torsdag 4 oktober 2012

Kanelbulle...

...blev det ingen för mej idag på kanelbullensdag...;)

Inte för att jag inte gillar kanelbullar, för det gör jag...
det blev bara inget bullbak och inte heller nån tur till nåt cafe´.
*
Istället kokade jag årets soppa ..!
 Nämligen KÅLSOPPA.. 
som är ett måste den här helgen, 
när vår lilla stad har MÂRTEN....

När så allt var gjort denna lediga torsdag.. 
kålsoppan klar och lite annat smått & gott.. 

Dåååå äntligen fick jag pyssla lite 
och greja med det som jag gillar starkt just nu... 
att "bygga" kakfat...:) 
Har nog snöat in rejält på detta men...va f*n.:)

17st..! har det blivit och två av dem syns här på bilderna..
Det blåa är gjort av två, riktigt gamla fat..
 kanske inget att sälja på julmarknaden..eller? 
 Men tycker ändå att det blev fint 
och unikt det blir alla kakfaten...
*
Så var det namnet på det här  två våningsfatet då...
ja,  jag "döper" det till HILDA...
 ett gammalt och rekorderligt namn..;))



Nästa fat har också bara två våningar..
 men det finns fat eller skål till den tredje våningen.
Det blev ett helt i grönt den här gången,
 med oval form och antikfärg på "pinnarna".


Tjaaa.. namnet ?? GRETA..;))
*

Som vanligt numera så är jag liiiite för lat
 och tar bilderna med  mobilen.. 
därav de suddiga och dåliga kvaliten !!

Snart helg ..men först freda...
och kanske ska jag baka "något" till "något" av alla mina kakfat!

Trevlig helg..

 []...Pia.

2 kommentarer:

Maj sa...

Gillar dina fat och förstår att du tycker det är kul att pyssla med dem. Ska försöka mig på något sådant jag med....Betr "greta" så skulle jag nog döpt det till Anna, du vet Gröna Anna...//M

Ullan sa...

Håller med dej. Det är jättekul att göra fat.
Kram Ullan