tisdag 5 juni 2007

Jo men visst......

....är det en blomma.... en pelargonie tror jag t.o.m..
Nähäää...Selma är INTE så blomintresserad som det ser ut..
bara lite nyfiken på varför matte helt plötsligt släääpar ut
en stol och promt ska ställa en korg med en grön/vit
grönsak i?? Hur knäppt som helst......
men allt för bloggandets skull...hehe..???
****
Hej.... nu är jag online igen...:)
Det "lilla avbrottet" igår ...blev det till
slut ordning på och nu kan jag blogga..
men vi är TVÅ om datorn oxå.. ajaj....
Så det var mycket att ta igen för oss båda!
jag kommer inte att hinna titta in till så många,
men får hoppas att det blir en "tittin" till någon:)
För som ni alla vet så, händer det mycket på
bara ett dygn i bloggvärlden...eller hur?.........
Ett litet tillkänna givande....i mitt förra inlägg..!!
var det INTE mina blommor "glömde" att säja
att bilden var från Fridas gård.....fyy skäms..:)
*

14 kommentarer:

Eva Agnes sa...

Nu måste jag fundera lite på det här med tuppar...
När jag bodde i Göteborg reste jag till min mormor i Klagshamn, utanför Malmö på alla lov. Det var bara jag. Då rådde jag om mormor helt och hållet. Hon och morfar hade en fruktfarm med äpplen. De hade också några kor och höns.
Ska kanske berätta på min blogg i stället. Tack för det tipset, Pia.
Dessa nyfikna hundar..... Selma är så söt när hon nosar på korgen.
Jag har sprayat myror och klippt av fula blad från rosorna i dag. Sedan eldade jag upp bladen i en kruka. Läste i Rosie att man skulle göra så.
Gissa vem som följde varje moment... Just det, Habibi.
Kram Eva Agnes

Skatan sa...

Hej! Tolkar jag dig rätt om jag säger att du har haft ett inlägg för en tid sedan om den här typen av lampor? I så fall måste jag genast kika i ditt arkiv : )

Vi får rapportera till varandra när vi har kommit till skott och gjort våra lampor!

LantlivsAnette sa...

Go kväll..hohoppsan vad jag bloggar sent i kväll...jag är ju ledig imorron så jag orkar vara uppe lite ikväll..annars är jag ju kvälls trött av mig..men det blir bara till dig jag hälsar på..datorn är sååå seeeg ikväll..det tog jättelänge att ladda upp din sida.
Gud vad fin korg och stol du visar..gillar den röda färgen på stolen..också Selma förståss inget är gulligare än hon? Ska hon trimmas i morron..Nisse ska trimmas på Lördag, då åker vi 14 mil dit och sen 14 mil hem..puuhh..
Du Pia tack för alla fina kommentarer du ger till mig ..det är såå roligt.Mitt kök ser inte så tokigt ut på bild..det är inte så fint i verkligheten..dålig kvalite, lådfronterna lossnar jämt..ett billigt kök , inte riktigt trä..snickaren som gör ett nytt känner vi och han gör det på fritiden..billigt..ojj vad mycket text det blev.. vi syns..nu ska jag gå i säng..Go natt..

Hem och Lycka sa...

Nää, vad gullig vovven är. Ser ut som hon undrar "vad 17..!" ;-) Hihi!

♥Linda♥ sa...

Hej! det kortet var så charmigt så det skulle du nästan rama in. Det är så fint med sådana spontana kort. Hälsn. Linda

JULIEK sa...

he he verkar som om Selma er veldig intresserad av blomman : )

Anonym sa...

Jamennnnn. Verden er lille. Jeg har genvej til din blog og er næsten inde hverdag og kigge på dine fine billeder. Sjovt du lige kom forbi min! Jeg har misundt dig din hvide rene stil og den måde du kan få alting til at se flot ud. Det er bedre end at læse et boligmagasin..... Dejlig hund du har :-) Du siger at du elsker dansk boligstil. Jeg elsker bare den svenske. Græsset er altid grønner hos naboen....

Stina sa...

Lilla sötnosen...

Men du gumman. Nu måste du krya på dig. Inte kul att vara sjuk i denna värme. Kramiz

Lotta sa...

Lilla Selma är så himla fin! Underbart kort!

Emmaus är en intresseförening som har loppisar lite överallt. De sysslar med hjälparbete i tredje världen, och pengarna från deras loppisar går till detta. Tror de har en hemsida.

Kram Lotta

LantlivsAnette sa...

Go morron..nu är man uppe..har så himla mycke att göra idag ..så det var lika bra att kliva upp !
Ska plantera och pynta ute och hämta ut min bok som kommit..jag kunde inte motstå att köpa den jag också Franske stemmninger..jag beställde den av Mollys hus..en annan bloggare.den är ju rätt så dyr..men den ska ju vara så bra..jag fotar väl mina planteringar och lägger ut i morron..ha en skön dag och krya på dig Kram Anette

Ewa sa...

Hej Pia och tack för ditt inlägg.
Äsch då. Inte kul att bli förkyld på sommaren. Brukar kunna sitta i.
Långt mellan Värmland och Norrbotten, ja, men den sträckan har man åkt mången gång i sina dar... Pappa är ju från Trollhättan så nästan varje sommar som barn bilades det ner dit, och till Värmland där vi också har släktingar. Man får dela upp resan lite bara. Så låt inte avståndet avskräcka, utan kom upp till Härliga Norrland någon gång. Du är så välkommen så! Men jag vet att vi Norrlänningar inte tycker att avstånd är lika "avskräckande", för här är vi vana att ha ganska långt till det mesta. Ja, förutom då till vår underbara natur.
Krya på dig, och ha en så bra dag du bara kan. Kram/Ewa

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Pia, vilken otroligt vacker och härlig bild!!! Ha en skön & solig dag!!! Mari.

Elzie sa...

En sån gullig liten hund Selma är. Hon verkar vara nyfiken på livet och det är väl härligt.
Din blogg är så fin, Pia. Är här var dag och tittar runt lite.
Kram Elzie

Hannele på Hisingen sa...

Ha en riktigt trevlig Sveriges nationaldag.