onsdag 6 juni 2007

Nu behöver jag råd....

...av alla er blogfriends....Så här är det...
Jag har tänkt mej måla några utemöbler
vita förstås.... har en liten trägrupp i
just det...engelskt rött:) och en liten
grupp i trä/plåt!! i vitt.....men tänkte
ändra om lite, så soffan ska få bli vit.
Nu till funderingarna....vilken färg
tar man? Har aldrig förut målat
utemöbler vita...bara i rött och nån
sån där honungslasyr.... så snälla lite
tips & råd av er som har målat i vitt..
*
...nja...här är det INGEN färg som passar....:)
Ha en trevlig Nationaldag på er alla.....
och just det...ta vara på solen & värmen..
För själv så snörvlar jag och hostar....
orkar inte vara i solen :) utan springer
(var väl att ta i ..hasar var nog rätta ordet)
ut och in....till datorn ....ut igen till någon
blomma som ska planteras..in igen och
kollar vilken färg som kan passa soffan..
så där håller jag på..Blir med andra ord
inget dugg vettigt gjort..... so long..PIA


4 kommentarer:

Anonym sa...

ajjjjjj, hvorfor hvid - det er en meget flot rød bænk, som konstrast til det hvide. jeg har malet en del med hvid udendørs. Helt fint (skagens hvid) har jeg malet med Nordsjö (på vandbasis/udendørstræværk) og her efter et år står det godt.Det var meget nemt og let at male med. Så har jeg også malet nogle andre "kalkhvid" på terpentin basis. Det står også godt, men er sværer at male med og lugter....
Begge har klaret vinteren fin... jeg ved ikke om det var lidt af det råd du spurgte til?

♥ Pia... sa...

Marianne/Köbenhavn: Tack för ditt svar...jo visst är det fint med rött oxå:)

LantlivsAnette sa...

Go kväll..har varit ute hela dan och planterat,gödslat,vattnat och plockat känner mig helt slut..Nisse har varit med mig hela tiden..han har blivit så duktig..han är lös och håller sig hela tiden i närheten av mig...skönt..både för honom och mig..han är ju 4 år nu i Juni..så han börjar lära sig..visst är Selma också 4 år ?
Du vilken fin soffa du har !!den kommer att bli så himla söt när den blir vit..tyvärr så kan jag inte råda dig om någon färg..har inte ännu målat några utemöbler..men dom kan säkert det på färgaffären..du undrade vilken nyans jag har på kösluckorna och annat..vi bröt färgen efter tapeten..och min älskade glasveranda är faktiskt ganska stor..ca 12 kvm..skulle velat ha lite större faktiskt men det hade sett så konstigt ut till huset..
Vår dator är fortfarande så seeeg..kanske nån kabel är av här också..så det är slutbloggat för i kväll..Kram Anette

Anonym sa...

Hej du! Jag kanske kommer för sent med tipset men jag inspirerades av Äntligen hemma förra året ang. färg på utemöbler! De rekommenderade vit fönsterfärg eftersom den färgen är väldigt tålig..och jag använde den...bra färg att måla med tycker jag!..Du kan se min utemöbel målad i den färgen på bloggen just nu, har precis lagt ut! Färgen är kritvit! :)