söndag 16 september 2007

Hej....

....vill bara tala om att jag snart,snart... har tid att hälsa på hos er alla....
Som ni sett och läst så blev jag ju MORMOR för en vecka sedan:)
Så därför vill jag säga till er ALLA som kikar in här ...tusen, tusen
tack för alla fina ord och hälsningar...så jättegulligt av er alla,
man blir GLAD vill jag lova... Att bli mormor OCH farmor är som någon sagt..
livets efterrätt och då får jag väl säga att ALEX (som lille
hjärtegrynet ska heta:) är en väldigt söt och gooo efterrätt...
Jag är farmor sedan fyra och ett halvt år tillbaka till ISAK,
honom har jag skrivit och visat bilder på lite då & då.... han är mitt
första hjärtegryn och så har jag alltså fått ett hjärtegryn till nu..
vad mer kan man begära här i livet....:)
Kan berätta att lille hjärtegrynet växer och mår bra..
slipper snart alla slangar och kan snart äta själv utan sond...
Men på "playan" får han var lite då & då....(sola för gulsot)


( en underbar bild av Anne Gedde..själv har jag ännu underbarare bilder av ALEX:)



Ett nyfött barn

Det är som ett mirakel

när ett barn har blivit fött

-ut kom en liten mänska

som ingen förut mött!


Ett spädbarn är så vackert

och dess doft helt underbar.

Och det är nåt visst med blicken

som är sällsamt vis och klar.


Från den stund man tar emot det

blir inget mer detsamma

För ett barn förändrar livet

för sin pappa och sin mamma.


Ett sånt hav av ömsint kärlek

som plötsligt väller fram

för detta lilla under

som ännu vägs i gram.


En söt liten dikt som jag funnit

nätet, vet inte vem som skrivit

den men jag "lånade" den ändå:)


36 kommentarer:

Eva Agnes sa...

Grattis kära Mormor! Vilken lycka att ett nytt liv har sett dagens ljus. En liten Alex.
Jag förstår att du är lycklig.
Pussa på den lille från mig.
Ska berätta en annan gång hur jag gör de runda bilderna.
Kramisar i massor
Eva Agnes

LantlivsAnette sa...

Åhh så vackert skrivet !!
Barn barn är som livets efterrätt ...fint...förstår att du inte har tid att blogga..även om vi saknar dig..vi väntar..
Kram Anette

Stina sa...

Så fint skrivet och gulligt. Kramis

Lallis sa...

Grattis igen, mormor:)
Jättefint skrivet och dikten är så söt.
Kram Lallis

Husbilsresan sa...

Ja, vad härligt det låter att bli mormor...och vilken fin dikt.Den ska jag spara för kommande behov =D
Ha det gott och mys med lilla Alex!
Kram!

Anonym sa...

Oj, hade missat att du blivit mormor! STORT GRATTIS till dig! Kram :)

MODERN COUNTRY sa...

Men så nydelig dikt! Og ikke minst herlig bilde fra Anne Gedde :) Har sett nydelige bilder av henne da hun samarbeidet med celine Dion. De er jo som du sier til å spise opp, deilige efterretter alle sammen :) Så koselig at du føler deg så lykkelig, ja, hva kan man annet bli da :) Ha en fin stund fremover og kos deg masse med ditt nye hjertegryn!
Klemmer fra Aina (",)

Anonym sa...

Grattis mormor!
Så underbart!
Vilken vacker dikt!
Min mamma kommer i början av oktober för vi längtar så mycket efter varandra. Hon var ju här i maj. Jag längtar så himla mycket!
Det ska bli kramkalas när hon kommer!
Kramiz Bodil.

MiaMaria sa...

Härligt!!!!!!!!!!!!!
Du skriver så vackert.
Klart du ska njuta av dina barnbarn och må så snosigt med pluttisen! // Maria

Anonym sa...

Så fint å høre at det går bra med Alex (bare navnet får han til å bli en stor og sterk gutt!)
Men jeg visste jo det, da, at han vil vokse og bli en stor, fin gutt!
Gleder meg til å se flere bilder av han.
Klem fra meg!

Marie sa...

Vilken underbart vacker dikt!

Ha det bra och mys riktigt mycket med barnbarnen.
Kram Marie

Anonym sa...

grattis till mormorsrollen, vilken fin bebbe "ni" fått, blir alldeles rörd, krama om alla...kram kram

Stina sa...

Kram till snälla Pia.

Stina sa...

Pluttgumma!:-)

LantlivsAnette sa...

Gomorron Pia !
Åhh du..den lät smaskig den där tårtan..och vilken bra ide att den som fyller år blir bjuden !
Ha det bra Kram Anette

Lavendel & Romantik sa...

Vad underbart skrivet sitter med en tår i ögat och bara nickar.....Njut av ditt underverk så mycket du orkar vi har tid att vänta,jag vet hur det känns...Kram på dig mormor/Majsan mormor i snart 10månader.....Du får kika på tv för Oscar är med mera ;-)

Elzie sa...

Vilken härlig bild. Men att han inte bryter ryggen av sig den lille killen. Alex heter förresten min gubbes barnbarn också *s*. Så fin dikt. Förstår om du norpade den. Ha en bra dag.
Kram Elzie

Skatan sa...

Grattis mormor! Nu får du leva ut alla galenskaper, skämma bort, pyssla och kramas i det oändliga : )

Grattis än en gång!

Tingeltangel sa...

Åh så underbart. Hjärtliga gratulationer. Den lilla foten är ju bedårande så jag förstår att resten också är fantastiskt.

Anonym sa...

åh Grattis! Vad mysigt! Och vilken fin dikt!

LantlivsAnette sa...

Go morron Pia !
Kika in i mitt syrum idag ...Kram Anette

LantlivsAnette sa...

Halloj !
Ojj så roligt att du ringde idag så att vi fick prata lite..
Vilken härlig dialekt ni har , låter lite som Norska tycker jag..
Jag låter väl ´bonnig´kan jag tro..ganska läckert egentligen att det finns dialekter sådär..
I kväll, nu på en stund,så ska jag på syjunta..skönt att få sitta ner och bli uppassad...Kram från mig och Nisse..han får följa med ikväll..

Karin Krut sa...

Viken underbar liten bebis. Jättefin bild.
Kram Karin

Eva Agnes sa...

Tack för titten. Jo, jag har trevligt och känner mig oerhört kreativ.
Det blir så fint.
Kramar Eva Agnes

Husbilsresan sa...

Du är så välkommen till Dalarna nästa sommar...här finns mycket att se =)
Kram!

ChatrinesLiving sa...

Gratulerer med nytt barnebarn! Aldeles skjønn liten baby:)
Ha en flott kveld!
Klem:)

Rachel sa...

vad roligt med tillökning! :)
jag har lagt in en länk till dig på min sida. hoppas det går bra?

LantlivsAnette sa...

Go morron Pia !
Idag ska jag o syrran till Ikea för att köpa billig och fin vit inredning till sybehören och sånt..kul..nu är tankarna bara i den nya butiken , vi valde golv igår..
Kram Anette

LantlivsAnette sa...

glömde ju..det lilla zinkhjärtat är inte från vår butik..köpte hos en kompis som jobbar i en blomsterhandel där dom säljer pynt också,den är från Sia, deras jul.
kram

Jennyshemochharmoni sa...

Tittar in för att önska dig en toppenhärlig helg! Stor KRAM

NICOLINAS BONING sa...

Jag blir faktiskt tårögd när jag läser om din barnbarnkärlek:-)
Man har något att se fram emot (om några år) förstår jag.
Kram/Birgitta

LantlivsAnette sa...

Go morrn ! Vad du var uppe tidigt idag...du ska ju hinna en del förstås.Bädda lilla sängen och allt annat...skönt för dom att komma hem och sånt är gjort...Nisse väckte mig vid halv sju..kände att någon stirrade på mig , sen fick jag en tass rakt i ansiktet och en puff av nosen..
-kliv upp nu ! sa han...
bara att masa sig upp..men det var bra , jag har mycke att göra idag, jag är ledig så då ska det fejas..tänkte sy nya rullgardiner till v-rummet och matsalen,dom rummen är öppna mot varann så jag har alltid likadana gardiner där...
men först kaffe...ha det bra så hörs vi
Kram Anette

n o r d i n g å r d e n sa...

Grattis igen mormor, hoppas allt går bra och att du har en skön helg! Mari.

LantlivsAnette sa...

Go morron Pia !
Måste bara hit på min dagliga runda du vet..hoppas att du har det bra..stressa inte ihjäl dig nu med allt...jag tog en skogsprommis i går med Nisse och hämtade mossa till alla jul dekorationer,bäst att passa på innan det fryser ute !
Kram Anette

Anonym sa...

Krya på sig då mormorn!
Så att du kan kela och gosa med lilla underverket.
Kram Bodil.

Jessan sa...

Underbar dikt!!
Får gratulerar till att ha blivit mormor!
Vaggan du har påminner mycket om den jag har här hemma. Den är från mitten av 1800-talet ...
Mossbollarna blev jättefina,en fin ide! Kramar Jessan