söndag 28 juni 2009

Jag knallar på i sakta mak.....

..och JAG HAR SEMESTER...eller som dottern sa när hon var liten....När har vi ROMESTER mamma?...ett ord som jag tycker passar mej bra...se-mester..vill jag oxå ha..men framförallt..ro-mester... ..Igår var en mycket varm & solig dag.. ..inte minst på stan..DÄR träffade jag dessa "skapelser" eller vad man nu ska kalla dom..hihi..det var BARNENS DAG på stan och en massa aktiviteter överallt..roligt och uppskattat av alla ....men värmen var tryckande så ett stort lass med glass hägrade.. ..färska jordgubbar som jag köpte med hem från torget...grädde och glass samt rån som jag oxå köpte på torget av två unga belgiska tjejer stod och gräddade dessa i ett stånd...efter ett belgiskt recept ...doftade supergott...så när jag kom hem med allt ....glassen bara lite smält... med en kopp kaffe i ena handen och efterrätten i andra handen letade jag upp skuggig plats i trädgården och bara njöt av allt...
...Som jag sitter där och njuter..kommer grannarna .....( de som har den lille killen som ramlade och skadade sina framtänder, en drogs ut hos tandläkaren ) med ett paket..Jag såg förmodligen ut som ett frågetecken ..när jag fick paketet i handen...??..En jättefin kanna med "färdig patina" och ett trähjärta hängandes på .... "som tack bara för att vi är så gulliga"... ..Visst blir man glad..och inte behövs det nåt för att man hjälps åt när saker och ting händer..men jag blev glad över kannan och ..skyndade mej ut i trädgården efter ett gäng kvistar med de rosa söta blommorna på..innan de blir ett minne blott....:)
Idag blir det fortsatt ...bara njut i ..skuggan:)...ha de gött..och nu pausar vi väl lite till mans va??..bloggar det gör vi ..en regnig dag..
Ps..kannan kommer från HAGAS LILLA BOD..hon har ingen hemsidan LAILA som äger boden ..men om du vill se lite bilder av den ,så kika in till ÄLFGÄRDET..hon var nämligen på rundvandring i min stad med omnejd förra sommaren...ds

12 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad gott med glass och jordgubbar......Vilken fin kanna.Överraskningar är aldrig fel.Ha nu en underbar och härlig Romester(gulligt)ha det gött kramiz ~~~~RITA~~~~~.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så gulligt och ge dig kannan, det är riktig tacksamhet. Tur att det gick hyfsat bra för lill-killen. Jag ska jobba 2 veckor till, känns lite länge just nu.. Sen får jag äta glass och ha det gott.
Kram till dig
AnnaMaria

Birgitta sa...

Glass med jordgubbar och grädde verkar jättegott.
Alltid roligt att få paket. Det var väl gulligt av dem.
Kul att träffa dej och kusinen när ni var i Brunskog. Det har varit olidligt varmt där. Jag var helt slut när jag kom hem idag. Har vilat en stund.
Ha en skön semester nu.
Kram Birgitta

Annika sa...

Ja nu är det härligt att kunna njuta av jordgubbar och annat gott. Så gulligt av dem att komma med present! Man blir så glad av sånt.

Och ja! Visst är det lite bloggpaus nu...

Kram Annika.

Viola sa...

Vilken rar kanna du fick..så gulligt..pausar..nja...är hemma och packar order och butiken är ju öppet dygnet runt ...men så klart jag kan bestämma min arbetstid själv och under sommaren är jag ju ledig från mitt andra jobb..men skriva på bloggen det måste jag nog..är ju som min dagbok och har alltid skrivkramp...ha det så härligt denna måndag...ännu en dag som bjuder på sol...blir nu att sätta fart med mina order så jag kommer ner till vattenhålet igen...varmt i stan kan jag lova, kramen

Geta sa...

Den glassen såg god ut! Vilka bra grannar du har. Kannan är jättefin. Det var längesen jag var hos Laila, kanske får bli en tur OM det blir nån regnig dag!
Kram.

hagagården sa...

Halloj där
Tack för titten,du skrev i din kommentar att du skickat ett mail till mig ,men det har inte kommit fram,blev bara så nyfiken på vad du har skrivit.
kram o ha det så gott
ninni

Kallholmen sa...

Ha nu en riktigt fin Ro-mester.'
Kram carolina

här är gudagott att vara sa...

Glass och jordgubbar det är smaskens!
Haregott i solen!

hemtrevnad marie sa...

Vilken fin kanna , stackars lille gossen!
Du ja vet inte hur ja har öppet i sômmar...dä blir när en ä hemma , vicket ä ofta...män iblann vell en ju ut å se säj ômkring mä vettu....dä ä säkrast å ringe först så en ä hemmave...vi bor i Laxarby..dä ligger ungefär tre mil ifrô Åmål...du får närmre beskrivning om du ringer...
ha en fin semester!
kraam

Unknown sa...

Så gulligt att komma med paket.. vilken överasskning!
Tur att det gick bra för grabben och kannan var så fin.
Kram Maria

Fröken Fräken sa...

Nygräddade rån till glass är ju bara så gott! Vad roligt att få en sådan gåva bara sådär - du måste ha väldigt trevliga grannar :-)

Ja, visst vill man hinna med en massa OCH ta det lugnt på samma gång när man har semester... får väl se hur det gick om sådär fyra veckor...