onsdag 19 augusti 2009

Nu är jag inte arg längre...

.....bara lite småsur så där ;) ..blogger har fortfarande inte blivit särskild snäll mot mej, men som sagt..man får roa sej så bra de går.. ..och roat mej det har jag gjort med att limma ihop två saker..en ljusstake och ett fat!!!..vips så har man gjort sej ett ...
..kakfat på fot ;).....Inte så svårt och inte så vackert men..'''
**
Det var min tur att stänga huset (förskolan) idag..Några små glada ungar och jag roade oss med att leka cafe´..i dockvrån...Det gjorde vi när alla andra gått hem och det " bara " var vi fem kvar..två killar på 3 år och två tjejer 2 år & 4 år..osså ja....Vi dukade upp ALLT vi hade i dockvrån..och det vill inte säga lite det..alla hjälptes vi åt..lite rörigt men kul hade vi..
**
Tydligen så hängde detta cafe´liv kvar i minnet för när jag kom hem och allt stök som man gör i ett hem så där efter jobbet var avklarat.. Min kvällspromenad UTAN HUND (hon är på landet och har det gott:) hade jag oxå duktigt nog gjort....
**
...slog pysselandan till igen..Just det..några loppisfynd stod på bänken och visste inte var det skulle ta vägen..ljusstaken, en HÖG med olika fat..vita de mesta..några med rosor på, cremefärgade och så det där blåa..jag som INTE är särskilt förtjust i blått..köpte alltså ett blått fat...ALLA faten kostade 2 kr styck, då kan man kosta på sej att exprimentera med faten OCH det gör inget om de går sönder....
**
Sagt och gjort..DET blev lim på både fat och ljusstake..snabbt ihop..och klart...ett orginellt men dock ..ett kakfat på fot:) OCH cafe´livet kan fortsätta här hemma..
**
Att jag sen limmade ihop några trasiga saker ..som egentligen var anledning till att limmet kom fram... ja, det var en annan historia de...
**
Det var allt för idag..Jo, återstår bara en sak för min del....NU ska jag kolla om blogger släpper in mej hos alla bloggare, så jag får skriva några kommentarer ..sen blir det ..säng säng säng..sova sova säng säng säng sova sova..tills klockan ringer tidigt..kunde lika gärna sovit på jobbet..sist där & först där...
♥..Pia

8 kommentarer:

Leamarlené sa...

Vad smart du är. Det blev ju ett jätte fint kakfat. Det kanske är så man ska göra för att få ett som man vill ha.

Kram Marlene

Pillargontanten sa...

Påhittiga Pia!
Jag tycker också det blev fint, trodde det var på "riktigt"
Nu blir det 8 timmar på molnfabriken för mig, där finns ingen som vill leka Café :)
Men dricka kaffe det kan dom :O)

Annika sa...

Mmmm sett det där nån stans o lagrat i "hårddisken" ett tag men inte hittat nån bra "stake" än..... har letat efter trämodellen men det blev ju kanon med porslin..... ja jättesött blev det..... Kram Annika

Sara sa...

Det blev ju jättefint!! Kunde aldrig ha kommit på att det var en ljusstake och ett fat! Duktig du!
Ha en bra dag!
Kram

Unknown sa...

Åh så fiffigt, det vart ju ett super söt kakfat!! Ja, du kan tänka mig att det måste vara ett riktigt skratt- "jobb" att få lyssna på alla de små söta när det kommer igång med sina tankar och funderingar! Kram Petra

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Smart Pia, det blev jättefint. Om jag hittar delar ska jag härma dig. Lim har vi det vet jag. Bra att det funkar lite bättre med Blogger nu hos dig. Här hade internet stoppat imorse. Och jag är ensam hemma!, men jag gjorde en "norsk" omstart, man rycker ur några sladdar, räknar till 30, sätter tillbaka. Och det funkade! Kanske inte att rekommendera, jag vet inte. Ha det gott
Kramar AnnaMaria

Anneli Wahlstedt sa...

Coolt kakfat :-) Vill också ha ett sånt.. ! Vad ska man ha för lim till sådana projekt ?? Roligt med lite nya idéer !


Ha det gott, hälsar Anneli W

Birgitta sa...

Hej
Skönt att din ilska gått över. Fatet blev riktigt fint. Förstår inte att du inte gillar blått. Den är ju den allra behagligaste färgen av alla.
Ha det så gott.
Kram Birgitta