onsdag 1 oktober 2014

Min dröm som blev ...

...verklig ;-))) 


Sen många år tillbaka har  jag haft en dröm om ett eget litet företag. 
En dröm brukar som oftast bara förbli en ..dröm..!  


Min "dröm" tror jag kom "till" nån  gång  för fem år sedan. 

Jag, pysseltokan som bara  älskar att pyssla och knåpa med det mesta 
...började sälja mina alster på höstmässan i Brunskog för många år sedan,
 då tillsammans med några kollegor från jobbet som är lika pysseltokiga som jag;)


 Vi fick blodad tand och fortsatte med julmarknaden på 
Gammelvala/Brunskog det året och såååå var pysselstenen i rullning... 
Nu är det sjunde året  för den julmarknaden för vår del 
och den har utökats till att bli flera marknader för min del 
...Rackstad och Köla ...


Ja åren har gått och jag har provat på lite av varje med att sälja skapade alster som jag gjort 
...blir lätt överfullt om man inte säljer "undan" vill jag lova
 och samtidigt vill man ( läs jag;) köpa nytt material förstås... 
(Bilden tog jag 2011 när jag "drömde" mycket 
och funderade på namnet på pysselboden i trädgården:)


Sen att man får respons på de skapade tingen man gör .. det är naturligtvis mycket roligt;))



 Förra årets start så provade jag på att hyra in mej i en butik i stan..
Arvikablandningen  och det var hur kul som helst..

Där var jag ett år ungefär ..sen kom en ny butik i "vägen" för mej ..
Gredelin som jag då "flyttade" över till och som jag hyr in mej i där numera 

 ...Gredelin/Handelsboden och där det även finns
 butiker i butiken kan man säga;)) Borkasgården..


 Framöver kanske det blir fler butiker i butiken ..vem vet;)

 Det är ju förändringens  tid just nu... 


Jaha ja, då var det min dröm då.. 

Japp under förra  veckan blev den sann ;-)

 ..Det är min son som sparkat modern sin i ändan och fått "till det" 

såååå  NU är företaget ingen dröm längre ...;) 

Än sålänge är det ett företag som är ganska "platt" om man säger som så.

 Jag kommer att starta i mycket små portioner och skynda långsamt framåt..
.Har en friggebod i trädgården som är en möjlig butik...

Även Gredelin/Handelsboden finns i åtanke!! 
Men än så länge är det bara namnet som är klart.. 

Pysslade och skapade ting ..nytt & gammalt i brokig blandning... 

 Återbruk ..kuriosa ...Webbshop???  Inredning ?? Workshops ..inspiration/ kurser..??
 Ja det finns mycket att fundera och få till framöver ..
Tror det kommer bli en rolig framtid om jag bara
skyndar långsamt så jag hinner med ..

Hur stor plats och tid den kommer att ta ..ja än så länge vet jag inte det 
..men första steget är taget och många steg är kvar ;) 

 Ja just det namnet kanske ni undrar på ??


 Brocante Boden ..;-))) 


Ett namn som jag började fundera på för fyra år sedan.. 
Brocante är förövrigt ett franskt ord och betyder loppmarknad..
 Vilket ju passar en sån som jag som gillar återbruk ;-)))


                           []...Pia


3 kommentarer:

Geta sa...

Härligt Pia!! Nu är det bara framåt som gäller! Lycka till!!
Kram Agneta

Birgitta sa...

Låter roligt och jag önskar dej LYCKA TILL.

Skogslyckan sa...

Hej! Det var så länge sedan jag tittade in här. Har varit en värdelös bloggvän det sista året. Men som du säkert läst om på min blogg så miste jag min son Martin den 16 november förra året. Idag har jag för första gången startat en bloggutmaning inne hos mig och hoppas så klart du har lust att titta in. Kramar Pia