torsdag 27 december 2007

Ja...nu är det mellandag...

...och jag behöver inte byta en enda julklapp...så nöjd och belåten är jag...Julen blev så bra som jag hoppats på, alla tror jag var nöjda....stora som små...de små hjärtegrynen mina fick en hel del klappar som väntat:)...Isak sken som solen över saker & ting....Alex...sov för det mesta...som så små bebisar ska.......TOMTEN förresten, mötte Isak och jag när vi var ute och "rastade" Selma...han kom traskande utan sina renar som Isak sa...och undrade var han parkerat dom:)
Ja, så länge man tror på tomten så är det helt ok att ha sådana funderingar ...eller hur:)
******

.......Jo, nu var det ju mellandagarna då...inte ett vitt snökorn så långt ögat nådde när jag och Selma tog en välbehövlig långpromnenad idag...det regnade istället och den kära lilla VITA hunden blev lerig och blöt...usch...det blev ett bad ..igen ..väl hemma!
******
...Sen bara måste man nosa på ALLA lyktstolpar vi går förbi......tror inte hon missade en enda:)
******

...ej heller vattenpölen missade hon...men som tur var...missade hon hästskiten ..DÄR var jag före henne och hann ryta till...
******


...Stackars Selma ...igår låg lille Alex på vår säng och sov ...Selma vill vara så nära det bara går...är lite vakthund ..så ingen kommer och tar honom ..kan man tro...
Självklart kunde vi inte låta bli ..att bara prova Alexs mössa på henne..Selma är alltid lika snäll..man får göra nästan vad man vill med henne...eller om hon är dum ...kanske ...lite fånig såg hon ut..med de extra öronen på ...:)

******
I morgon har jag bloggat ett helt år...var har tiden tagit vägen??...Får väl ta en tillbakablick...
Ha de så gott alla vänner ....//PIA//
Psss......och spring för alldel inte benen av er i mellandagsrean nu....tjingeling....

7 kommentarer:

Marina sa...

En mössa på hunden skulle vi aldrig lyckas med det är helt säkert! Så du har bloggat ett år, jag har bloggat ca ½ eller sju månader om man ska vara mer exakt. Ha det så bra!

stina sa...

Vad söt hon blev lilla Selma i mössan! Kul att höra att din jul var bra! God fortsättning! kram stina

Lavendel & Romantik sa...

Hej Pia!!! Vad söt hon är din Selma....Vi ska nog ha nätbutik också bara vi landat i detta.....Mina kuddar kostar 219:-/st och den andra som ligger på sängen kostar 449:- tror jag att det va.....Men vi ska ta in flera...Kram och god fortsättning och Gott Nytt År

LantlivsAnette sa...

Åhhåå så söt Selma är alltså...
När man ser bilderna så tänker man hela tiden på hur lika dom är varann..Nisse och Selma...

Och vad gullig hon är med mössan på,vi brukar hålla på så men Nisse också..han är också så himla snäll.
Under Julaftons kvällen så fick han ha på sig sitt fest halsband,ett svart med en massa strass på...som värsta bling bling...
Nu ska jag gå ner i källaren och måla lite saker vita,jag visar dom sen...
Kram Anette

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men Selma är ju för bedårande söt i den lilla mösan med öron!!!Som en fotomodell! Och hon hade nog extra sjå att lukta på alla stolpar nu, kankse det var en del fyrbenta julgäster i området också: ), Ni låter ha haft en mysig jul!God fortsättning önskar Mari.

Husbilsresan sa...

Vilken liten goding hon är, Selma...och såå söt i den mössan =))
Vad spännande att ni mötte tomten på er promenad...ja,har ni någon renparkering i närheten tro?!
Ha en tevlig helg och ett gott nytt år.
Kram!

Anonym sa...

*Fniss* vad söööt Selma var i mössan! Vilken goding ;)
God fortsättning!

Kram B