tisdag 18 mars 2008

Spetsar och vackra bilder...

...har mina vitmålade ägg fått som dekoration nu....
Jag visade lite bilder i tidigare inlägg, att jag lyckats
smeta ut lite färg på äggena..och tyckte nog att de
dög utan nåt mer på..men så kliade de allt till lite i
pysselfingrarna..så nu är det både vackra bilder
och spetsar på....:) Här på bilden ligger lite olika spetsar
...jag har en hel del ...auktioner...loppis...mammas gömmor
......i väntan på att bli fastklistrade:)
*

...Det finns så många fina bilder ute på webben...

....jag valde lite vintage och romantik..

*...påskinspirerade bilder skrev jag också ut, så klart.

*

..Här är "lilla" jag igen:)..påskkärringklädd och på
besök hos någon granne .I början av 60-talet....

21 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Så fina ägg och det lilla kortet på dig var såå sött!!!

Kram!

LantlivsAnette sa...

Nämen Pia !!Wow vilka fina ägg du har gjort..och vilka fina bilder du har skrivit ut..nu blev jag allt lite pysselsugen igen..
Och vilket fint foto du har lagt in på dig själv som påsk gumma,ett så stort påskris dom har där på bilden,vad häftigt..
Ha det så bra Kram Anette

MiaMaria sa...

Här har de pysslats ägg så vackra!

Ha´det så gott!
Miamaria

Vita maränger sa...

Jättefina ägg och vilken söt liten påskkärring ;)
Ha det bra.
KRAM

Anonym sa...

Hej. Vad söt Du var på kortet. Ligger det i släkten månne?? HiHi
Äggen blev ju jättefina. Har nyss varit i Ch-berg o slagits med all shoppande norrmän. Men lite fick jag med mig hem iallafall. Påskkram från Annika

Kamomilla sa...

Nej men vilken söting till påskkärring!
Så fina ägg du gjort! Verkligen lyckat!

Tina sa...

Hi,hi en sån söt liten påskkärring... Otroligt vackra ägg du har gjort. Så stilrena och fina. Ha en trevlig påsk. Kram Tina

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka jättefina ägg du har gjort och vilken söt påskkärring du var, bedårande! En riktigt God & Glad Påsk önskar jag dig! Mari.

MODERN COUNTRY sa...

Nei men så søøøt du var!! Fniss..så god i kinna.Rene Juletreet da bare med fine egg. Lagde du de selv?
Dine nye er også vakre og så fin spets du frister med. Så delikate..

Ha en mysigt og fin påske bloggevenn!

Aina

Lilla Blanka sa...

Hej Pia!
Jättefina ägg och vilken söt litern påskkärring du var :)
Ha en bra påskvecka vännen!
Mia

hemtrevnad marie sa...

Vicken gooo påskkärring längst ner!!!!!
Påskpussar till dig!

Lavendel & Romantik sa...

Så fina ägg du gjort...Vilken fin bild på dig då...Vi syns i Blåkulla i Kväll va ;) Kram/Majsan

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Här har det också varit ägglossning ser jag! Mycket fina ägg och en rar liten påsk-käring...
Ljuva 60-tal...
Kram och Glad Påsk
Marie

Hem och Lycka sa...

Verkligen fina ägg och vackra nostalgibilder! Glad påsk, kram!

Marianne sa...

Hej Pia!
Kul att få se dina fina ägg. Kanske det blir några här i Järsta också. Nu vet jag ju var jag ska hitta bilder. Tack för det!
En skön och glad påsk önskar jag dig och de dina!

LantlivsAnette sa...

Gomorron Pia !
Vad roligta tt ha en sån kreativ jobbar kompis som du..som hittar på så fina saker till Påsk !!
Vet du..nu fick jag flera kommentarer om att jag är med i Aftonbladets hemma bilaga som finns nu i helgen..inte visste jag det !! Dom var ju här o fotade i September..men ingen har sagt när det ska komma i tidningen..tänk om man inte får tag i tidningen nu..
Vi ska åka ut till syrrans stuga en sväng över dagen idag..sen blir det middag hos den äldsta syrran i kväll..alla hennes döttrar är hemma nu ..dom bor i S-holm.
Det blir roligt att träffa alla..
Ha en skön Påsk nu..jag har lagt in nytt hos mig..Nisse är med..
Kram Anette

Hem T Gårn sa...

hej! önskar dig också en riktigt glad och god påsk!!!
kram maria

LantlivsAnette sa...

Hallo igen..nu är vi hemkomna från syrrans stuga man måste åka skoter för att komma dit..det älskar Nisse ( och döttrarna mina också..)..nu svidar vi om och åker till den andra syrran..
Vad roligt att du gillade reportaget i Aftonbladet..jag var faktiskt också nöjd..pet Maja som man är..hii..hii..
Vet du Pia..fotot på mig och Nisse där i kanten på min blogg..det är svart vitt från början..sen kom en liten blomma med som en dekoration framför..jag har inte redigerat bilden...du, sånt kan inte jag..men jag antar att du håller på och lär dig sånt trix på photoshop kursen..eller hur ?
Ha det så bra Kram Anette
P.s Jag tycker det är så kul att Nisse blivit som en riks kändis nu när han varit med i flera tidningar...Westisar behöver publisitet (stavar man så ? )för det är sååå goa hundar...

Champagnepiken sa...

Hei. Så søt du var som Påskekjerring på foto'et! Kjemeflott blogg du har:)

Miamor sa...

Så fin blogg du har! Lurer på hvor du finner dine fine bilder på webben? Har du en adresse du kan dele?? Gulliga påskeegg du lager: )

Miamor sa...

Takk snille du for adressene! Så koslig med bilde av deg da du var liten! I dag har vi masse snå her i vest der jeg bor. og det er ganske uvanlig. Solen skinner også ,så det er underbart : )