onsdag 19 september 2012

Hösten är här och ...

....nu ska man hinna göra lite inomhus... tror man! 
Men icke, sa Nicke... tiden räcker inte till ändå...
Hur jag än vrider och vänder så hinns inte det där 
med, som jag skulle vilja göra  på min lediga dag ...
 Varje torsdag så har jag den där stora förhoppningen att
 NU...nu ska jag ta tag i *** 
och börjar göra upp planer på  hur jag ska göra  ***
så när dagen är tillända....  inte fasiken har jag gjort ***!!!


Men vad gör väl det om hundra år ..att jag inte gjort***  ;)))



Något som jag " tagit tag i " igen är motionen...
 ääääääntligen 
säger jag, börjar lusten till att ta dessa långpromender komma igen.
Och att prioritera motion gjorde jag hela vintern och våren... 
ända tills veckan innan semestern !


För min del är promenader och cykelturer det som passar bäst.. 
skulle vilja träna nåt annat ibland kanske, 
men tycker samtidigt att frisk luft oavsett om det regnar, snöar eller blåser ändå ger mej mycket..
 Om  solen skiner är det förstås  ännu lättare att gå ut och gå ;) 

Fina höstdagar/kvällar hoppas jag på många många nu framöver.. 
som igår kväll ..sol och lite lagom värme..
gjorde långpromenaden på ett av favoritställena..Sågudden!!
 Där går jag ofta..mest för att Selma kan gå /springa lös runtomkring mej
 utan att det stör någon..
Men även för att där är så vackert och rofyllt... vatten och gammal kulturmiljö ..
Bildena är tagna med mobilen.. har blivit lite lat numera vad det gäller att ta bilder...
Min vanliga kamera är såå stor, jämnfört med mobilen..
 och telefonen hänger som oftast med... musik och kamera ;)))
Några bilder tog jag förstås även på denna promenaden..
Flugsvampen och Viksälven blev några av motiven....
samt ett antal bilder till Instagram.. för där har jag fastnat en hel del numera.. 
Det är som bekant nåt jag gillar.. att mixtra med bilder*blink*blink*
*
I morgon är det alltså TORSDAG igen! 
...får väl se om den här lediga torsdagen blir som jag tänkt mej.. ;)
[]...Pia

Ps... HUR gör ni..
 hinner ni mer inomhus nu ..eller ?
Vad prioriterar ni mest..?ds.

2 kommentarer:

Hajan sa...

det är klart jag vill kommentera din fina blogg.
Men något bra svar har jag inte,det har man inte når man är 82 år.
Men allt brukasr ordna sig,i går åkte alla sommarblommor ut
från min inglasade balkong,
nu är det pumpor och ljus som gäller,alltså små lyktor

Patricia sa...

Nej du inte har jag prioriterat att fixa inne än heller, men vad gör det som sagt, dammråttorna går nog ingenstans även om de gärna får det .. och de som inte trivs i röran här hemma behöver inte komma hit .. ha ha.

Jag prioriterar att göra det jag tycker om, som att fota, köra motorcykel, läsa, ta en skogspromenad, leka med barnbarnen eller bara slöa i soffan .. =D

Ha en skön helg!
Kram Patricia