fredag 13 april 2007

En liten fjäskande sak...

...ligger det här och vet att hon
gjort nåt som inte är bra.....
*
.... och är en "billig hund" just nu!!
Selma har varit på rymmen igen,
för andra gången i sitt 4 åriga liv..
Hon lyckades engagera alla grannar
plus mattes jobbarkompisar, till att
leta efter henne hela förmiddagen...
Vilket adrenalinpåslag matte haft för
detta lilla kryps skull:)..Men det hela
slutade gott,TROTS husses pessimistiska
uttryck..det är ju fredagen den 13??!!!
Vi ringade in henne vart efter folk hade
sett henne, många kvarter hemifrån
...till slut...puh... och nu blir det inget mer
bloggeri för idag...måste ta igen allt som
jag inte hunnit för byrackans skull:)..


17 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet hur det är att leta efter rymlingar, inte kul....
Skänt att ni hitta henne och att allt var bra.
Ha en riktigt skön helg!
kram Bodil.

Mikkeline sa...

Det var fint at det gikk bra med henne, hun har sikkert hatt en spennende tur!
God helg!

Anonym sa...

Hej Pia-vännen!

Tur att byrackan kom till rätta så vi fick lite arbetsro på jobbet he, he, he!
Hoppas matte och husse kan varva ner från adrenalinkickens höjder. Snacka om att hela området kom på fötter, det var rent komiskt!

Ha det bra och krama selma i mängder!

Många kramar Lena :-)

♥ Pia... sa...

bodil:nej det är inte kul..panik vill jag kalla det...men till slut så var hon fast:) och nu släpper jag inte henne utan koppel inte ens i inhängnad..
mikkeline:jodå hon har nog haft det kul...
smajl:men jag tänkte nog inte på det komiska ..förrän nu:)vi har varvat ner nu..tror jag ..syns på tisdag....

Signes Vind sa...

Stackars dig. Vet precis hur det känns.Har också haft en Westie som gav sig ut på sina egna upptäcksfärder och som nästan gav mig hjärtstillestånd. Vila dig nu men krama byrackan också - hon är ju alldeles underbar - eller hur?

Nina sa...

åbäket mitt stack på kvällspromenaden nyss.....jag fick ingen panik utan blev tvärilsk....gissa vem som smörade så in i vassen när han behagade dyka upp??????
koppel ? jaaaaaa inga tvivel alls

mossfolk sa...

Usch, vilken tur att ni hittade henne. Mitt hjärta hade nog suttit utanpå kroppen om min vovve hade rymt.

♥ Pia... sa...

signes vind:
stygalillaloppan:Har du en vanerymmare kanske? och smörar det gör min hund oxå kan jag säga , väldigt länge efteråt...
mossfolk:mitt hjärta satt iallafall i halsgropen ..på väg ut..:)

Anonym sa...

Nämen oj så dramatiskt! Vad skönt att hon kom till rätta till slut i alla fall.

Ja din hängsälg var inte vacker men den kommer nog snart igen!

Ha en skön lördagskväll...

MODERN COUNTRY sa...

Uff, det der alstå. Det er jammen ikke noe å spøke med! Det er ikke fp ganger jeg også har lett etter katten min, men heldighvis kom hun til rette hver gang. Og jer er glad din lille vovse også fant veien hjem til slutt..med "litt" hjelp...Ho ser litt Skyldig ut synes jeg, hehe...Ha en fin Søndag i morgen!

My Lovely Home sa...

Hej länka på du=) Tur att du hittat på bushunden!Kram

Hulda sa...

Det var sannelig godt at det endte godt for lille Selma. Ville jo vært katastrofe hvis noe hadde hendt henne.

n o r d i n g å r d e n sa...

Men lilla rara Selma då, vilken tur hon kom tillrätta!! Mari.

JULIEK sa...

he he ja iblant er dom ju en "billig hund" he he. Uff så hemskt det er nær dom blir borta. Min kira och min forrige hund forsvant heldigvis aldrig, dom er mest redd for at matte och husse skal forsvinne och smiter aldrig, men har hatt hundar førut som har gjort det.

Blommiga Karin sa...

Hej Pia!
Jag undrar om du vill hoppa på tåget...bloggtåget??
Läs på min blogg så förstår du vad jag menar! MVH Karin

Anna sa...

Vilken busig lite gumma! Så skönt att ni hittade henne!
:)Anna

♥ Pia... sa...

Tack alla för omtanken om min rymling...