söndag 23 augusti 2009

En rubrik säger mycket..ibland..

...Fast nu kom jag inte alls på nån bra rubrik....som skulle inkludera alla bilderna idag... Men, men, det går nog lika bra ändå:)..

..Igår blev jag medbjuden av mina tvillinggrannar..haha ett nytt ord va:)..Mina grannar som alltså är tvillingsystrar och bor i varsitt hus ..granne med mej och varann..Vi åkte ut på landet till ett underbart gammalt hus som igår badade i solsken och inte blev det sämre av det...Jag gjorde faktiskt ett inlägg om det underbara huset förra året tror jag..visade lite av alla de vackra gamla möblerna som finns i huset..Nu var vi alltså i Hungvik på en gårdskonsert med de här ...Berglund och Stinnerbom.. . Jag är väl om jag ska vara ärlig ingen superdiggare av folkmusik..fast jag kan lyssna och även njuta av den musiken.. å andra sidan så är jag en allätare så folkmusik, pop &rock..det går lika bra med vad som helst...bara det är hörbart:) Folkmusiken är faktiskt medryckande och nu var det väldigt duktiga musiker som spelade igår kväll så jag hade en underbar kväll...de båda spelemännen är oxå mycket duktiga berättare så vi fick oss lite godbitar i form av historier och skrönor om bl.a traktens spelemän..mellan låtarna...paus med klengås & kaffe där vi satt ute i den stora vackra trädgården...

**

Men det var bilden på den stooora TRASKRONAN som jag skulle berätta om..visst är det häftig.. Den hängde inne i den stora ladan på gården. Jag blev sittande och bara tittade på den under konserten ..dörrarna på ladan stod öppen och vinden tog tag iden lite då och då..snurrande..näää den dansade som en älva på ängen ..hur tokigt som helst..men det var vad jag satt och tänkte på medan de spelade och traskronan snurrade runt där inne..den har lockigt ullgarn i knutet här och där..gråa ullduttar i flera nyanser..DET var helt enkelt såå vackert...Hem T GårnMias svärmor Marga..hade gjort den fick jag höra...Jag var bara tvungen att föreviga den....

..Idag på förmiddagen skulle jag ta en skogspromenad med Selma ..vi fick sällskap av den här lille herrn..Alex..stor och kan allt själv minsann..snart 2 år oxå..:)..Han den lille parveln gick den långa ..flera km långa motionsbanan. Inte fick vi styra ..inte fick vi hålla i vagnen näpp HAN kunde själv!!..Till slut satte jag SELMA i för att kanske ..kanske skulle det bromsa liiite..ånej..Inte alls..Selma gillade läget och njöööt:)

..Konstig bild..men blogger retas lite tror jag:)..för bilden såg då misann inte ut så från början..Här ses man det stora tabberaset...puh rensningen av en överfull lekstuga som ingen..säger INGEN tog sej in i!!! inte ens JAG !..Nu ska allt bort..men vilken ågren jag har haft..Kan ju inte slänga något..eller...??
OCH VAD KOM FRAM UR HÖGEN AV ALLT SOM FANNS DÄR INNE??? OM inte en massa saker som man kan måla..Jippie...
**
OCH när allt som skulle slängas hamnat i en hög..och allt som skulle sparas hamnat i en stor hög..fanns det lite kvar till att ..just det..måla:).. VARFÖR all denna rensning nu då..?? Jo, jag har haft lekstugan som förråd ett antal år..skulle iofs rensat den för mycket längesen..men ni vet..tiden går och man skjuter allt sånt där framför sej..men NU..Om jag ska få min hett efterlängtade pysselbod ..så fanns inget annat att göra..än att rensa och slänga saker som inte behövs.. ((för att sedan sälja lekstugan....)..som faktiskt blev såld ..nästan i vintras..fast då hade frun i huset inte rensat ur den..))
..och inte vet jag om jag behöver den här..men nu ikväll så har jag iallafall målat den ..svart...det du Ulla :)..jag gjorde som du sa...Mina grannar har gett mej många goda råd under dagen vad jag skulle göra med allt.."skräp"..t.o.m har några av de goda grannar fått lite saker ..en slags gratisloppis i trädgården..:)... NU får resten av "INTE - HA - SAKERNA " ÅKA TILL NÅT LOPPIS NÅNSTANS.... ♥...Pia

15 kommentarer:

Geta sa...

Vad skönt att rensningen blev av!
Ses i môra. Gonatt.

Birgitta sa...

Hej! Vilken vacker traskrona. En sådan skulle jag kanske göra till mej.
Ha det så bra i rensartagen.
Kram Birgitta

Frida sa...

Vilken jättefin traskrona. Tror att Ernst har gjort något liknande i ett av sina program. Tycker den är underbar i sin enkelhet. I bland är det skönt att rensa ut lite saker, det skulle jag med behöva.
Hoppas du får en fin vecka!
Kram Frida

MiaMaria sa...

Härlig rensning och vad kulmed en pysselbod också...bara positivt...kul!!!!!

Och tygkronan var ju bara så läcker!!!!!!

HA det så gott!
MiaMaria

Pillargontanten sa...

Du verkar ha haft en helt underbar helg, tänk va produktiv, man blir bara man börjar jobba :O)

LantlivsAnette sa...

Nämen du...sååå söt lilla Selma är där i vagnen, vet du, jag tror minnsann att Nisse gärna hade åkt så där han också..han kan vara så trög på våra promenader, så en vagn skulle vara bra ibland..hii..hii..
Åhh vad skönt med en rensning, eller hur, jobbigt, men skönt då det är gjort...
Ha nu en toppendag
Kraam Anette

Annas skattkammare sa...

Hej! Fin traskrona! Visst är det härligt att rensa!
Ha en bra vecka!
Anna

Granne med Selma sa...

Hahaha! Ja, det lär ju inte göra någon skillnad om du tar bort bilden eller inte - man ser ju ut så där ;-) Ha dem kvar du.

Det var så mycsigt att träffas, om än bara en liten, liten stund. Det gav så mycket. En liten bit av sommaren kom tillbaka och en stor bit av glädje att få ses igen. Ja, du kan tänka dig vilken helg det har varit...


Stor kram från mig

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Pia. Vilken fin gårdskonsert du varit på, vackert med traskronan som accompanjerade (stavas det så..) Men finast är allt Selma, vilket roligt foto. Hon sitter sä säkert och fint, och kul med lill-killen som skjuter på. Ha en bra kväll.
Go kram
AnnaMaria

SussiLibySweden sa...

Härligt med rensning...skulle verkligen behövas hos oss.

Hej från Anneli...SussiLi...

Fröken Fräken sa...

Skönt att rensa, men det är ju inte helt lätt att göra sig av med grejerna efteråt.. man måste åka iväg med sakerna direkt, annars blir man sentimental ;-)
Jättehärlig tygkrona, jag förstår att du blev fascinerad!

här är gudagott att vara sa...

Vilken underbar traskrona.
Jag har träffat Marja vilken kvinna. Folkmusik va mysigt.
Haregott!

här är gudagott att vara sa...

Jag såg att jag stavade fel.
Marga skall det vara, jag köpte ullbollar med hjärtan på av henne till jul.
Jag skrev och visade ett helt inlägg påmin blogg om henne efter julmarknaden på Köla.

Viola sa...

Du...det är inte lätt att rena..jag vet...:) och vilken traskrona du visar, helt underbar...likaså bilden på Selma och lilla herrn, ha en fin dag, kram

Hea sa...

MMM mycket fina grejor jag hittar bland dina saker. Traskronan var underbar, skicka mig adressen till loppisen så åker jag genast och fyndar dina gamla saker!