torsdag 22 november 2007

Tänk vad man får stå ut med ......


.....jaaa.....stackars hund, tänker ni väl om denna bilden:)
..Hahaha..jodå, men trots tomteluvan så är jag ganska
snäll emot Selma... Eller jag kanske var liiite elak för en
stund sedan..Jag skulle klippa hennes klor..och det är
nånting som hon INTE gillar..säger man klippa klorna så
får man vara snabb i vändningarna och fånga henne innan
hon smiter långt under sängen....NU hann jag och klippte
därför hennes klor!!! Lite väl mycket visade det sej...
för nu ligger hon bredvid mej här vid datorn ....med
en stor klut runt ena tassen....det blöder...och hon
ser så bedrövad ut...stackarn:)Nu lär det dröja innan
jag får klippa igen......Men tomteluvan då???
******
...Ja nu är det två år sedan som hon blev julstylad..
Selma är väldigt snäll......man får göra nästan
vad som helst med henne...nästan:)..
*
Om en vecka (28 nov.) så fyller Selma och alla hennes syskon 5 år...
Här på bilden är det hon och två av syskonen som tampas
om mamma Mayas gunst. Ser ni mina röda strumpor..
med westiefigurer på:) Alla tre valpbilderna är från
första gången som jag fick se Selma och hennes syskon..
De är fem veckor ...tre veckor senare var hon min:)
*
...att man kan älska en hund nåt så otroligt...
Det hade jag ingen aniiiiing om..
MEN NU VET JAG DET:)

Obs...jag saknar förövrigt min kamera....suck.....
Så nu är det bara gamla bilder som gäller...

17 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Bedårande Lilla Selma!!! Så söt hon var! och ÄR!! I tomteluva, en riktig Julvovve!!! Mari.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vilken goding hon är Lilla Selma ! Jag är så sugen på en ny liten hund , jag letar med iver efter en trevlig ras .
Selma verkar ju som en snälling , är hon det mot barn oxå ?
Vi måste ha en hund som står ut med en liten treårig jänta ...
Ha det gott / Lotta

LantlivsAnette sa...

Åhh jag tror jag dör !!Såå himla gulliga bilder,och speciella för mig,då jag ju också har en sån gullig hund..jag bara sitter och stirrar här bakom skärmen...

Tyvärr så hade vi ingen digitalkamera då Nisse var valp,så fotona på honom dom sitter i ett album...
Tänk ändå vad små dom har varit..och precis som du säger..att man kan älska dom så mycket !!man omhuldar och tänker hela tiden på dom...
Jag måste klippa klorna på Nisse i kväll..jag har alla hans grejer i en pappers påse,direkt han hör ljudet av den så sticker han under sängen eller soffan..precis som Selma...
Jag såg också medium igår..lite läskigt var det allt..
Ha en skön Fredag Kram Anette

Elzie sa...

Det är väl det som är problemet egentligen. Att man älskar sina djur för mycket. Antingen så man gör dom illa genom att övergöda dom eller så motioneras dom och får aldrig stanna och nosa (har bra exempel från där jag bor!). Men det värsta är väl när dom väl är gamla och sjuka. När ska man göra sig av med dom? Usch, den dagen är hemsk.
Hoppas du och Selma (hette min farmor, hi, hi!) har en bra fredag.
Kram Elzie

Blommiga Karin sa...

Så söta...vilka fina bilder!
Jag trodde inte heller att man kunde tycka så mycket om en liten kanin,men nu vet jag=)
/Trevlig helg!Karin

MiaMaria sa...

Men så underbar hon är....och när de är valpar är de ju så otroligt söta.....det är hon ju även nu.

Ha´en skön helg!
Miamaria

Sussie sa...

En sån underbart söt liten varelse.

junhe sa...

sötiken då=)ha en bra kväll/ kram junhe

Hulda sa...

Så koselig å se bilder av Selma da hun var liten valp. Selmas mamma het det samme som hunden vår som vi har mistet. Vår Maja døde i august, da var hun over 14 år. Hun var også veldig, veldig snill, og jeg savner henne masse. Vi har en hund til, lille Tuva på 2 år. Søsteren min og mamma har kjøpt ny valp nå, hun heter Emma. En nydelig hund. Men, det er noe spesielt med den første hunden man har. Kos deg sammen med Selma!

JULIEK sa...

Åååå så søte : )

LantlivsAnette sa...

Go morron !!
Du kanske redan klivit upp och är ute med Selma nu..själv sitter jag här nu med en kaffe kopp..jag har precis lagt ut nytt hos mig..puuuhh..det var mååånga bilder..på Skyltningen vi gjort ,vi hade ju skylt söndag igår !!
Kram Anette

LustochLängtan sa...

Selma vad söt hon är i sin fina luva.. det skulle Dino tycka (kika in till mig så får du se).Dom skulle väl passa ihop...:)
Dino gillar inte alls kloklippning så på onsdag går vi till veterinären och gör det. Han har fullständig PANIK.. det går absolut inte att ens hålla i hans tass, då är det bättre att dom får göra det och jag stannar utanför.
Annars är han sur på mig flera dagar.Visst älskara man sin lilla hund över allt..man saknar dom varje minut när man är borta.
Kram Anita och Dino

LantlivsAnette sa...

Gomorron !
Nisse väckte mig redan klockan halv sex i morse..han var nödig sa han !!Jahapp..bara att klä på sig och släppa ut honom..tur att man har stor gård så att han kan springa omkring där..
Hur gick det i går på hörselkontrollen ?
Ha en bra dag Kram Anette

Ewa sa...

Å så söt. Jag vill också ha en Westie. De är så himmla fina. Hade en Cairn Terrier en gång i världen, och han var fin han med. Mörkgrå. Hade inte den "rätta" pälsen, utan var lite mjuk och lockig. Men det gjorde inget tycker jag.
Hoppas ni har det bra nere i sköna Värmland.

Kram
/Ewa

MODERN COUNTRY sa...

Haha,ho er jo bare såååå søt!! Bare smiler og ler her foran skjermen. Javiss blir man glad i vofsene og kattene våre. Ser jo nesten på min Julie som en datter. Man er vel kanskje litt gale da, men..Fniss

Hannis sa...

Jösses, den där tomten skulle jag släppa in när som helst! Så söt!Och du, krya på dig!Kram Hannis

Marie sa...

Vilka underbara bilder på söta Selma!

Kram Marie