torsdag 19 april 2007

Idag ska jag köra lille"prinsen " hem......

...fast min bil ser inte ut så här förståss!!!
Förra året fyllde min mamma 70 år , så
vi bjöd henne på en födelsedagsresa till
Skagen. Som resesällskap till henne,
valde jag mej själv!! Det var otroligt fin
i Skagen och bl.a allt vi besökte så var
det en underbar blomsterpark som
hette Jespershus. Där såg vi denna
bil gjord i enbart taklökar!!!
(klicka för större bild så ser du vad fina de är)
*

...Grodan tror jag hörde till sagan om Tummelisa.
Det var H.C Andersens tema över hela
blomsterparken. Otroligt mycket blommor
och vackert överallt tyckte vi båda...
*

...självklart blev det en tur till Skagen,
för att få se och uppleva det speciella
ljuset som är där... det är så sant som
sägs, det var ett speciellt ljus. Vi fick
också se där, de två haven möttes...
Ja, jag åker gärna tillbaka till Danmark
och till SKAGEN...
Men först och främst så åker vi hem
med Isak och vi tar den vanliga bilen
den utan taklökar....syns en annan dag....
*

16 kommentarer:

Elzie sa...

Var på Jespershus för 9 år sen och jag håller med dig. Där är verkligen fint. Att kunna trolla så med blommor är helt fantastiskt. När vi var där så var det drakar som var blomsterfyllda.
Kram

♥ Pia... sa...

elzste:jaha ja det kanske är olika teman ..tänkte inte på det:) men fint var det iallafall..

Stina sa...

Puss och Tack, vad söt du är./ Stina

Camillas Drömmar sa...

Danmark är mitt favorit resemål så här på våren...dem har så mkt fina äffärer:)
Tuff bil...hhihi
/Camilla

Husbilsresan sa...

Å,vad mysigt med Skagen. Har varit där på en snabbvisit en gång, men skulle gärna åka dit och utforska lite mer noggrant.Mysiga trädgårdsbilder du visar här nedanför också. Man kan väl drömma.....det kostar ingenting =)
Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka härliga bilder från Skagen!! Bilen med taklöken var ju bara för häftig!! Vilken ung mamma du har, måste vara kul!

En dag ska jag med ta mej till Skagen, har aldrig blivit av även om jag älskar Danmark!! Tack för titten på jättefina bilder!! Mari.

Signes Vind sa...

Det är verkligen grodår i år. Har sett massvis i flera inredningbutiker. Jag får väl pussa en så får vi se vad som händer;))

Blommiga Karin sa...

Kul att åka iväg så där och fira någon.Rolig bil ni har fotat!!
Jag har varit 1gång i Skagern för att alla hade pratat om att det är så fint,men just den gången VRÄKTE det ner REGN under hela den tiden vi var där...så vilämnade stället illa kvickt!Bättre lycka nästa gång=) Karin

Anonym sa...

Skagen är alltid trevligt men jag har faktiskt inte besökt Jespershus (ännu). Häftig bil det där. En gång såg jag hur man hade använt en vanlig bild att plantera i. Kul det med! Ha en fin helg!

Poppins sa...

Hej! På den här bloggen har jag inte varit tidigare. Kul att hitta hit.
Har aldrig kommit till Skagen men har drömt om det länge. Vill se det speciella ljuset och njuta av god konst.

JULIEK sa...

Åja Skagen vil jag selv til. Drømmer veldig om å resa dit, gjerne snart : )

Hulda sa...

Så flotte inspirerende bilder! Skagen ser herlig ut. :) Har noen bilder av Tuva på bloggen i dag, ble nok litt inspirert av deg og Selma. :)

mossfolk sa...

Semesterresan är inte riktigt färdigplanerad än och nu fick jag ytterligare ett ställe jag vill åka till :) Vilken fantasi den som kom på bilen måste ha!

Stina sa...

Hoppas att det är bra med dig. Kram Stina

Elzie sa...

Vet inte alls hur det är med det, men den där bilen var ju hur häftig som helst. Tror inte guben gillar att man tar hem en och "blomstrar till" i alla fall. Danmark är hur som helst ett underbart land. Önskar man kom dit lite oftar (dessutom har dom ju så många mysiga affärer som sagt!).
Kram

Cornelias mamma sa...

Åhh vad härligt det ser ut på bilderna. Vill själv se Skagen, säger man inte att det är huvudstaden för alla skaldjursfantaster? Jag är det iaf ;-)
Vad roligt att du följer min mammas blogg. Hon är en stor inspirationskälla för mig :-)
Själv har jag precis startat min första blogg så jag känner mig lite fumlig :-)
Ha en trevlig valborg och ta det lugnt med raketerna :-)