onsdag 12 december 2007

"Lussebullen"...

....det är jag det:)......
Haha..ja, mycket har man fått höra
genom åren på mitt jobb (förskolan).
Nu ikväll har vi haft luciafest och som
fröken på "dagis" brukar jag också ha
glitter i håret eller tomteluva. Men i år
glömde jag detta (nu glömmer jag mycket
och ofta.....vad nu det beror på, kanske åldern
som Elzie i förra inlägget skrev...hmmm:)
Så när lilla Astrid... 4 år visar sina lussekläder
för mej när jag kom till dagis och jag säger till
henne att jag glömt mina ...VAD ska jag göra då
frågar jag henne..varpå hon på små barn vis, enkelt
kommer på en genial lösning....
JAG kan ju vara en LUSSEBULLE!!!!
Jaaaa...självklart kan jag vara det, svarade jag henne
och såg för mitt inre , jag ....utklädd till BULLE:) Haha..
ett gott skratt fick jag iallafall och tänkte lite på hur
barn ser oss vuxna...Hade hon sagt lussekatt , som vi
egentligen säger här i västvärmland..då hade jag förstått
men .... Bulle... nääääe:)( ok, då ...lite bullformer har
jag om sanningen ska fram..men bara liiite:)
Nu ska jag ta en lussebul...katt till kaffet ......hej....

14 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där lussebulle!! Inte helt fel att bli uppkallad efter en sån, de är både vackra och goda: ) Fast jag säger inte ens lussekatt, jag säger kort & gott saffransbullar! Hur som, goda är de. Jättefina saker du hade fått av din "hemlige vän" ! Mari.

LantlivsAnette sa...

håå..hååå ..lussebulle..då hänger jag på..vilket tåg det skulle bli..hi..hii..dom är för roliga barnen,man skulle egentligen ha skrivit upp i en bok alla roligheter som dom säger..

Jag har presis nyss strukit Amandas lusse klänning,så nu är det frid o fröjd...tänk att det är Lucia i morron..och inte har man några lussebullar..jaa..jaa..det går nog det med.
I morron klockan tolv så har vi ordnat så att det kommer ett lussetåg på ca 40 st till vår galleria..det ska bli så roligt,kanske man får värsta julkänslan då...hoppas det.
Jag har alltid flickornas gamla klänning upphängd som dekoration under julen,tänkte det kunde passa att visa den i morron !
Ha det så bra Kram Anette=lussebullen...

Sarah sa...

Tack för dina gulliga inlägg hos mig! de värmer.

Jo, idag har även jag bakat lusse-cats :-) ...och pepparkaksmuffins.
Det var inte delt lätt för jag hade (har) nackspärr o en olydig tvååring, som bl.a. stoppade in russin i mun på halvåringen *suck*

Hoppas du får en mysig lucia imorgon! kram sarah

LantlivsAnette sa...

bara jag igen..du..fick du mitt mail om de där påsarna ?
tjiingg...

LantlivsAnette sa...

Ibland kan det vara så att man inte får upp bilderna på en sida,gå ur o tillbaka igen,då brukar det funka..kolla igen hos mig.
Jag mailar dig ikväll igen..för nu lackar det mot jul..
kram

MiaMaria sa...

Trevlig lucia!

Lussebulle...vilket svar...så smarta de är de små.

Miamaria

Lallis sa...

Hihi.
De är ju bara för goa barn när de kommer med sina funderingar:)
Ha en fin kväll.
kram Lallis

Hem och Lycka sa...

Hihi, vad gulligt! kram

Elzie sa...

ÄNTLIGEN kom jag in här. Har försökt i över en timme nu. Får hoppas det går att komma längre än så. Så att kommentaren kommer fram också *s*.
Vet inte om det beror på att jag varit med i kör som jag gillar de gamla sångerna bäst. Visst finns det mycket fint också, men jag vill höra Betlehems stjärna och de andra sångerna. Så är jag och det står jag för *s*.
Åh du Pia! Jag skulle velat se dig som lussebulle, ha, ha. Var i Sverige säger dom så? Här i Småland säger vi lussekatt också.
Hoppas du har en bra fredag.
Kram Elzie

Marie sa...

Haha, ja mycket roligt får man höra när man jobbar på förskola.

Ha en härlig helg!
Kram Marie (som också jobbar på förskola)

Husbilsresan sa...

Ja, visst får man höra mycket roligt när man jobbar med barn.Jag jobbar också på förskola och det går ju inte en dag utan någon rolig kommentar från barnen....
Du får ta och skaffa dej lite gula kläder till nästa år=)
Ha en skön lördag och tredje advent i morgon!
Kram!

Lotta sa...

Lussebullar är goa och mjuka och runda, så det är ju bara positiva saker egentligen. Ta det som en komplimang!

Ha en härlig helg!
Kram
Lotta

elin1976 sa...

Er innom for å ønske deg en fin lørdag. Masse klemmer fra Elin:O)

Anonym sa...

Heisann PIA. Jeg er innom og tar med meg en lussekatt....ble litt sulten, skjønner du!
Koselig julestemning i bloggen din nå. Ha en koselig førjulstid. Klem.