torsdag 13 mars 2008

Fyrahundra inlägg och lite påskägg.....

......ja, faktiskt så är det mitt fyrahundrade inlägg..
inte så dåligt va :) och det är sen julen - 06.
*
.....Nu äntligen har mina vita påskägg blivit "klädda":)
här är ett som ligger och ruvar på en liten björkriskrans...
*
...Ja här är ett till lite större....som ligger i en ......
*

.....gammal patronlåda.....ropade in på en auktion för
några år sedan en hög med gamla silverbestick
och de låg i den här lådan som nu blivit vit.....
....med ett stänk av grön umbra i färgen :)
*
...Spånasken har jag visat tidigare
och som jag har gjort om nu ...
*
...Spånasken med en fin gammal spets runt kanterna..
och under spetsen finns texten..Strömstad!!....men det
blev finare med spets:) tycker jag.... Asken är faktiskt
VIT och inte fläckig som den ser ut att vara på bilden..
*

....ja det var nog allt denna torsdag.....nu får jag ta
en runda runt gänget och kolla vad som "hänt".
Många idéer får jag av er (tack för det:) ...
som dessa ägg...undrar vad jag ska hitta på nu:)

Ha dé så gôtt alla bloggarvänner....
måste tillÄGGa en sak..jag blir så glad
när DU skriver en liten kommentar.....
och räcker med ett litet hej :)...
obs!!!!!
( visst låter det mycket med 400 inlägg...men det
står vid instrumentpanelen där i början och vid redigera
att det är så många.....men när jag kollar vid arkivet ...där
blir summan bara dryga 300...inte fattar jag nåt..gör du?:)

31 kommentarer:

Tvert-om-tanten sa...

Hei!
Så fint, da! Både det du har laget og det du har kjøpt!
I morgen skal vi til Charlottenberg!
Ha en fin helg!
Klem Lena

Vita maränger sa...

Kul att du kikade in hos mig.
Du har en jättefin blogg.
Jag ska lägga till dig i min länklista för dig kommer jag besöka fler gånger.
Fina påskägg.
KRAM

Annika sa...

Hej Pia!! Måsta bara tala om att nu har jag tagit steget ut och börjat göra en egen blogg. Ska tala om mera bara jag kommit på lite knep o knåp för att få det att fungera. Vilka vackra ägg du gjort. Ha en skön helg.. Annika

LantlivsAnette sa...

Åhhh jisses vad fina ägg du har gjort Pia..där ligger man i lä kan jag säga..och den där vita lådan..kom på att jag köpte en trä låda på loppis i somras..den skulle jag ju måla vit var det tänkt..men just nu känner jag mig lite less på att måla..tänk om jag målat mig less när jag höll på i hallen..måste ladda batterierna och sätta igång sen då..
Såna där reden av ris vill jag också ha till mina ägg..hur har du gjort dom ? är det med ståltråd eller ?
Kram Anette
p.s kolla på min blogg sen ..där i sidan har jag lagt in en bild hos min kompis...

Annas Vita Hjärtan sa...

Åhhh så fina ägg!!!

Tack för titten hos mig, många kramar!

Anna

Kamomilla sa...

Här var det påsk för full rulle!
Vad sött med äggen i lådan, och spånasken var ju jättefin. vad du hinner med mycket du! :)
Ha ett bra veckoslut!
kamomilla

Marianne sa...

Hej!
Fina ägg! Var kan man få tag på passande bilder?

hemtrevnad marie sa...

Vad fint du gjort!! du är allt redig du!!!Boet till ägget är jättefint, ja äggen med förstås!!!
Ha det gÔtt!!!!
Marie

Anonym sa...

Har du använt bilder från den där sidan vi pratade om eller?? Det blev i alla fall jättefina ägg. Själv ska jag nog gå och snyta ut hjärnan nu - tja det lilla av den som jag har kvar......
Sköt om dig så ses vi på måndag igen...hoppas jag.
kram kram kram....jo då kan vi ju analysera melodifestivalsfinalen. Kul eller hur?!!!!

MiaMaria sa...

Här har det pysslats och gjort det så fint! Äggenär ju bara så läckra.

400 inlägg det var inte dåligt....

HA´det så gott!
Miamaria

Lilla Blanka sa...

Ojoj 400 inlägg, det var fantastiskt!
Dina bilder är sååå härliga..äggen och askarna och lådan..jag blir alldeles "gåshud-ig"!
Ha en skön helg!
Kram
Mia

Husbilsresan sa...

Fina ägg och spånask...och patronlådan var ju läcker.
ha en skön helg!
Kram/Gunn

Anonym sa...

Tack för titten! Visst vill jag ha bloggtips, man kan ju sitta hur länge som helst och kolla runt. Hjälpen från grabbarna blir nog lite si o så. Jag har inte tid är en stående replik. Får nog experimenta lite själv. Man kanske får fråga lite ibland???.
Annika

Anonym sa...

Vilka fina saker du bjuder på, jättefina ägg, de märks att påsken snart är här.

Må gott

Anonym sa...

Inte illa, med 400 inlägg. Ljuvliga ägg. Visst är det mysigt att pyssla? Så fina bilder du har hittat...

Ha en härlig helg!

Kram Paula

LantlivsAnette sa...

Nämen ojj..fyra hundra inlägg har du gjort..ojj vad du är flitig..jag har ingen aning om hur många jag har gjort..hur kollar man det ?
Joo..du jag har ju två tallriks hyllor till..i matsalen..jag känner att jag håller nog på och börjar samla på dom snart..vill ha överallt ;)
Så du ska ha middags gäster..jag har ingen som helst aning om vad vi ska äta idag..jag kommer hem halv sju och Morgan kommer hem ungefär samtidigt..så jag tror banne mig att vi beställer pizza..det är ju ganska bra det också en Fredags kväll..Nisse brukar bli alldeles tokig då vi kommer hem med pizza kartongerna..han tigger och krafsar på våra ben...han krafsar hårt den rackaren,gör Selma så också ?
Ha en fin helg Kram Anette

marita blücher sa...

Hej Pia, vilken fin och inspirerande blogg du har !!! Här har nu poletten trillat ner. Hur göra med trevliga och uppmuntrande kommentarer som man får på sin blogg från underbara bloggande människor som t ex du. Förvisso var det Hans min man som kommenterade på vår blogg, var själv helt överhöljd med arbete i butiken. Bättre sent än aldrig.
Kram Marita

Hej Pia,
Först och främst tack för Din uppmuntrande kommentar till Marita och A Mouse in A House, hon tackar och tar emot. Det är verkligen roligt och kul att få uppleva/följa inverkan av den uppmuntan och beröm som kommer från er bloggare.

Det är med hugg och slag vi får människor att falla och genom uppmuntran och beröm vi får henne att växa till sin fulla potential och vad hon nu var ämnad för när hon en gång föddes.

Bloggen är spännande av många andra skäl. En person som jag- idémänniska får många nya idéer.
Vad tror Du om intresset att organisera en kostnadseffektiv och kvalitativ resa över ett veckoslut till Skåne- Österlen april/maj? En resa för likasinnade i vilken man exponerar och skapar möten/träffar skapande människor i den lantligt romantiska andan.

allt det bästa/Hans

den 22 november 2007 08:25

LantlivsAnette sa...

Hallo...jag fattar ingenting alls !!
Har hon kommenterat hos fel person ? när inte du heller fattar..det är ju som om två personer har kommenterat i samma inlägg..hmmm..har du kommenterat hos någon Marita i mouse in a house ?
Konstigt,en del skriver så
osamman hängande..
Hoppas att du klurar ut,berätta åt mig sen..
Blir det schlager ikväll ?
jag ska handla efter jobbet,nåt smarrigt måste vi ju ha till tv kvällen..
Min dotter önskade strips..tänkte på dig och lille Isak...strips kväll..
Kram Anette

marita blücher sa...

Hej Pia, det är Hans som skriver precis som den 22:e november och då som nu har Marita mkt att göra i butiken. Jag skall försöka svara på vad jag tror du undrar över. Då den 22: e november hade varken jag eller Marita riktigt kläm på hur man lämpligast kvitterar en trevlig och uppmuntrande kommentar på sin blogg som din nu var.
Nu och i en sorts bot och bättring har vi således gått tillbaka i Maritas blogg och kollat efter där Maritas kommentar publicerats på hennes egen blogg istället för hos den som gett kommentaren
Kika på ... http://marita-amouseinahouse.blogspot.com/2007/11/djungeltrumma.html ... så ser du vad jag menar. Du fick idag alltså en ny aktuell kommentar från Marita + en kopia på den gamla från den 22:e november som låg Maritas blogg istället för din. Hoppas att dessa rader bringar klarhet.

vänligen
Hans

Karin sa...

Wow, 400 inlägg! :) Fantastiskt! Jag har "bara" mäktat med hälften på samma tid. Så fina ägg du har gjort. :) Ha det gott! Kram Karin

Tvert-om-tanten sa...

Go'kveld, Pia!
Ja, vi handlet litt i Charlottenberg... Som vanlig ble det litt rødvin og köttbullar, et par interiørblader sklir fort ned i kurven mens far ser en annen veg..., handlet litt hvit hobbymaling på Panduro og så kjøpte vi fødselsdagsgave til femåringen vår; et Lundeby dukkehus - det er noen kroner å spare på å handle i Sverige. Jeg avskyr shoppingsentre, trives mye bedre i den koselige, lille handlegata i sentrum, men der er det dessverre ikke så mange butikker igjen :-(

Klem Lena

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Pia, grattis till så många inlägg!400, inte klokt, inte undra på du var på väg att ge upp ett tag, jag har bara gjort 180 på drygt ett år...Men så himmelskt vackert du har gjort! Vilket fint ägg, ask och gulligt rede! Den gamla patronlådan gillade jag! Konversationen med Marita & Hans verkade lite komplicerad: ) Ha en skön söndag bloggvän! Mari.

LantlivsAnette sa...

Gomorron !
Gå in till mig så får du se hur mycket snö vi har !!
Kram Anette

Eva Agnes sa...

Hej Pia!
Så fint påskpynt och vilka vackra ägg. Enkelt, sparsmakat och jättesnyggt.
Så, det blev ägg till sist. Fick du köpa nya?
Ha nu en skön påsk (här är det snöstorm) och kramar
Eva Agnes

spetsar och änglar sa...

Wow!!! 400 inlägg,bra jobbat.
Och vilka vackra ägg.

Ha en härlig dag/Kram Heléne

mittiminvillervalla sa...

GRATTIS!

Till dina 400 inlägg! Det må jag säga! Inte illa! Du har verkligen varit flitig! :o)

Så fina dina ägg blev. Mina är fortfarande vita och odekorerade! Få se om det blir av innan påsk. Annars får jag väl plocka fram dom som en påskaktivitet ifall det blir dåligt väder :o)

Ha det fint!

Kram Monika

Elzie sa...

Vilka otroligt snygga ägg!! Och grattis till 400 inlägg. Har inte alls nån koll på hur många jag gjort men det är långt ifrån så många *s*.
Ha en skön påsk!
Kram Elzie

MODERN COUNTRY sa...

Gratulerer med ditt lille hjärtegryn Pia!! Så skjønn har en :)) Til å spise opp vettu..

Vakre egg har du dekorert også. Du er så dyktig til å pyssle du.
Og gratulerer med 400 innlegg!! Tiden går jo fort når man har det gøy..

Ha det fint i påsken!
Klem Aina

dolamorola sa...

hallo!
for en fin blogg du har! kjempe mange fine bilder! mye spennende her.. greit jeg linker deg? vil gjerne komme innom igjen..

god påske!

Stina sa...

Du är en duktig pysselgumma du.:-) Kram

Hem T Gårn sa...

hej pia hoppas du har det bra, har varit i fjällen nåra dagar så det har inte blivit mycket gjort, men nu drar ja igång igen. De märkena som du frågade om har jag på ingång så då kan vi se vad de är gjorda av.Nu har det ramlat in mycket varor men tyvärr är det en del som redan är slut eller så är det restnoterat. ha en go kväll mia