onsdag 28 november 2007

Åhhh...vilken julstämning...

(mobilfoton)

.....det är i alla mysiga butiker nu......Idag har jag varit ute på bonnvischan:)
närmare bestämt i Kortlanda nära Charlottenberg och på Hem T gårn ....
Ja, jag blir alldeles lyrisk och yrade runt i denna härliga butik :)...
blev lite saker förstås...några hjärtan i zink..bedeljus...
god jul skylt i emalj..och liiite till...Men JAG HAR INTE MIN KAMERA JU!!!
Har visserligen fått låna en gammal..men det blir inte några
bra bilder tyvärr....får nog skriva högst upp på önskelistan, om en
ny kamera:)..Bilderna som jag visar här är från min mobil..och det
är tydligen en konst det, med att fota med en mobil....Nu finns det
en hemsida till Hem T gårn..gå in där och titta istället..och njut...
Fast det fanns ingen bild med, på det som jag föll för så totalt..
café i en omgjord silo.med vita väggar, ljusslingor..
vackra texter på väggen, osv...som mina bilder visar, lite dåligt dock...

*******
Ja, som kanske det har märkts så har jag inte bloggat på en
vecka...det är lite mycket nu ... Ja, jag har "tomteverksta"
här hemma:)...... julmarknaderna duggar tätt och det blir
två för min del till helgen. Därför är det som sagt en
"verksta" här i huset just nu eller som Isak kallar den...
Farmors & Isaks klipp & rit fabrik .....
För det har varit en liten gäst hos mej sedan i fredags..
och när jag suttit med mina julkort bl.a så har han gjort
egna kort....klippt, klistratoch ritat så det stått härliga till....
Jag kan lova att vi hade det riktigt mysigt :) ...

********
Jag har som sagt inte bloggat något på en vecka..
och nästan inte varit vid datorn..har kollat in
två bloggar bara:)..Men jag "ser" att ni varit
inne här iallafall...tusen tack...det är så kul
att se att ni är har ändå..fast jag inte varit så aktiv,
varken här eller hos er alla bloggare....
vill därför säga detta nu och hoppas ni fortsätter
att kika in ....lämna lite spår efter er...
ska jag försöka komma igång igen..och
så önskar jag att tomten kommer lite
tidigare till mej( gärna i morn om du
läser detta)...med en ny kamera...
för jag saknar verkligen kameran...
(hm.. inte klokt va?)

Hej & du.... tänk goda tankar nu så här i väntan
att tomten fixar önskelistorna våra:)...//PIA

3 kommentarer:

MiaMaria sa...

Men vilken underbar butik där kan man ju inte gå tomhänt ifrån.

Och jag hör att du har massor att göra då hinner man ju unte med bloggeri på samma sätt....

Lycka till med dina försäljningar!

Miamaria

LantlivsAnette sa...

Åhh..vilken fin butik alltså !
Jag har nu varit in på deras hemsida...oj.ojj vad fina saker dom har !!Förstår att du handlade där,det ska bli roligt att få se vad du handlat..hoppas att du får tag i en kamera snart så att du kan fota och visa oss!!
Dom hade ju fina strutar,kuddar med text m.m ...
Så du har fullt upp nu med allt som ska göras till julmarknaden..lycka till..
Kram Anette

Ann-Catrin sa...

Härlig blogg. Och du din hund...jag smälter!