lördag 6 juni 2009

Blått & gult ...

...inte alls....Nää, jag kör med vitt & grönt...:) Har inte firat vår nationaldag heller...Men visst kan man säga GRATTIS Sverige..vad vacker du är just nu...med all din skira grönska...och alla dina blommor ... ...Har Isak på "sova - över - besök " den här helgen....Isak (( min store lille kille..som snart slutar dagis och ska börja förskoleklassen till hösten )).... sa nämligen det till mej idag när vi pratades vid i telefonen i f.m. ..att ..duuu faaaaaarmooor..vet du..vad det är för dag i dag?..Näää vet inte ..sa jag:)..Joo det är ju NATIONALDAGEN idag..visste du inte deee?..Sverige fyller ju år...Då får vi sjunga & hurra ...Inte sjöng vi eller hurrade nåt när han kom...vi glömde bort de...Men nu sover han som en stock..Vi får sjunga & hurra i morn ..för då fyller MIN FAR år..och kalasdax igen:)..det duggar minsann tätt med det nu.... *** Som present får han, min käre far, en KLUMPLINA 5 6 ???Ja, fråga mej inte vad det är..Jag fick bara tipset av mamma, att det var det han önskade sej..så därför klev jag in i FESKEAFFÄR´N i fredags och sa ..En klumplina ..tack..Jaha och vilken prisklass??? Njajeee....OCH så står man där som ett fån..när man inte ens VET vad det är man ska köpa.??..Jo, att det hade med fiske att göra..DET förstod jag ..eftersom det är det STORA intresset på sommaren för min far....Jag enades till slut med mej själv att DEN prisklassen fick det bli...Ett litet paket på sisådär en dm åt alla håll och så vareee KLART!!.. Nu fattas " bara" ett kort...får kanske bli ett med fisketema??...
..igår partajjjade vi ..mina arbetskamrater och lilla jag..Vi firade TVÅ sköna damer ..som fyllt 50 år....Startade med en före -förfest hos Ulla som var det ena festföremålet......for vidare till förfesten nr 2 och där samlades hela gänget 12 st ( några fattades förstås...Veras vimsiga värld bl.a..och Höööken, sist men inte minst...Lisbeth.. Men dessa tre glada laxar..reste till Göteborg och vimsade runt på Avenyn istället:) ..MYCKET glada tjejer..i blandade åldrar!!:)..som under kvällen blev ÄNNU gladare..vi lär bliii väääldigt gamla ..för jisses så vi ..skrattade inte mycket kvar av mascaran där inte.....Tågade så till slut iväg, för middag på hotellet, som vi valt denna gången...goo mat och dryck..samt naturligtvis smaskig efterrätt....OCH många skratt..stackars övriga gäster..de HÖRDE nog oss:)
..MEN idag..skulle jag måla ..igen..nog tror jag att det snart är färdigmålat..lite småställen här och där..en liiiten vägg där..och så där..ska visserligen måla en gång till på utsidan..fast det går nog ganska fort...NU har jag pausat en del sista tiden ..konstigt, de där pausarna blir visst längre & längre..OCH oftare..:)..
***
Som idag..fm..kom på att det var en ANTIK & samlarmässa i stan..JAG ÅKTE DIT..fann en söt liten vas...Ni ser den med vita syrener i..visst var den värt en PAUS???? Och "bara" 30 spänn:)
**
Små söta dukar med spetsar på..några kronor bara...
..Den här kaktången..tror att det är det iallafall..25 kronor.. FYND eller hur!!
..Vackert mönster hade den oxå....
..Men här då..vad tror ni detta är?..... På en av de små dukarna så ligger något som jag bara kom på att ..till JULEN kan jag göra såå här och så där..och så var pysselhjärnan igång igen... OCH "bara" 25 kronor..fynd ..som inte kan förbigås..hihi..
..Jooo då jag målade en sväng ..efter att jag suttit där ute i soffhörnan..och njutit lite av en ledig skön solig lördag...jaaa, jag tog en paus ..igen...:)
****
Önskar er en fortsatt trevlig helg.....
♥..Pia

26 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Låter som en alldeles underbar dag, antikmässa, barnbarn och nationaldag :O)
Hoppas din söndag blir lika fin, och pappa din, blir säkert jätteglad för klumplinan, jag skulle nog inte blivit det ;)
Kram!

Lilla Blanka sa...

Hej Pia!

Vi "firade" inte direkt heller idag, det känns inte riktigt som vi svenskar insett att det är den 6e juni som är vår nationaldag utan kör med storfirandet på midsommar i stället :)

Det låter som ni haft en jättefin dag i alla fall!!!

Hihi lät jobbigt i fiskeaffärn, man är ju helt borta på sånna där specialartermer :)

Kram
Mia

hemma hos lilla mej sa...

låter som en härlig dag antikmässa nationaldag och så barnbarnet.Vad mysigt.Hoppas att din far blir glad fär sin klumplina imorgon.Ha en skön helg kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

Sara sa...

Känns som du hunnit med väldigt mycket! Jag var också där, men allt jag vill ha är så himlans dyrt. Köpte 2 styckna gamla dl mått och en underbart god räksmörgås.. :)
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godförmiddag Pia. Kul kalas har ni haft och fler på G. Och såg annons om samlarmässan men var inte i trakterna den här helgen. Dina ljushållare var för söta.
Kram till dig
AnnaMaria

Rummet för välbefinnande sa...

Vad härlig du är Pia!!!! Jag blir så glad när jag läser hos dig :-)
Kan se dig där i feskaffärn......
Vilka fynd du gjorde på samlarmässan då...... HÄRLIGT!!!!
Visst är det en så go känsla när pysselnerven börjar spraka!
Det har legat lite i träda hos mig nu när jag varit dålig, men den får några små ryck ibland då och då känner jag så det borde vara ett tecken på att jag snart är tillbaka igen "fniss"
Ja, jag har också legat lågt med bloggandet, för det är ju samma där. Man får ta det man känner att man orkar helt enkelt.

Sköt om din nu och hoppas du får en riktigt fin söndag!!!!!!!

Bamsekram Mia

Annika sa...

Fin vas! Vilket fynd. Paus från målandet måste man ha! Annars kan man ju inte fynda! Det låter som ni har haft en härlig tur, dina väninnor och du. Man behöver sånt ibland. Jag undrar vad en klumplina är... Ha det gôtt. Kram Annika.

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhhh vad mycket kul du har varit med om !! Jisses..vad härligt med glada skratt och mat i goda vänners lag !!
Kalas o allt...och en antikmässa, jisses vad du hinner !!
Ha det gott
Kraam Anette

Marianne sa...

Här är det mesta inriktat på studenten som stundat på fredag. Försöker få undan sådant som man kan göra i förväg. Men...vad kul det är att ordna för fest för dotera. Hoppas du har det mysigt med din kompis som är hos dig. Kan tro att han gillar att komma till er.
Kramar från mig till dig.

Birgitta sa...

Hej Pia
Du verkar haft en kul helg. Och fyndat på loppis också. Vita syrener är bland det vackraste som finns tycker jag.
Ha en fortsatt skön söndag.
Kram Birgitta

Magdalena sa...

heia...høres fint ut...
og vakre bilder-. hyggelig blog du har...

og så fiiiin bakgrunn,da!!!
fin vecka ogsÅ,

klem , magny

Unknown sa...

Wow vad du hunnit med den här helgen. Göteborg och antikmässa. Den verkade va bra med tanke på dina fynd :)
Har inte firat nationaldag jag heller utan kör på mot midsommar istället :)
Men va svårt att va i fiskeaffärer, vet ju inte vad som är vad, de har såna konstiga ord ;)
Ha en skön start på veckan
Kram Maria

Lena sa...

Halloj vännen!!

Gissa om jag var tung i huvudet och skrattkrampsträningsvärk i lördags. Visst hade vi det kul i massor!! Vi kommer bli sissådär en hundra år...minst!! Ikväll har jag packat och surfat i massor...har en del att ta igen...men bara ikväll. Den där vasen var så fin...bra fynd!! Ha en bra vecka...utan mig!! Kram, kram Anna ♥

Kallholmen sa...

Ja tror jag ska lära mig av dig!
Jag gillar dina pauser dom borde nog alla ha, för ibland så springer vi lite för fort....
Gillar dina fynd också!

Lycka till emd slutspurten på målandet.
Kram Malin

Viveka i Bläckhornet sa...

Halloj Pia!

Vi brukar inte heller fira nationaldagen utan istället Min pappa som har sin födelsedag då. Han hade önskat sig en "Hugo". Först förstod jag inte vad han menade men det visade sig vara en Hugo Boss som han sett på reklamen. Jaa, han föll för den trots att han är 75 år.

Kram Viveka

här är gudagott att vara sa...

Jag gillar ljushållarna de är jättesöta.
Jag använder mina året om, fint att sätta på kvistar och på tallrikar när man dukar.
Haregott!

Vera sa...

Antar att du sprang på mamma och pappa. De hade haft ett bort och pappa hade gjort massa vykortsaffärer. De var nöjda. Tyvärr missade jag det. Brukar vara med mamma och stå med henne. Fina fynd vännen.
Kram Malin

iLLi sa...

Ja, just nu är det en riktigt härlig tid! Det softar av syréner och hägg överallt!

Underbart!

Majas skafferi sa...

Hej Pia! Vad kul att du fyndade!
Vasen hade jag med slagit till på direkt, likaså kak-tången!
Ha det bra!

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Pia, vilken vacker bild och tjusig bukett vita syrener i fin vas... ja, nog för att blått/gult kanske inte passar in i vår bloggvärld så nog är det vackert ändå med vår svenska flagga! Vilket fynd för den tången, så himla fin, liksom klämmorna!

Jag ville bara utnyttja din blogg och nämna en klasskompis till mej som nyligen börjat blogga, hon gör bla kort. Camillas pysselvrå, länk hos mej...

Soliga men kyliga hälsn fr Dalom!

n o r d i n g å r d e n sa...

...äsch, det jag skulle säga var att Camilla också är Värmlänning....

Fru Ekeby sa...

Svejsan! Vilka fynd du gjorde på mässan! Jag blir ju nyfiken på om vasen är en Ekeby! Ser ut så på stilen? Nationaldagen skulle ju vara på Midsommarafton...då firar dom flesta svenskar ganska naturligt. Ha det bra önskar fru Ekeby:

Viola sa...

Här har det verkligen fyndats en vacker vas och att inhandla sådan fynd till julgranen är ju lysande, visst är det härligt med glad tjejfester så man får fnissa loss,, hoppas dagen varit bra, kramen

Britt sa...

Vilka fina fynd du har gjort, massor av bra och ha saker! ;-)

Kram britt

Birgitta sa...

Hej
Tack för kommentar hos mej.
Tyvärr vann inte du, men kanske nästa gång, vem vet. Är ni flitiga att besöka mej, så tickar besöksräknarn på snabbt.
Ha det så gott i det "sköna" sommarvädret. Vi har iaf inte fått regn på några dagar här.
Kram Birgitta

jess sa...

Vilka vackra vita syrener! Har bara vanliga lila själv.....