torsdag 1 januari 2015

Vad väntar bakom dörren....


...ett tryck på handtaget till 2015 års dörr ...ett kliv rakt in genom dörren och ..ja nu står jag strax innanför årets första dag ...;)  Vad väntar på mej där?? Ingen som vet och framförallt inte jag själv och det är väl en himla tur att inte veta framtiden ;-) Historian och minnena finns med mej men just nu vill jag bara se framåt ... Visst kan man påverka sin framtid  lite....välja mer glädje och positiva tankar för att kanske må lite bättre ..  Mina glädjeämnen här i livet är framförallt min älskade familj..alla stora & små barn ..mina nära  & kära ;-)))

❤️ 


..Ett stort glädjeämne till är  förstås min pälskling i form av en småfet..gammal och tillgiven hund ..Selma ;-) Förutom dessa glädjeämnen så finns ju livet ..framtiden och förhoppningsvis lyckan där för mej...Djupa tankar?? Tjaa när ett nytt år  öppnas för oss så är nog inte bara jag en "tänkande" människa;-)))  Så njut dagen och Carpe vitam....❤️;)


                                                                                ❤️ 

Nyårsaftonen tillbringade jag i goa vänners lag.. Möe go mat å go dricka å go efterrätt å möe prat å skratt å lättsam tillvaro ;-)) Några djupare tankar kom naturligtvis när nya året närmade sej ..vi gav inga nyårslöften direkt ....utan lite mera vad förväntas oss... Självklart att få vara så frisk som möjligt ..det är den största önskan vi har alla.  Mina framtidsplaner, visioner...m.m är många men jag kan bara ta ett steg i taget  och nu är de första  stegen  på G...;-)))

                                                                                ❤️

 En nyårsdag ..lite trött av att varit vaken nästan en hel natt, gör en lite lätt sleten & loj. Suttit nersjunken i soffan hela fm men nu dags för årets långpromenad ..tänker nämligen hämta hem min Selma ..som fått tillbringa nyårsafton hos mina föräldrar på landet ..med sin numera bästis, den strävhåriga lilla taxen Moa. En tur på nästan en mil blir det för min del..gött, sen sover jag nog mej igenom kvällens tv-program skulle jag tro;-))))  God fortsättning och Carpe diem...


                           []...Pia