbe gör heller inga mattdanser när jag kommer hem, jag får va glad om han märker att jag kommer :O)
Men hundarna.... Vet precis vad du menar :O)

Viola sa...

Förstod välan att det var dig Mia beskrev ...:) visst är det tur man har sin jycke...som älskar en över allt annat...man möts alltid utav kärlek och glädje..det är ju inte så att det är mannen som står och skuttar jämfota innanför dörren...haha...ha det så gott resten av veckan, kram

Rummet för välbefinnande sa...

Nej men vad kul att du blev glad :)
Ja, du är en härlig människa och jag är glad att jag träffat dig.
Du förstår att jag är så lycklig för det jag köpte och för att du backade upp mig med bibeln där "fniss"
Så gött å höre att du ä på gång!!!!
Tänk om du kunde hitta mitt hus också *ler*
Ja, jag vet att det kommer. Det är lite grand som måste falla på plats först bara och jag vet att tiden snart är inne, lite tålamod bara.....
Sköt om dig nu så höres vi!
Kram Mia

Anki sa...

Hihi, jag hart två mattdansare, du kan tro det dansas med bufflarna...dom flyttar möbler å allt! Dock ingen dansande gubbe här heller!
Vilket härligt skåp du har! Jag önskar att jag hade plats för ett "pysselskåp", här ligger pysslet lite hur som helst, hihi...
Det var en fin lampskärm, kan ju bli mycket fint nu då när det är hockey på tv, eller?
Här finns det hur mycket som helst att göra, men noll lust...hmm, det kommer väl tillbaka!

Kramis till dig! Anki

spetsar och änglar sa...

Ja inte har jag heller någon gubbe som gör mattdansen!
Men goa glada ungar som möter upp mamma med stora famnen.
När dom är utflugna får jag väl skaffa mig en hund hihi........ ;-D

Ha en riktigt fin fortsättning på veckan

Kram
Heléne

Maud sa...

Spännande... med säljblogg/butik bra namn...var på info från skatteverket igår kväll...mycket att lära sig...hur går det med gamla hundar???? ja du vet...
Jättefin lampskärm... kommer du ha såna i din butik tro????
Ha det gott!
Kram Maud

Kamomilla sa...

hej!
Din fråga om betongen... Jag undrar om den ändå brann för fort? I början alltså? För mina fat stod i blåsten några timmar efter gjutningen innan jag täckte över dem med plast, och då hade de redan börjat spricka smått. Jag hann rädda dem med att väta ner dem och sätta plast över så den fick brinna långsammare i början, för det är nog då som det kritiska skedet är. Skulle tro att det är där som felet satt, men expert är jag inte...Men jag kan tänka mig att om det brinner för fort i början så har resten av mängden dagar inte betydelse, sprickorna har redan uppstått i början.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag föredrar lampskärm före hockey, helt klart. Den blev fin. Det tog ett tag innan jag fattade Pia, Mia, du vet. Så jag blandade ihop era bloggar! Trodde du var ute och drog på motorcykel. Precis när jag tryckt på skicka kommentar, jamen vaf.. snabbt in med en ny. Fast det kanske hade varit kul Pia, ta hojen till Brunskog. Du ser ut och ha mycket fint i skåpet, ska bli kul när du får fart på pysselbloggen.
Ha en toppendag
Kramar
AnnaMaria