söndag 4 maj 2008

Hej...är det någon som undrar...

...vad jag gör om dagarna?.. Jo, som bekant så går dagarna..
nej, de rusar fram ... och jag försöker hänga med. Nu rusar
jag väl inte fram så väldigt fort....... men det tar sej.....håller
nämligen på med att "träna" för VÅR RUSET som går av
stapeln snart..Vi var ett gäng från jobbet som genomförde vår-
ruset förra året :) och nu var det dax igen..revansch kanske!!!
*
..Jo, visst jag var ju till Hem T Går`n förra helgen
också, det var lite saker som följde med hem som
jag skulle visa hade jag tänkt.... Är lite svag för zink..
så det blev... zink igen..:) en liten hink/burk ?? med
handtag....den är för tillfället en succulentförvaring...
ska bli något annat senare. Majtavlan är gammal och
visar månaderna , en i taget...tycker den är söt.....
*
..Här är toppen som är så söt...hihi... Äsch då....
Det är en "sak" som jag velat haft länge.. är visserligen
ingen dyr sak ..men har inte vetat var det funnits att
köpa en sån...äntligen ..och på plats bredvid en loppisfynd
som inhandlades för ett guldpeng på vägen hem från
Hem T går`n...fann mer loppisfynd .....ett stort & gammalt
serveringsfat i vitt Gustavsbergporslin, tungt som attans..
*
....Hmmm..ja, här kommer ett försök till att göra nåt av de
fina ZINKkrukorna!! Tittar sååå, på hur alla fotar sina bilder
på saker & ting..Tungan rätt i mun och piffar & puffar.. och "klick"
på kameraknappen ...aha..det där blev störtbra..en snabbtitt i
kameran ...jodå det ser ..ut...laddar in ..och njaaaee.. suck...hihi...
Det var iallafall ett bra köp som jag gjorde hos MARIA. Senare
tänkt som lavendelkrukor..sniff..sniff..känner redan doften :)
*
..Fick en utmaning från...Carina som har den trevliga bloggen
Ängeln i vitt , om mina sämsta och bästa köp!! Jo, du ..nu fick
man allt tänka till...har gjort många dåliga och bra köp...Men
vad i högen av det ska jag ta??..Det fick bli den här "lilla"
BLÅA BÄDDSOFFAN...Den är ett av mina dåliga köp...
för nåt sämre att ligga i, det finns inte :)..usch..inte drömmer
man nåt sött i den ...näää snarare mardröm..så tunn madrass...
lutar åt fel håll..hur många fel som helst har den ..t. o m färgen är
fel..är ingen blååå människa ..fattar inte hur jag tänkte där...
( Obs..jag sover inte i nån bäddsoffa alls...jag har bara provlegat
den här , men mina stackars nattgäster får sova i den:)
*

...Men man sover gott i den om man ser på tv och INTE

bäddar upp!! och har en Selma som ligger på ryggstödet ...

för, se där har ni mitt BÄSTA KÖP.....SELMA....för det var

inget som skrevs i utmaningen om att det "bara" fick vara grejer:)

Brukar ha ett rosenmönstrat överkast på soffan ..

men för tillfället så drar mitt bästa köp, in en massa mossa! !

Vi har ingen mossa i gräsmattan..:) så inte vet jag var hon finner allt det....
*

Ja, snart är helgen tillända..jag har...

*hjälpt till med att passa lille Alex när hans

mamma & pappa flyttat in i huset de köpt

*målat lite möbler som de ska ha i huset

*röjt i gamla uthus, gammalt garage och förråd och

kört billass på billass till tippen med skräp:)

*nästa helg tar vi en tur till sonen för röj i hans förråd och garage...

Det är en härlig känsla när man röjt färdigt...snart fylls

förråden på med nya saker...jag har ju en förmåga att

samla på allt..loppis & auktionsintresserad som man är:)

16 kommentarer:

Ulli sa...

Ska du också springa vårruset? Jag ska springa i Jkpg om en dryg vecka. Det är för typ 7e gången eller så. Vi är några på jobbet som springer vårruset och blodomloppet varje år. En bra motor för att komma igång och springa. Nu är jag ju "spinningberoende" ("spinner" minst 3 ggr/v). Tror mig klara 5 km på det.

Ha en fortsatt trevlig kväll.
Kram Ulli

Kamomilla sa...

Jag hoppas på ett sånt bra köp i höst jag också, bara det blir av med de planerade valparna som uppfödaren talat om :)
Hon är så söt, Selma!

Husbilsresan sa...

Ditt bästa köp är sååå himla go´ =)
Vad mycket fina saker du har köpt också.
Ha en skön vecka!
Kram/Gunn

Mitt Egnahem sa...

Vilken aktivitet! Mannen sa ngt om en grupp som han gick längre än någonsin med... Klart att hjärnkontoret kokar då! Hoppas han var snäll. Tar nog snart en sväng till Kortlanda, blev sugen av dina bilder (gärna en silofika) Rensa borde jag med! Ha det Mitt Egnahem

n o r d i n g å r d e n sa...

Jamn lilla Semla, hon är ju för söt och go där hon ligger på soffan... vilka fina saker du har köpt! Hem t gårn är ju en sån vacker butik! Jättefin zinkburk och toppsockret dör bredvis mandelkvarnen, sååå snyggt!!! Likaså bestickstället, läckert! Ha en bra ny solig vecka! Mari.

LantlivsAnette sa...

Jooo du...nog är våra små vita godingar våra bästa köp !!
Sååå himla söt hon är Selma där hon ligger på soffkuddarna, precis så ligger Nisse också, högt upp och en massa kuddar under sig...
Jag vet inte hur det ska gå att få ut honom på morron prommixen idag, för det regnar, och du vet ju hur det är..man får draaa dom fram då..

Så du har målat (och tänkt på mig då..hii..hii..)och röjt och donat i helgen..
Och du..vilka fina saker du har köpt, det var lustigt att du nämnde att du köpt ett vitt stort fat, jag tänkte just i helgen att ett sånt ska jag spana efter på loppisar i sommar, tycker dom är så fina att ha på bordet...visa ditt sen..
Jag firar ju ett år på bloggen, du var ju en stor inspirations källa till att jag började med bloggen, det kommer ett litet paket till din låda som tack för alla fina kommentarer du ger och för att du finns helt enkelt...jag tänkte att det skulle bli en överraskning, men jag kunde inte hålla mig ;)
Kram Anette

Annika sa...

Halloj där vad fina saker Du handlat då. Vad hittade Du för loppis mellan Kortlann o A-a då?? Jag har då inte sett nåt iallafall.
Har dom flyttat klart nu barnen, härligt att få mysa med Alex va?
He det gôtt i veckan. Annika

Annika sa...

Appropå ny loppis. Styckåsgatan 43. Vid Coop. Det gula stenhuset vid parkeringen på andra sidan infarten. Vi gick runt på baksidan. Mysigt. Annika

Marianne sa...

En sådan där mandelkvarn är jag på jakt efter eller .....jag har inte letat men kom på för ett tag sen att det skulle passa på min hylla.
Undrar om det var meningen att du hade bredare mellan raderna i slutet av inlägget? Så blir det ibland för mig och jag vet inte vad jag ska göra åt det.
Mycket kul på din blogg idag.
Ha det gott

MODERN COUNTRY sa...

Men oj så flink du er! Springe vårruset og greier. Du er flink altså..jeg hadde vel tatt med meg niste jeg, og så hadde jeg stoppet på veien og duket til en fika, haha..ja, så flink er jeg :)
Men visst er ditt beste kjøp Selma, gulliga lille Selma. Ho er jo skjønn ho. Sitter og ser på Selma som valp, som en liten bamse.
Våre fine firbeinte, er glad jeg har Julie.

Du får ha en fin uke Pia, men ikek glem å ta en pust eller to!
Klemmer

Annika sa...

Värst vad röjig Du var då. Släng nu inget Du kan ha användning för senare. HiHi. Kolla inne hos mig vad jag skaffat då. Kanske dyker jag upp nån dag, men då får Du allt skjutsa mig hem. HojHoj....
Annika

ängeln i vitt sa...

Avis är jag allt på dom som orkar springa vårrust :) Nä, jag får vara nöjd med att gå Mälaren runt. Det är klart att Selma måste vara ditt bästa köp....jättesöt är hon..

Kram Carina

LantlivsAnette sa...

Gomorron där borta!!!
Jaa du..inte blommar det här inte, vi har ju faktiskt kvar lite snö ännu, jag ska fota och visa sen hur det ser ut...kallt är det idag, och jag som ska cykla till jobbet, men jag har nära det tar bara 7 min..ser du jag har även tagit tid på det..hii..hii..
Visst var den fin min nya korg, jag tänkte på en sån också dök den upp där under ett bord på loppisen, 70 pix, det var väl billigt..
Idag borde du ha nåt i brevlådan, det är inget märkvärdigt, men nåt som jag gjort själv i alla fall...som du ska ha som pynt,, nää,, nu säger jag inget mer ;)
Nu måste jag hoppa på cykeln o bege mig..
Ha det så bra Kram Anette

Eva Agnes sa...

Hej du vännen!
Ville svara dig medetsamma. Klotet fann jag på Blomsterlandet. Kostade 39.90 bara. Det finns krukor också.
Vänd ut och in på plånboken så klarar du det.
Kramar Eva Agnes

Lilla Blanka sa...

Hej Pia!
Åh skall du springa vårruset i år..det gjorde jag för ett par år sedan. Inte så jobbigt kanske egentligen men för mej blev det jobbigt..Hade varit uppe i Stockholm hela dagen och vandrat runt i timmar och sedan raka vägen till Göteborg (bytte om på tåget hihi) och oj vad det var tungt hihi, men kul att ha gjort!
Men du... du tar ju jättefina kort, förstår inte vad du pratar om..de där zinkkrukorna var ju för söta och så förstår jag att Selma är det bästa köpet, hon är ju en sån sötnos!!!
Kram och ha det så bra i sommarvärmen..visst är det underbart nu?
Mia

Anonym sa...

Sna Lavendelkrukor vill jag också ha!!!

Å kuddfodralet med text var mycket fint.