onsdag 26 oktober 2011

Hej Trisse här...

... ja, jag är en liten filur som nyss fått ett liv här på Rosendal.
 Om jag är tomte eller vätte..eller bara en liten filur..dâ â inte så noga tycker ja! 
 Bara jag får ett bra liv..
 Hon som gör mitt lelle liv är en riktig krångelfia..

Alltså... för det första så är jag inte särskilt mjuk, är ju en stenhård grabb:)

Men bara för det så får man inte behandla mej hur som helst.. nix..varsamt varsamt..
 Annars kan det lätt hända att en liten bit av mej trillar av..ack ja.. lite varsamt var det..
Vad gör männskan då.. jo bankar mej ur mitt skal så det dundrar om det!..puh..
Ja å så till nästa lilla grej.. mitt skägg.. ååh.. jag är nämligen lite håröm! (eller skäggöm kanske det heter..fniss)..säger inget mer  ..ni förstår säkert .. 


Åså min näsa.. den har  hon vridit och tryckt dit med.. ja, suck.. .lim...
Sen luvan min.. ja den ni, den är ett kapitel för sej... så låååång och inte alls bekväm just nu.. sa till henne det, att denna får du allt göre om bums!..
Godtar inte en luva som ser ut såå och är limmad... näpp sydda sömmar ska de va..rektigt gjort.. Ja ni hör.. jag är en bestämd herre:) 
Nu väntar jag med stor spänning på att alla mina vänner  ska få komma in från garaget..

Mmmm... ni läste rätt... garaget!!.. kallt & ruggigt har vi haft det innan vi "fått våra liv".. . 

Men som sagt, mina  vänner  de kommer snart  in och dåå...

 ...åååhååå vad roligt vi ska ha det... vet redan vad vi ska hitta på för bus...
Men tyckte jag hörde nåt från hon krångelfia,  krångelpia eller va ho nu heter...när hon satt och muttrade över luvan min ..att vi skulle få komma till nått gammelt pappersbruk!  i, ja vad sa ho nu då?.. Brônske??  å  vi ska bli sålda..?  Fatter ingenting ja... trodde vi skulle få bo här... Men hehe... vem vet vad som händer...bus var det bus.. vi kan många många trix... Trissetrix.. har ni inte hört om Trissetrix..?.  DÅ har ni missat nåt mina käre människer..... pååå återseende... när mine vänner fått liv:)..  

Käre hälsninger  från er Trisse.. tomte, vätte..eller bare filur:)

Ps.. Betong.. spillbitar av fårskinn .. liten träkula och så filt i olika färger ds.

3 kommentarer:

Patricia sa...

Ha ha .. du är för kul! .. =)
Men han var söt den lille tomte-vätten.. =)

Kram Patricia

Fånga dagen sa...

JA men du är väl ändå för härlig, fantasi och skaparglädje i ett. Så fin Trisse blev, helt rätt. Men du jag funderade på din ängel igår och det blir allt svårt att få den riktigt fin inne i mitt huvud, hmmmm tål att tänka på lite till. Jag tror mer på tomtarna i alla fall. :)
Ha det gött nu
Kram Lena

LantlivsAnette sa...

Men såååå söt..snart får han o alla kompisarna komma fram !!
Kraaam Anette