lördag 30 mars 2013

Del...näää nu är det påskpysselledigt.;)


Påskafton och mätt som bara den...av både go mat, fika och godis..
Tur ändå att det blir cykelturer & hundpromenader..annars skulle man spräcka
Den här bilden har jag visat förut men..okej;).. 
Jag som liten påskkärring hos en granne..vid deras påskträd...  

Påskpysselledigt var det nu ...
 men idag hämtade jag faktiskt hem lite trasor..färgglada såna oxå..
 från min mammas vävstuga;)...Tänkte göra lite färgglada traskronor!
Får se hur färdiga resultatet blir..om det blir bra eller ej!!


Dessafärgglada nystan ligger i korg..fint upprullade.. 
tills för en stund sedan då min gamla hund fick tokfnatt..igen;))

Blir lika häpen varje gång hon får ett sånt där valpryck..
 sen får man ett got skratt på köpet.. för det ser för härligt ut..
Nu tar ju inte dessa nystan nån värre skada.. 
men ibland ryker det lite mer nogräknade saker... 
av denne lille skrutthund som nu äntligen fått hela soffan för sej själv;)


Glad påsk och glöm inte att ställa fram trädgårdsmöblerna i natt;)))))
 []...Pia

1 kommentar:

Hanna sa...

Hej Pia!
Härliga bilder :)

Angående betongägget jag visade..
Jag gjorde hål i toppen av ena ägghalvan (ett vanligt papp-ägg)och fyllde hela med betong.
Jag gjöt alltså inte i halvor, så har jag inte provat göra nån gång :)

Ha en skön slutspurt på påsken!
Kram Hanna