fredag 10 augusti 2012

Snabbt gjort...

...är den här kakan..Bara några få ingredienser och å skjuts in i ugnen ;)
Vi, dvs. ett av mina barnbarn och jag bakade den här igår...
Fick jättebra hjälp och ja, jag tror nog det blir en bra bagare så småningom....
Snart femårige Alex, ja han fyller om en månad...
och det är låååång tid att vänta på det minsann..
Allt man kan önska sej i en leksaksaffär OCH det vill inte säga lite det ;)))
Vi får väl se vad det blir...

*
Idag är det min sista dag på en lång semester...
Tycker alltid att känns lite tråkigt när det slänger mot sista dagarna på sommarsemestern...
Men snart, när jobb och vardag är i full gång, så är det ok igen :)
Men än är det liiiite ´kvar..
Min semester har varit jättebra.. lite annorlunda mot den brukar...
Om jag backar bandet lite och minns vad jag gjorde i början ..
Första veckan  är alltid min alldeles egna...lika så den sista..
då brukar jag oftast pyssla både inne och ute...
med allehanda saker och gärna med målarpenslen!
I år blev det köksbordet som fick en släng av målarpenseln...
skivan behövde ett nytt lager med färg..Jaha, det var den pricken på listan det:)..
Finns ju alltid en liten lista på saker & ting..!
Andra vecka hade vi vårt äldsta barnbarn hos oss och då går tiden fort...:) 
tredje veckan for vi runt i vår nya lilla HOBBY.. dvs.. Husbilen /Bobilen...
Upp genom Sverige och ner genom Norge..
och det har jag faktiskt skrivit om i ett tidigare inlägg..:) 
Lite bloggande har det dock blivit..
men myyyycket litet..
för just nu så har jag inte "min" dator hemma..
den är på lagning hos sonen...
och i den har jag allt mitt.. alla bilder osv...
sååå jag hoppas innerliget att det går att rädda..!

*
Resan vi gjorde på 8 dar och 357 mil var härlig..
Sverige OCH Norge är fantastiskt vacker.. Vädret var helt ok. ...
Vi "tankade" lite ro och kraft..för sen har det varit en del jobb:)...
Vi har hjäpt våra barn med lite av varje..dottern har flyttat till nytt hus..
och där har det funnits en hel del att göra.. flyttstädning:)...
Sonen har vi hjälpt med lite städning oxå.. eller mer style inför husförsäljning..:)
Så  jag har putsat en massa fönster.. i tre olika hem...!
Undrar om det kan bli nån liten muskel av det...nää det blev  snarare träningsvärk:)
OCH rena fönster!


*
Men på sex veckor semester hinner man ändå göra ganska mycket.. bada..liite... sola pyyyttelite... shoppa...hälsa på hos hos nån.. få besök av nån :).. umgås med nära & kära.. slöa och ta det lite med roo.. 
och bara vara.... och fånga dagen :)

Säkert glömt en massa... men på det hela en skön tillvaro...



(Min & ) Alex snabbkaka...
2 ägg
2½ dl strösocker
75 g margarin
2½ dl vetemjöl
1-2 dl röda vinbär eller andra bär
1-2 msk pärlsocker
  1. Rör hastigt ihop ägg, socker och smält margarin
  2. Tillsätt mjölet, rör om väl, men inte mer
  3. Häll smeten i smord och bröad form
  4. Strö över bären och lite pärlsocker som dekoration
  5. Grädda i 200 grader i ca 25 min.
Pia...
.

Inga kommentarer: