tisdag 4 mars 2008

Shabbiga äggkoppar...

...och en färglös höna!!!!
För längesen så köpte jag en porslinshöna....ni
vet en sån där som man målar med porslinsfärg!
Men det blev aldrig av att jag målade den....och
förra året så kom jag på ...den var faktiskt nästan
finare utan färg..Så numera får den färglösa hönan
behålla sin vita färg:)
Idag (läs kväll) har jag shabbat till de där äggkopparna
som jag ville skulle bli lite vintage... kom just inte
på nåt annat..så det fick bli lite slipning & nötning..
lite vax på och ja ..de duger ....som vintage :)
Provade på att göra påskägg oxå....bildbevis
kommer nån dag...
Ps..... inuti hönan ....där finns det ...choklad:)

18 kommentarer:

Stina sa...

Enkla men ack så söta äggkoppar.:-) Kram

Solsjö - Under en vind sa...

Söta äggkoppar och hönan är finast som den är! Kram!

Lavendel & Romantik sa...

dom ser fina ut dina äggkoppar....Kramiz hönan me...../Majsan

Lilla Blanka sa...

Hej Pia! Håller med, hönan är jättefin som den är..gillar när man inte krånglar till det för mycket utan håller det enkelt så äggkopparna tycker jag också är super :)
Ojojoj vilket fint skåp du visade i förra inlägget, förstår att du fastnade för det..hoppas du hittar nåt liknande fast till ett annat pris..det finns säkert..jag är optimist :) men man får nog ha tur, loppis eller blocket.se kanske
Kramar
Mia

MiaMaria sa...

Men så söta och hönan är ju fin som den är helt klart!

Miamaria

Maria sa...

Mums, det lät gott!!!!!

LantlivsAnette sa...

Oppps..finns det choklad där i hönan..jag tar mig en bit...hii..hii.
Åhhh..stackars Selma,har hon fått eksem...hoppas att det går bra hos veterinären och att det inte är nåt allvarligt...
Kram Anette

MormorRuthsAnn sa...

Vilken strålande idé att göra så med äggkopparna. Den skall jag genast ta till mig. Jag har letat söta äggkoppar LÄNGE men detta var ju hur bra som helst. Köpa trärena och snygga till dem så.
Mums, den sista raden gjorde mig gottesugen...

Kram Ann

ps: sicken tur att du aldrig fick målat den där hönan...hon är fin som hon är.

LantlivsAnette sa...

hej igen..åhh vilkn tur att Selma fick medecin..inte roligt men hon blir snart frisk igen ska du se..Nisse har också ätit cortison en gång,då han hade öroninflammation...jisses vilken aptit han fick då,han åt alltid upp allt i skålen då..cortison ökar ju aptiten.
Jag glömde ju sist att berömma dina söta fina ägg koppar..åhhh så fina dom är...och vad fint du har fotat dom,med en liten fjäder o allt..du kan du Pia...
Kram Anette
p.s jag tar en liten chokladbit till..det var så gott...

Karin i Villa Grå sa...

Mer omålat porslin åt folket! :-)

Vilken tur att du inte målade hönan, den är hur fin som helst i vitt och passar ju bättre ihop med äggkopparna!

Kram på dig!

Karin

MODERN COUNTRY sa...

Färglös höna, haha...jeg trodde nsten du snakket om høna som hadde verpet eggene, ettersom de var hvite..fniss..Både dine eggekopper og høne var vakre Pia. Ja og en sånn en høna har jeg villet ha lenge lenge. Kjempetrivelig å ha på kjøkkenet!

Puss, Aina

Allis sa...

Hönan är jätte fin som den är.....kommer gärna och lyfter på locket för en smakbit av chokladen........Äggkopparna är såååå söta, krama lilla Nisse från Zaga....
Kram Eva-Lis

vitating sa...

Jättefina påskting!!! Trevlig sida, kul att hitta hit!

Titta gärna in hos mig, har påskpyntat!
Vitating

JULIEK sa...

Hei. Hoppas du har det bra. Har endelig tid at ta en bloggrunda igjen : )

Anonym sa...

Hi!
Kärringa mot strömmen här. Tycker din tapet är himla fin. Du skulle inte vilja avslöja vad det är för en? Tacksam för ett svar, Chris

Linneagården sa...

Söt ägghöna som vit!
Ha en toppenbra dag /madelene

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka fint shabbade äggkoppar! Och den omålade hönan var ju perfekt! Mari.

Anonym sa...

Mycket snygga äggkoppar. Jag tycker du har en jättefin och inspirerande blogg. Får jag länka till dig från min sida? Hoppas det är ok.. ha det härligt!

Kram Paula