fredag 3 augusti 2012

Virus i datorn...

... Japp, det är precis vad jag har det! Inget kul och nu får jag vänta på att sonen ska "rädda" mamma igen...;)) Och jag hoppas hoppas verkligen att bilderna går att rädda... Att jag aldrig lär mej, men det är väl så, att har man en duktig ITkunnig son så tänker man kanske inte alltid före ... Förrän det är ..EFTER;) Nu har ändå jag mobilen som jag kan kolla i för att se vad som händer i "världen" ... Vilken tur va ;). Det går att göra inlägg från mobilen till bloggen ... Men är inte lika lätt... vet inte hur jag flyttar om bilderna, så att de hamnar under rätt bildtext... så därför kommer alla bilderna på rad!
Men strunt samma ...Bilderna visar bl.a en vacker vit hortensia som jag fick syn på i matbutiken idag när jag var och handlade mat..så den fick faktiskt följa med hem ;) Står på köksbordet just nu .. Kunde inte bestämma var den skulle stå ... for runt lite med krukan .. än inne än ute!!! Och ett dilemma till? Ingen ytterkruka hade jag som passade heller;) Ja sicket världsligt problem. Men finner väl på nåt bra snart skulle jag tro! Det fanns flera färger att välja bland ... Men den vita lyste mest i mina ögon;). En bild som ni kan se bland blombilderna, är en bild på mitt "nya" bord! Ett höj & sänkbart pelarbord som jag av en händelse dök på här om dan. På miljömyran där de säljer återbrukade möbler;) Ett pelarbord har jag önskat mej länge OCH har faktiskt ett sen tidigare men det står på lon hemma hos mina föräldrar och väntar på att bli lagat... Ett projekt som inte är stort egentlig men aldrig tycks bli av ;( Nu är det här bordet oxå höj & sänkbart samt att det går att förlänga... Bara ett krux, inga iläggsskivor var kvar i bordet ....Tyvärr! Så nu ska jag leta upp en snickare som kan göra två stycken skivor ;) .... Nästa sak att göra blir till att måla bordet i nån vacker färg...vitt kanske;) eller ljust ljust grått kan jag oxå tänka mej ... Var det ska stå sen ? Jo jag har tänkt mej att byta ut bordet som hör till trädgårdsgruppen .. Som alltså står på vår altan nu! Soffan och fåtöljerna duger ett tag till... Jag tror att nästa vecka får vikas åt lite hemmapyssel... Fem veckor av semestern har gått och ja nu sjunger den på sista versen ... En blandning av både sol & regn ... men tycker ändå att det varit helt okej... Kanske för att jag gjort sånt som inte vädret spelar nån roll för vilket det varit;) Jag har hjälp våra barn med deras hus.. städning/flyttning m.m Nu är det lite lugnt ett tag för att snart dra igång med mer flytt & städning;)))) Nu återstår att se om inlägg & bilder kommer dit det ska;))) Som vanligt ...Carpe diem Pia...❤

Inga kommentarer: