lördag 7 mars 2009

Dyrt var det ...

...men mycket fint & vill ha saker, var det på den ANTIK OCH SAMLARMÄSSAN som jag var på idag... ...tror bestämt att jag får hålla med Maja-Lena som jag träffade på mässan... hon sa nämligen ATT.... ...man tycker nog det är så dyrt för man att "springer på" så många loppis och gör fina fynd..billigt alltså:).....hon har vääldigt rätt..haha......... ..Det är ingen större skillnad på vad för slags grejer det finns på dessa båda ställen..gammalt som nytt..faktiskt..kanske lite mer av gamla saker men ändå..
..Dagens lilla fynd...( trettio kronor:)...blev det här lilla setet..en saltskål med ett litet fat..skålen mäter 5 cm bara och fatet 7,5 cm..så inte är de stora...
.. sött tyckte jag och hällde i lite salt:) Flingsalt skulle passat fint, men havssaltet gick bra det med...
..Nästa fynd blev en bunt med gamla bilder..det är mestadels vykort med hälsningar på baksidan..hälsningar från ..bl. Augusta...Agnes...Jenny..Maria..och Josefina..jo..en karl var det med oxå.. som hette Johan...Fick en hel bunt för en tjuga.. Vintage så det skriker om det..:)..vackra..och väldigt gamla...datum som från förra seklets början ....
*
Några små fynd till....ett gammalt förkläde..för trettio kronor..höll mej till de där lådorna som stod under borden..där var fynden.....
*
...Påsksaker blev det även......... bilder/vykort.. och påskägg i fil de fer??!!..
*
Vad mer köpte jag??..Jo..några små och lite större dukar..gamla och VITA.... linne med spetsar osv...mycket nöjd med dagens utflykt......
*
....och väl hemma så möter mej denna uppsyn....en smutsgris..som för andra dagen får bada innan hon kommer in i huset..igår var det fiskrens??..som hon rullat runt i...ack ja..så gör min hund....och vad hon tycker om att få bada då & då....gissa..inte är det någon glad hund som blir buren till badet.......
*
.....bästa hälsningar till er alla...tror bestämt att jag ska ta en liten bloggrunda nu..efter en goo middag ..ska ta och göra en ordentlig sådan ..ja, bloggrunda alltså..har inte hunnit med datorn speciellt mycket..finns annat att göra ibland........
....trevlig helg önskar...jag och min sura hund...

15 kommentarer:

Frida sa...

Hej Pia!
Vad roligt det låter med samlarmässa fina saker du fick med dig hem.
Hoppas du får en fortsatt bra helg!
Kram Frida

annashusidingtuna sa...

Inte kan väl dina grannar tro att du är tokig som fikar ute??Vad har du för grannar? Jag fikar ute året om!!!Mina grannar får säga vad de vill...
Fint salt set du hittat!
Kram Anna

Marie sa...

Lite avis blev jag på dig som har varit å samlarmässan. Var så sugen att åka men plånboken är inte välfylld just nu så jag fick betämt stanna hemma :(

Fint litet saltkar du fyndade, vykortet var oxå jättesött. Ha nu en fortsatt mysig helg, kram Marie

Sara sa...

Fann ingenting jag.. Eller nu ljög jag... men jag köpte ingenting...
Kram

Lotta i S-vall sa...

Ljuvligt set du köpt :)
Va mysigt med alla gamla bilder
Ha de gott

LantlivsAnette sa...

Gomorron Pia !!
Åhhh har du varit på en sån mässa, såå himla roligt att gå omkring bland alla borden och kolla, du hittade riktiga go bitar...du måste visa de andra sakerna snart också.
Jag tänkte fara på en loppis runda åt veckan, det är så himla roligt, man vet aldrig vad man hittar.
Denna Selma..ujjj, rulla sig, det gör Nisse också så fort han får chansen..mest så är det i snön som är ren, tur är väl det..han ska trimmas nästa Lördag så vi ska bada honom idag, men bara under magen..
I dag är jag ledig, tänkte faktiskt baka lite matbröd, det var så länge sen jag gjorde det..
Ha det gott
Kraam Anette

Granne med Selma sa...

Tänk att du är fenomenal1 Det är inte första gången jag hittar såna där "gör bloggen bättre- tips inne hos dig! Nu måste jag absolut prova det där du gjort med bilder på tidigare inlägg... Ska klura lite. Får väl fråga om jag inte får till det:-)

Här snöar det idag! Fast sonen är glad. Då kan de ha öppet i Finnfallet längre.

Kram te dej!

Viola sa...

Det är härligt att gå på dessa mässor, men ack så dyrt, men du fick ju verkligen med dig fina fynd hem, det lilla saltkaret var ju för rart och vilka billiga kort!!!!Ha en skön söndag, KRAM

Målargården sa...

Åh, så mycket fint du visar i din blogg. Måste fråga.....hur gör man för att få sån blogglista med bilder som du har på bloggens högra sida???? Trevligt tycker jag men har inte lyckats klura ut hur jag skall få till bilderna???/ Kram Eva-Mari

Butik Östergården sa...

Skulle önskat att jag hunnit åka på samlar mässan!

saltkaret och vykorten var väl ett fynd du gjorde!

Visst skall jag öppna butik. Gissa om jag börjar bli nervös, men jätte kul är det att välja ut varor som jag skall sälja. Nu är det bara lite emballage som skall köpas sen har jag beställt allt. Till öppnandet den första juni.

Tror inte alls att du är feg som du skriver! låt du din dröm gå i uppfyllelse man lever bara en gång. Så förverkliga drömmen.

Din vovve är så gullig arg eller glad lika söt ändå.

Kram Helen

Marianne sa...

Samlarmässa har jag aldrig varit på. Har fått för mig att det bara är jättedyra sakre som säljs men där hade jag visst fel.
Loppis blir det inte så mycket heller. Kristinehamns populäraste loppis hat bara öppet på lördagar och då vill inte jag åka(2 mil) till stan när jag gör det varje dag annars.
Då var inte du heller till Göteborg på scrap-mässan förstår jag.
Grattis Arvika som får AnnasScrapdooking dit. Jag är ju ingen trogen kund numera man jag kommer att sakna henne i Karlstad.
Kram på dig!

Kallholmen sa...

Det var var precis likadant på antik & nostalgimässan som vi var på i Sthlm. Dyrt men fint. Det är nog loppisarna som skämt bort oss. Där går det ju alltid att fynda. Men jag tycker du fick med dig riktigt fina saker. Min man kallar alla helger vi är hemma för "jobbar-helger" för jag har alltid något projekt på gång.
Carolina

Lallis - liv och leverne sa...

Men vilken kul mässa:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Hej Pia! Kul att du finns här:) JÄTTEFIN blogg du har!!

Hanne sa...

Så fint saltkar og postkort! Herlig når man finner sånne fine ting:)

Klem Hanne