lördag 25 augusti 2012

Inte riktigt klar...

...än, men är på G;)))
Just nu så önskar jag att jag hade semester ..igen.
För tiden räcker absolut inte till! En helg skulle definitivt vara dubbelt så lång..;))
Men det är bara önsketänkande ...
Det jag gör för tillfället är att måla fyra stolar åt dottern... det tar tid minsann,
för det är skrymslen & vrår på stolarna...kryss i stolsrygg och det är pillgöra...
Nu ska jag inte klaga för jag har frivilligt åtagit mej jobbet;))
Men jag målar inte bara stolar...
små loppisfynd blir omgjorda och tillfixade på detta sättet med en pensel och lite färg;))
Återbruk är något jag gillar ... som sagt..OCH när jag väl börjar måla och dona ...
så kommer jag på än det ena än det andra i pysselväg!!
Iofs så är det den tiden nu.. bara några ynka veckor till höstmarknaden...
Men som sagt tiden är inte tillräcklig för allt det här ...
Jobba ska man göra oxå ..helst;))
I morn är en annan dag och en ledig dag dessutom,
tills dess står stolarna och torkar ...
Det som redan är torrt och klart ..!!
Är den "lilla loppade" ljusstaken,
tänkte den som VIT ... men den blev SVART.. ;)))

*
RÖNNBÄRSKRONAN är nästan klar..
Trär några girlander då & då..
mellan målarvarven .. och allt det andra...:)

**
((Soffskydd är bäst att ha nu.. liten hund "gräver"
ner stort kletigt tuggben..överallt..
flyttar det runt och sen tillbaka i soffan under nån kudde..
hur mysigt som helst:)))
**
Så här såg den ut..som omålad!!
*
Hittar ju som sagt på.. en hel del annat;)
 Duken som ligger på köksbordet just nu,
är ett annat loppisfynd .. från förra sommaren.
 Det är faktiskt ett riktigt fint fynd.. rutiga kökshanddukar i LINNE,
 fyra stycken som inte är isärklippta OCH som inte kommer bli det heller!
När jag till slut hade bestämt mej för att det skulle få bli en duk ...
så var det bara att fålla den;)
Nu hade jag tänkt att göra det med symaskinen ..
men det tog tid och det dröjde .. och det hamnade i ett skåp ..

Tills förra veckan när jag på nytt kom på att den skulle bli fin på köksbordet..
frågade modern om råd ( en baktanke kanske;)
och hon kunde gärna fålla den... men då för hand ...
vilket inte jag har tålamod till att göra... om sanningen ska fram ..
Så vet jag inte om jag hade kunnat sy en så vacker fåll heller..
Hålsöm !!
 Vackert blev det med hålsömmen på den loppisfyndade "duken",
"loppad"  för bara några kronor en varm sommardag
förra året, på vårt lilla torg här i stan:))))...


[]...Pia

3 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vilken fåll! Hade inte jag heller haft tålamod till! Hälsa att hon gjort ett fint arbete!
Att ha en massa pysselprojekt på gång måste vara det bästa! Kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ljusstaken blev jättefin, och matchar perfekt dina soffkuddar. Och det var smart och fråga din mamma, så fin fåll!
Ha det gott, bra och måla denna regniga söndag.
Kramar
AnnaMaria

LantlivsAnette sa...

Åhh vad du grejar o donar !! Såå fin liten ljusstake..och vilken vacker duk, och vacker fållning må jag säga !!
Jaa man skulle vilja ha semester nu igen, man hittar ju på så mycket :)
Kraaam Anette