fredag 24 juli 2009

Lycka..lera..och en liten " tag "...

..ja, man kan känna lycka för mycket här i livet..Lycka att man har en familj.. två go rara barn två söta små hjärtegryn till barnbarn..ganska busiga:)..en man förstås:)..ens egna föräldrar....osså den söta envisa..gossiga hunden Selma.....Det är lycka för mej..Men det finns mycket mer lycka ...att man får var frisk....ja, ja, lite krämpor får man väl tåla...att man får uppleva saker och ting..att man har vänner runt sej..Lycka kan också vara att få lära känna NYA människor..Som det här med att BLOGGA....En stor & ny värld har öppnats..och med den har jag fått äran kan man väl kalla det ..att lära känna NYA härliga människor..som sen har blivit NYA vänner UTANFÖR blogglandia..alltså i verkliga livet..det om något är väl att man kan känna LYCKA... ..En av dessa är då Sussie..och idag har hon skrivit ett litet inlägg om mej..OM lilla mej som nästan blev lite rörd..:) eller förlägen /blyg..finner inte riktigt rätta ordet.. av vad hon skrev idag om när vi var på kafferep hemma hos henne i måndag..
..När man ska hem till någon så brukar som seden är, att man tar nåt litet med sej..en blomma..en flaska..en sak en godbit..eller precis vad som helst egentligen..JAG tog mina hemmagjorda saker förstås..man pysslar ju så skåpena svämmar över..:).. ..En scrappad och vitschabbad liten bok..tänkt att man kan skriva ner lite recept som man tycker om..och så några av dessa skapelser som syns på bilderna..lertags...
**
Nu får jag väl för skams skull erkänna att jag KNYCKT idéen av den kreativa bloggerskan ..Tusen idéer och en fröken....Men som vi gör här i bloggvärlden..vi ger och vi tar..jag hoppas att jag kan förmedla någon ide´som någon annan kan knycka:)
♥...Pia...som passar på att önska en trevlig helg..
...Ps..oooppssss..har visst skrivit om vad LYCKA är för mej, en annan gång här på bloggen..men det gör inge..för det kan jag upprepa hur många gånger som hels t:-)..

4 kommentarer:

Annika sa...

Vad härligt!!!! o jä ä stolt övver däg.... dina fine grejer... å å väre Din kusin... dä va ju du sôm feck mä te o blogge.... o finne allt dätta rolige..... sug i dä o vär nöjd.... höffer ska dä väre sö svårt å ta imot skräpp??? en ä itte van mä sånt i dissa traktera....:) dä kommer att e beställning frå mäg åg..... har flere varianter sôm skulle passe på Nytomta..... gôôôrkram Annika

Pillargontanten sa...

Va mysigt, med nya vänner, jag kan inte annat än hålla med :O)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Nyfiken som jag är så kollade jag in hos Granne med Selma. Åh vilken fin bok du gjort och skyltarna är supergulliga. Förstår att hon blev glad. Ha en bra lördag.
Kram AnnaMaria

Heidi sa...

Hur gör du de fina lertagsen ? hittade inte det någonstans.
Väldigt mysig blogg du har.
Kram Heidi