onsdag 26 september 2007

Halloooo......

...nu är jag tillbaka:) Ja, det blev några dagars bloggpaus..
Åhhh...jag har varit mormor nu i hela 18 dagar:)..
Lilla hjärtegrynet..växer och växer...väger redan 2650 gr ...

...i morgon är det meningen att de ska få komma hem på permis...

i fyra hela dagar om allt går som planerat. Vilket det gör:)

...Bilderna ovan är lite höstpyssel...har provat att göra mossbollar..

Jag har tänkt att ha sådana till juldekorationerna...

och plockade mossan för nästan en vecka sedan.

Men blev väldigt förkyld under helgen, har därför inte fått

hälsa på lilla familjen :( och inte jobbat denna veckan...

Men nu börjar det att krypa i mej..snuvan släpper...
hostan tar över...ochjag känner att energin kommer
sakta, sakta smygande tillbaka...ÄNTLIGEN.....

...Eftersom inte "lilla familjen" har varit hemma på ett tag..
så är jag husvakt...kollar till lite då& då....som nu idag..när nu
energin ville ut i solen passade jag på att åka dit...Selma fick
följa med hon älskar att vara där ute ...sitta och titta på allt
som rör sej nere vid stranden...änderna Sally och Harry...
och alla deras barn och några till sammanlagt 12 st!!
..Hade kameran i högsta hugg..snubblade över dessa vackra svampar...

...Hitta Selma!!!

...oj då...inte meningen att Selma ska ligga i vaggan...
Men matte ...Alex har ju inte kommit hem än...så ett
litet, litet gungprov bara...snälla???


...Åhhåjaja vad vackert det var ute idag....

...eller hur...visst håller ni med mej...

.......mmmmm....


...Hemma igen och en kopp kaffe, om än i sprucken kopp
..men det gör inget..smakar såååå bra ändå..
Nu blir det lugnt igen../PIA


29 kommentarer:

junhe sa...

otroligt vackra höstbilder, mysigt oxå med ljus dekorationerna som går i höstens tecken. Hoppas kaffetåren smakade, ha en bra kväll. kram junhe

Skatan sa...

Hej och tack!! Tusen tack... : )

Men så roligt att komma hem! Njuuuut!


Kram.

MiaMaria sa...

Vackra bilder!
Jag brukar också göra mossbollar de är så vackra.
// Miamaria//

Anonym sa...

Hello to you! I cannot read a word, but it doesn't matter, the pictures are full of inspiration! Thank you for linking to me...I will do the same. I am just about to post (again) on Scandinavian kitchens! I DO recognize the word "Mormor" as I called mine by that name. :-) Beautiful blog.

Lotta sa...

Vilka vackra bilder du bjuder på! Blir helt tagen!

Hoppas att du snart får träffa lille Alex och snusa på honom.

Ha en underbar torsdag.
Kram
Lotta

LantlivsAnette sa...

Go morron Pia !
Åååhh vad glad jag blir nu när du är tillbaka !!med nya bilder o allt..ojj ojj säger jag bara vad fint dom bor..vilken utsikt alltså..förstår att Selma trivs där...vad söt hon var där hon låg i vaggan..hi..hii.
Du..moss bollar ..ojj vad fina , det måste jag ju också göra !!alltså hur har du gjort dom ?
verkligen fina arrangemang du gjort..nu ska jag lägga in nytt hos mig så får du se vad jag gjort med min mossa..
Kram Anette
p.s vi har flytt rea nu i en annan lokal..puuuhh..och kvällsöppet till nio i kväll...

Anonym sa...

så fin utsikt ni har! ;)

Stina sa...

Oj, vad mycket fint.:-)

Jo, det är grått kakel i deras kök.:-) Kramis

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka härliga höstdekorationer du har gjort, jättefint där under glasklockan! Mossbollar är vackert, det gjorde jag till förra julen och har kvar dem ännu! Men så vackra bilder, bor du så ljuvligt nära vattnet?! Vilken harmoni! Och Selma, så go hon är där vid vattnet och i vaggan! Mari.

LustochLängtan sa...

Hej! och välkommen tillbaka.
Kul att få titta in hos dig igen, hoppas lilla underverket mår bra.
Vilka fina bollar du gjort och vilka fina glasklockor.. vill oxså ha. Vad otroligt fint dom verka bo vilken utsikt och vad gullig Selma var i vaggan.Helt underbara bilder jätte kul att få se. Nu får du väl ta det lite lungt iallafall så du krya på dig och kan pussa på den lilla. Ha det så gott kram Anita

Anonym sa...

Vad roligt att du är tillbaka....och så mysigt du gjort det! Jag är ju en stor mossälskare så jag njuter :=) Det måste vara härligt med barnbarn....jag kan bara tänka mig hur det ska bli när det är min tur att bli farmor/mormor....man blir väl helt stollig kan jag tänka:=) Ha det så mysigt nu med det lilla barnbarnet...kram!

Ardisia sa...

Hej och grattis så här efterskott!

Jättemysiga höstbilder bjuder du på. Ljuvlig liten hund också.

Ha det bra, kram

TIRIL SOL sa...

Gratulerer med barnebarnet. Det er flott å vere mormor, eg har vært det i nesten 6 mnd no. Vidunderlig:-))
Eg har tagga deg, sjå i bloggen min.

NICOLINAS BONING sa...

Vilka fina bilder (både ute och inne),vilken utsikt!
Det är klart att en provning att vaggan måste till;-)
Vad mysigt det är när man "höstar till det" även inne...
Det är klart att permisen kommer att funka jättebra!
Kram/Birgitta

Anonym sa...

Så godt å høre at Alex vokser og har det bra. Bare vent...en dag blir han større enn bestemoren sin. Sønnen min på snart 13 år, tar meg snart igjen.....
Disse moseballene kan du putte jord og hjerteranke inni, slik som den jeg kjøpte sist jeg var på rideleir. (sjekk ut "rideleir i Rauland. Der ser du den. Kjempefin og genial)
Selvfølgelig må Selma prøveligge vogga. Bare vent til hun får snuse på babyen, så passer hun nok på han som en smed.
Ha en ellers flott dag, Pia.

Stina sa...

Kram bland svampar och vovvar. :-) Puss

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättetjusiga bilder!
Härliga bollar också...
Kram
Marie

Husbilsresan sa...

vilka fina höstarrangemang du gjort.
Vilken busig liten hund du har...provgunga lite *hihi*
Ja, härligt höstväder har vi också haft....man får passa på och njuta.
Hoppas du frisknar till, så att du får gosa med den lille i helgen =)
Ha det sååå mysigt!Kram!

Anonym sa...

Vad duktig du är på pyssel, höstfint, verkligen! Mysiga bilder, krya på dig! kram

Eva Agnes sa...

Välkommen tillbaka ska du vara din stackare som varit förkyld. Men underbara bilder har du tagit både av den inplockade hösten och himlen utanför.
Varför är flugsvampar så vackra när de är så farliga...?
Kramar Eva Agnes

Marie sa...

Jättevackra höstbilder! Den med flugsvampen var helt underbar.

Kram Marie

Lotta sa...

Varmt tack för gratulationen!

Ja, hyllorna i pysselrummet var omålade när jag köpte dom på Biltema. Blev kanon vitmålade!

kram på dig!
Lotta

Tonje sa...

wow så mange vakre bilder av både naturen og ditt hjem...så flott det må bli å få hjem babyen for noen dager=) Kos dere masse=)

LantlivsAnette sa...

Go morron pia !!
Kikar bara in här nu på morronen...jag jobbade ju till nio igår kväll,och börjar tidigt idag också..så inget bloggande för mig..kanske ikväll..man vill ju så kolla vad alla gjort !Tack för att du förklarade hur du gör dina fina moss bollar...vad mysigt att du nu fått snosa lite till på bebisen !
Jag tror att jag lägger ut lite nytt inför helgen hos mig..
Kram Anette

Hulda sa...

Så flotte høstdekorasjoner du har laget. Ble virkelig inspirert til å gjøre noe selv også når jeg ser ditt. :)

Eva Agnes sa...

Hej Pia!
Jo, det är min son.Jag spricker av stolthet.
Kramar Eva Agnes

Ewa sa...

Hej Pia, och tack för ditt inlägg.
Grattis till den lille. Vilket fint namn han fått.
Och du, va fina saker du gjort... Underbara bilder!
Ja, i morgon är an annan dag, som tur är. Och då du, då ska vi göra allt det där vi inte kunde eller hant idag, kanske. Annars kommer det dagar efter det med.

Hoppas du och de dina får en underbar helg. Själv är jag beordrad av doktorn att ligga i soffan och äta pralliner i minst 3 dagar... ;-) Det du! Inte alla som får det per ordination. Ska försöka lyda, fasstän det är svårt. Tänkte försöka sitta och sticka klart den andra barntröjan. Vill få den klar så jag får göra något åt mig själv sedan.

Varma kramar
/Ewa

Linneagården sa...

Vilken underbar utsikt från fönstret & dina höstbilder är så fina! Vad skönt för bebis & föräldrar att få komma hem på permis, hoppas de kan njuta av den lille.
Ha en bra helg.
*kram* /madelene

Amoroso sa...

Fantastiskt härliga bilder du visar1