torsdag 25 oktober 2012

Vinterdetaljer..

...ånej då..det  har inte snöat här ..än..

*

Oppss...!! 

*((((( Den där meningen skrev jag vid lunchtiden..och la in bilderna..
 men eftersom solen sken så fint ute så tänkte jag.. 
bäst att ta krattan i vacker hand och se till att löven blir uppkrattade..

Så hela eftermiddan var jag ute och krattade och tyckte vädret var skönt..
 vid fyratiden kom karln hem från jobbet och fick hjälpa mej med att få löven i säckar..

En timme senare var vi klara och så  blev det helt 
plötslig väldigt mörkt  på himlen och så kom snön!!.. 
Det blev vitt på marken och riktigt kallt oxå....
 bara att konstatera .... VINTERN kom fort ...;))))*


Ja då  fortsätter jag med det som jag skrev innan jag gick ut...
Inlägget idag handlar om ett av mina kakfat som jag döpt till VINTER..;)))..

Inte nu igen.!!!.jooodå ett nytt  kakfat..;) 


Detaljer på kakfat tycker jag om.. att leta "rätt" fat till "rätt" metallpinne..
det här var ett av de första jag gjorde tidigare i höst..


Ett kakfat helt i vitt...


Tänkte när jag byggde det att det kommer bli finfint till vinter och julen... 
Massor av pepparkakor... eller varför inte godis...
 i koppen passar polkagriskäppar perfekt..;))))


                             []...Pia



                         Ps...  ska försöööööka att visa

                  lite annat än kakfat  kommande inlägg..;))
                  Men eftersom det är min passion just nu så..!
                   På lördag ska jag till Brättne Bruk, 
                    där är det loppis m.m den dagen 
                 och jag ska ha ett av borden där 
        ...med en massa saker som behöver byta ägare.. 
             sen "åker" nog ett par kakfat med på köpet.. ds


2 kommentarer:

Unknown sa...

Så fint kakfat! Kan riktigt se både pepparkakor och röda äpplen på det :)
Tur att vi har julen att se fram emot nu när kylan kommer.
Kram Maria

Patricia sa...

Här har det inte snöat än men i torsdags snöade det lite när vi åkte igenom grann-kommunen .. =)

Det helvita fatet är så fint, och att ha såna käppar i koppen blir ju kanonfint .. =)

Ha en skön söndag!
Kram Patricia