fredag 31 oktober 2008

En lugn helg.....

..och inga direkta "måsten"...Det är vad jag tänkt mej. Om några veckor "drar" julruschen igång på riktigt... och alla julmarknaderna som bara väntar på att få visa sin bästa julstämning:)..Som doftande glögg...saffransbröd...pepparkakor...julgodis...och framför allt en stor dos av hantverk..
..Att få skapa något, se saker och ting växa fram...ett hjärta från en liten bit tyg....eller en stor hög av doftade granris..bli en vacker krans...ståltråd, pärlor..bli fina dekorativa granhängen/fönsterhängen...massor av vackra papper i julens färger..blir till julkort och strutar..ja, det finns mycket som man kan göra och ta med på en julmarknad.....
Men nu är vi inte riktigt där än...först en lugn helg....med många ljus tända.....Mina "ljus" är ett par ljusstakar fyndade på något loppis i somras. Små och söta tycker jag själv..om de är gamla eller nya..är svårt att se.....kanske spelar det ingen roll vilket.
Det ena ljuset får lysa för min lillebror, som inte finns hos oss sen länge tillbaka, men som jag fortfarande saknar...........det andra får lysa för alla de andra nära & kära som inte heller finns hos oss längre....
Förövrigt så har jag gjort en godiskaka nu ikväll . Den ska stå till sej under natten och i morgon blir det fika med dopp:) ..receptet finner du HÄR...
En ♥ trevlig helg......PIA

20 kommentarer:

Anonym sa...

Hej...Vilka fina stämningsfulla bilder och jättefint hjärta.
Ha det gott på din helg utan måsten ( ska jag med ha) KRAM

Jenny Oak Fae sa...

Vackra bilder...önskar dig en fin helg..!

KRAM, Jenny

<3

Leamarlené sa...

Vist är det skönt att ta det lugnt en helg. Längtar med till julmarknaderna...mest känslan bara, och dofterna.

Hoppas du fick en bra helg, kram Marlene

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken vacker gammal bild du har hittat och såna näpna ljustakar! Snyggt du hade dekorerat med kastanjer också! En fridfull och trevlig helg önskar jag dig. Mari.

♥ Fyra årstider sa...

Här är en lugn dag med bus i snö och en del syprojekt.
Önskar dig en skön dag ♥
Kram Lotta

Stina sa...

Hej gumman!
Jadu...det är ju inte många som lyckats med att vara gifta så länge, så det får vi ju vara glada åt. Att man bryter trenden, menar jag...Haha...
Kramis

Viola sa...

Ljvuliga bilder, denna helg är en helg med eftertanke, ska ikväll och sätta ljus på gravarna, är så vackert då, din kaka måste jag pröva verkar helt underbar, det blir att dra ut receptet på stört, ha en skön helg, kramis

Mitt Egnahem sa...

Precis så där såg min mormor Ingeborg ut som ung! Var blir det julmarknad? I hantverksmagasinet blir det marknad 13-14 december! Trevlig helg! MVH Mitt Egnahem

Marianne sa...

Jul, vilket magiskt ord. Det är en undetbar tid framöver. Man pratar om att det är så mycket man MÅSTE göra men jag tycket det är mycket man VILL göra. Gör man det man vill(och lite som man måste) så blir det bara kul och mysigt. Så...ta det lugnt och mys.

Majas skafferi sa...

Hej! Roligt att du skrev några rader hos mig! Hade ingen aning om att det var DU som gjort de fina hjärtanen hos noll54! Stod faktiskt
och höll i ett av dem förra veckan.. men så blev jag lite småsnål för jag skulle till Ullared
2 dar´ senare.Men jag kanske slår till en annan gång! Ha det!

Inspiration i vitt sa...

Förstår att du har fullt upp nu när allt ska pysslas och tillverkas till julmarknader, hjälp hur ska man hinna.
Du gör så fina saker Pia så du kommer nog få sälja mycket hoppas jag.
Visst är det underbart med jul trots att det jäktar på.
Kram på dig och tack för kommentaren om våran bok./Ingela.

LantlivsAnette sa...

Halloj där !
Åhh vilka fina bilder du visar...
Vad skönt med en fridefull helg..jag har ju jobbat hela helgen så vi har inte firat eller gjort nåt speciellt..bara tagit det lungt vid tv:n.
Du, den där kakan måste jag ju gå och kika receptet på..lät mumsigt..
Ha det gott
Kram Anette

Eva Agnes sa...

Hej Pia!
Det är så sorgligt att läsa ditt inlägg och flera andras. Nu, i Allhelgonatid.Det klämmer i hjärtetrakten när jag läser om din bror....
Kramar i massor
Eva Agnes
Ps Ögonoperation den 24 november- 26 november.
ds

Lallis - liv och leverne sa...

Så vacke bilder och fint skrivet.
Kram Lallis

Unknown sa...

Hejsan!
Fina bilder! Åh vad du beskriver julmarkanaderna bra, gissa om jag längtar! Det är ju så himmla roligt. Ha det gott/Kram Petra E

MiaMaria sa...

Hej!

Vackra bilder Pia!!!

Och dina hjärtan är så vackra!!

Önskar dig en härlig vecka!
MiaMaria

Skatan sa...

Hoppas din helg blev precis så lugn som du önskade. Själv har jag halvt slitigt ihjäl mig med barnkalas och födelsedagar i kombination med förväntat förlossningsdatum...dvs, dalande ork :) Nåväl, nu när "allt" är över kommer kanske bäbisen ändå...

Sköt om dig!

Kram.

hemtrevnad marie sa...

Vilket vackert hjärta!!!
Kakan låter supergod, den vill jag absolut göra...får inhandla lite flingor först bara....
ha det gott!
kraaam

Husbilsresan sa...

Fina bilder du visar....hoppas helgen blev så lugn och fin som du tänkte dej.....själv har jag haft det så himla mysigt med min älskade lille prins, mina barn, guben och mågen i Göteborg =)
Ha en skön vecka!
Kram/Gunn

Noll54/Eva-Karin sa...

Hej Pia!
Hoppas helgen varit bra! Var kakan god? Jag såg den förra veckan, men har inte prövat den ännu.
Hjärtanen går bra, men det förstod jag för dom är ju så fina!!!!!!

Ha det så gött!!!
Eva-Karin/noll54