torsdag 6 mars 2008

Inlägg om BLOGGÄGG....

...och här kommer mina ägg.....Jag hade tänkt
prova på att göra påskägg som är så populära
i vår "lilla" bloggvärld just nu... Målat har jag
gjort, ett helt "gäng" ägg ...vita och liiiite svagt
vit/grå..men sen har jag inte gjort nåt mer..
.....skaparlusten kom av sej:)...
Äggena ligger i en björkriskrans som jag
"svängde"(eller snurrade) ihop på
morgonpromenaden med Selma, idag....
*
Istället har jag knåpat ihop några födelsedagskort.
Ett kort i grönt till Selmas uppfödare, Anna som
alltså fyller 40 år idag......Kort & blomma ska jag
leverera till henne ikväll... Sen har jag gjort ett
kort i blåa toner till Marie 30 år! Fler kort som
jag sitter och knåpar på nu är bl.a ett i turkosa
färger... ett i blått och som är beställningkort
från någon som mailat till mej via bloggen ..
vilket jag tycker är sååå roligt...mera,mera:)

18 kommentarer:

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej!

Tack för den gulliga kommentaren på min sida, jag kan säg detsamma till dig!

Blooggägg kanske till och med kan bli blägg...hihi

Jag använder mig av iphoto i min MAC. Väldigt lätt är det, men det är ju MACen i allmänhet.

Kram Anna

LantlivsAnette sa...

Hallå där...wow vilka fina ägg du gjort..att bara måla dom så där var ju jättefint..och kransen , en sån måste jag nog göra sen jag också..
Åhh vilket fint Grattis kort du gjort..extra för att det är en Westie på ;)
Hon måste ju bli överlycklig då du kommer med det till henne...
Jag ligger här hemma ännu..det var en envis bacill som drabbat mig..jag blir hemme hela veckan,syrran är så rädd att bli smittad...
Ha det så bra Kram Anette

Solsjö - Under en vind sa...

Äggen blev ju så fina helt i vitt också!tror att jag ska göra så med mina också...har tänkt göra som alla andra också, men drar mig för det pga allt dekorerande..tror jag hänger på din idé!

Ha en riktigt skön helg, kramis!

Kamomilla sa...

Vad mysigt med äggen ändå, fastän skaparlusten kom av sig... :D

Du är superduktig på att göra kort! En naturbegåvning minsann! och härligt med en vovve med på ett hörn.. :D

LantlivsAnette sa...

Gomorron !
Jasså Selma äter mera nu..jaa det är medecinen..hoppas att hon blir frisk snart då..
Jo du..inrednings tidningarna är utnötta,jag behöver några nya nu känns det som..hoppas att mina krafter snart kommer tillbaka, man blir ju rädd att man ska få vara så här nu resten av livet...
Härligt med Fredag i alla fall..lite festligare..
Ha det så bra Kram Anette

Allis sa...

Äggen är jätte fina.....det kan bli lite för mycket av ägg som fått bilder osv....gilllar mera din vita stil tillsammans med "boet".
Födelsedagskortet är jätte fint, önskade att jag hade en Westie så min hund också kunde vara med men du kanske har en spaniel????
Ha en skön fredag!
Kram Eva-Lis

Husbilsresan sa...

Vad du kan....äggen kan ju vara vita,tycker jag, för dom var så fina i den kransen som du gjort, också den jätefin!
Och du är så duktig på att göra fina kort....du kan mycket du =)
Ha en skön helg!
Kram/Gunn

ängeln i vitt sa...

Ha äggen som dom är, sååå naturligt fina. Ja, kort kan du göra ser jag. Kalasfina.

Ha det gott
Kram carina

Marina sa...

Vackert kort! Så kul att få lite inspiratiuon från andra. Den där korg var ju suoer fin! Svängde ihop? Det skulle jag aldrig lyckas med kan jag säga.

Lilla Blanka sa...

Hej Pia!
Jag tycker äggen blev jättefina sådär, vita och vackra!
Och ditt scrappade kort är jättefint, jag är impad, förstår inte hur ni kortmakare kan få till det så där proffsigt!
kram
Mia

LantlivsAnette sa...

Go morron Pia !
Idag klockan halv nio åker vi och trimmar lill Nisse..han ligger på min kudde nu och vet ingenting stackarn..han är faktiskt lurvig och fin nu..men pälsen är jätte tjock så visst behöver han trimmas.
Jag höll på att få en chock då jag kollade graderna ute..minus 23 !!!
Men dom har lovat mildare framåt dagen...Det ska bli roligt att komma ut lite,jag har ju varit inne hela veckan..
Kram Anette

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Pia, vilken fint äggrede du har gjort! Äggen och kransen blev en verkligt fin påskdekoration!! Och vilket kort sen då! Gud va duktig du är på att göra snygga kort och det är ju Selma på bilden: ) Det kommer hon nog att bli glad över, det var så personligt och passande vårfärger! Ha en trevlig helg! Mari.

hemtrevnad marie sa...

Hejsan!!! Här kommer en hälsning från grannlandskapet igen!
Himla fint "fågelbo" du gjort!
Det enkla är faktiskt det vackraste!
Kram Marie

Anonym sa...

fina ägg

MODERN COUNTRY sa...

Men oj, så flott kort!! Ser jeg Selma der på kortet? Så gullig :)
Og egga, ja skaperlysten kommer nok frem igjen.Et godt forarbeide er jo halve jobben som de sier.

Ha en god søndag bloggevenn!
Aina

Anonym sa...

Vilken inspirerande blogg du har, ska genast kika vidare på den

Må gott

Sarah sa...

Hejsan Pia!

Nu har vi äntligen fått hem vår dator och jag får faktiskt sitta här ibland ;-)

Scrappar för fullt och försökte ladda upp lite bilder på min blogg häromdan, men det gick inte :-(

Mitt härliga vårprojekt blir att inreda biblioteket till scraproom! Hurra! Nu slipper jag ha allt i högar inne i matsalen...

Allt väl med dig? Det är som vanligt underbart att kika in i din vackra blogg!

Kramar, Sarah

Anonym sa...

Hej Pia!
Tack för titten i min blogg! Hos dig kikar jag in flera gånger i veckan men är dålig på att kommentera. Du undrade över penseln jag använder när jag målar med distress ink och det är en pensel som Kortmakaren har i sin webshop. Den är svart och är greppvänlig. Jag målar mest med stl 0 men jag har 1& 000 också penslarna är bra för de håller mycket vatten.
Ha en skön vecka!
Kramar Lenalandis