torsdag 14 maj 2009

Nu ha hobbyaffär´n min flôtte hem....

..Som ni kanske märkt :) alla ni som läst min blogg under de 2,5 åren jag "bloggat" så är en av mina hobbys SCRAPBOOKING... och att scrappa som det kallas i vardagspratet..kan man göra sååå mycket roliga "saker"av/med..... Jag gör mest kort och en och annan tavla..samt några ynka LO`s..mer skulle jag vilja göra ...men tiden!!..Har nu äntligen fått affär`n på hemmaplan.. Bilden min ..av affär´n är inte allt på plats..vill ni se HUR det ser ut när en "riktig kamera" tar bilder..kika här:)
...ANNA ...har alltså flyttat "hem" butiken från den stora staaaan Karlstad till den lilla staaaan....Kul tycker jag och säkert fler med mej....för idag öppnade hon dörrarna kl 12 och gissa vem som var där på sin lediga dag....:)
..Ja ni gissade rätt..handlade lite förstås...en ja vad kallar man detta tro??? en ring av metall med små löv som man kan sätta kort i, bl.a..eller slingra lite grenar/kvistar runt.. har själv en förhoppning av att kunna få dit en olivkvist eller en eukalyptuskvist..Vi får se om det lyckas...säkert finns det andra tips.. Jag köpte mellanringen..alldeles lagom i storlek..
..Här har vi MADAME själv...ANNA...fotografen ..dvs jag..är inte ett dugg bra på att ta bilder så där..men tanken var goood:)
..Tog även bilder på VAD jag skulle vilja göra..bilden lika suddig här..men vill någon se HUR det ser ut i verkligheten kan man gå in på ANNAs sida... ....*******
Ps...håller fortfarande på att knôvlle med hönsnätet:)....ser ut som en underkjol till en barbiedocka just nu...
♥PIA

8 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad roligt när det öppnar butiker på hemma plan.Som man tycker om.Roligt.Ha en skön kväll kramiz ~~~~~RITA~~~~~~

Annika sa...

Ja nu har du himlen runt hörnet då Pia.... vilken tur att du bytt ledig dag just denna veckan..:=)... får nog ta o titta in hos henne när man är i stan nästa gång.... snygg påse... gillade den iden... Kram Annika

Sara sa...

Klart man var tvungen dit! Köpte allt lite ...papper idag med.... :)
Kram

Hanne sa...

Var innom bloggen til Annas Scrapbooking og så at i dag var det åpning av den nye butikken. Jeg reiser til torpet neste uke så da blir det nok en stopp innom Annas butikk!

Håper du har fine dager! Vi satser på et treff til høsten med kreativt pyssel:)
Klem Hanne

Anna sa...

Tack Pia för besöket i dag!!!!!! Vi får ta o pyssla någon dag:-)

Stina sa...

Vilken mysig metallring. :-) Kram Stina

Annika sa...

Jag såg i tidningen att det var ny butik. Kul! Ska bli roligt att se vad det blir för pyssel. Jag är spänd på "underkjolen" också! Kan det bli en klocka tro? Kram Annika.

Rummet för välbefinnande sa...

Vad kul för dig Pia! Nu kan jag tro att det blir en del "Anna-besök" då *ler*
Visst kan man gå igång på alla saker som finns. Det är ju helt otroligt och inspirationen den bara flödar - men tyvärr inte tiden. Du håller ju på och målar också, och gör en "barbie-kjol"..... Ja, du har allt att stå i du också.....
Ska bli kul att se nätkupan sen.
Önskar dig en toppenfin helg!
Kram Mia