måndag 3 november 2008

Utmaning..mera ljus och ..

...sen kommer jag inte på nåt mera... Var hos min granne idag, som har en gammal stolpbod i sin trädgård. En vacker timrad bod som hon har som BUTIK ....Jag köpte bl.a några ljuslyktor och lite annat smått & gott..tänker visa det på bilder i morn.....Men nu till nåt helt annat....
Jag har blivit utmanad av Getas vind. Den utmaningen går ut på att man ska nämna 7 saker som ni inte redan vet om mig, både alldagliga och knäppa. Och sedan utmana 7 nya bloggare....Jag brukar inte ta utmaningar eller rättare sagt..jag har inte gjort det på sistonde..men gör ett litet undantag..så GETAS VIND (förövrigt min arbetskamrat:) håll tillgodo här kommer "lite" tokigt & brokigt om mej...ja ni andra får väl läsa oxå...om ni vill:) ♥ Som såå många andra..JAG HAR också LAPPSJUKAN....skriver lappar ..listor ..på ALLT.. lägger sen dessa på hög..och lite här och där.. ♥ Jag gillar INTE att min fötter sticker utanför täcket....tror visserligen inte att någon skull komma och "ta" dom ..men man vet aldrig....
♥ Det är ingen ide´att prata med mej på morgonen FÖRE jag har fått ..duschat.. och klätt på mej SEN är det okej....Kallas visst för dåligt morgon humör.... ♥ Tycker om att se deckarserier på tv..ååå kommer ni ihåg de där gamla tyska serierna för läänge sen..och de danska..gud såå bra de var då.. ♥ Har svårt att se "något" slängas bort..det kan ju vara bra att ha....minsta lilla papperbit och band ..snören... knappar...ja, allt kan man använda när man håller på med den hobbyn som jag gör..SCRAPBOOKING..och då menar jag ALLA snörstumpar oxå....sen finns det andra avnändningsområden med.... ♥ Avskyr att ha mössa på mej.....har aldrig gillat det som barn heller..fast då var man tvungen....men bara tills varken mamma eller pappa såg mej...då åkte mössan ner kvickt i skolväskan..skit samma om det så regnade småspik eller var 15 grader kallt..mössa..nää tvi vale... ♥ Kan aldrig erkänna att jag somnar till när jag ser på tv....nää jag sover inte..å nej.. Det var lite och något om mej ..skickar inte vidare till några sju stycken bloggare..utan OM du känner dej manad ..så skriv en kommentar och länka till mej..sen skriver DU 7 saker om dej själv...Ok.!!
Men käre nån då!! det blev ju bara NEGATIVA saker om mej själv ..hujedamej... det var inte
bra....nu får jag tänka ut 7 POSITIVA saker ...det blir svårare:)....
♥..PIA..
...Ja, bilden som jag visar idag är en av mina favoriter.....som jag mixtrat med förstår....:) Egna bilder kommer i morgon... ni får bortse från att det är julhälsningar på bilden...hihi

3 kommentarer:

Lena sa...

Lappsjukan...den känner jag igen, men ändå glömmer vi så mycket...kan inte förstå :-)

Började på att baka saffransskorpor igår kväll, värmde smör med saffran, drog av kastrullen och glömde liksom bort att fortsätta sen, vad ger du mig för det!! Jag ska fortsätta ikväll men visst är det illa!?!

Hoppas du sovit gott inatt med fötter instoppade under täcket..mina kan inte sticka ut längst ner men på sidan in mot maken går bra, eller hur?

Knäppa upp...jo du kanske det!! Jag har bara inte förstått hur.

Kram på dig!! // Anna ♥

LantlivsAnette sa...

Gomorron Pia !
Lappsjukan den har jag också, sen så händer det att lapparna försvinner, speciellt på jobbet...

Här sitter jag nu vid datorn tidigt på morronen, det är bästa stunden..kaffet kokar och jag kan blogga ifred...sen drar det igång flickorna stiger upp, Nisse ska promeneras...men nu, nu sitter jag o njuter av tystnaden..
Ute har vi lite snö så man får julkänsla...snart så kan jag pynta i v-rummet o matsalen..
Igår så provpyntade jag lite vid kakelugnen, jag ska visa i morron..
Vilka fina bilder du hittar, jag förstår att du ska ha dom till allt ditt fina julpyssel..
Ha det gott
Kram Anette
p.s blev kakan god som du bakade till helgen ? jag kollade på receptet o den verkade riktigt smarrig..

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Kul att läsa lite om hur du är!
Och den där lappsjukan, den finns här också...
Kram
Marie