fredag 23 september 2011

Jag blev sååå inspirerad av...

...senaste numret  av Vakre Hjem ...Den är förövrigt  en av  mina favvistidningar.  Tyckte att jag var värd en sån tidning idag:) Efter att ha varit hemma i en vecka nu i förkylning, tog jag idag en liten tur ut i solskenet.. Man blir trött av att vara sjuk minsann.. och av att inte göra något!  Solen gör underverk ibland:).. och det kändes riktigt gôtt att ha fått röra lite på mej..& hunn:)

Handlade " lite" mat på hemvägen..och överträffade mej själv tror jag!..
Fixade till middagsförslag i en hel vecka ..utan att oja mej en endaste gång..
 Så fredagskvällens mat ..blev Tacopaj..och på samma gång  blev köttfärsen en middag till! ....
Baconlindad köttfärslimpa med kantarellostfyllning :)..osv... 

Men  så var det inspirationen då!  I ett av repotagen handlade det  om krystaller..eller  som på svenska ..prismor. Det  var  kransar med prismor..böcker..tavlor som hade dekorerats..OCH så smycken..

((Mitt ena vintageinspirerade halsband ligger på tidningen..klicka på bilden så syns den gamla prisman ännu bättre:))


Jag föll för halsbandet :).. Enkelt & vackert på samma gång..lite vintageinspirerad....en spets (blonde) som man gör knutar på..med jämna mellanrum.. samt..en prisma..Jag gorde två stycken halsband.. en med bara spets och den gamla prisman som är loppisfyndad:).. Det andra lät jag ett snöre av lin löpa med spetsen och genom knutarna.. samt en till gammal prisma...Mina spetsar var inte så fransiga som i tidningen.. vilket jag tyckte var vackert..men kanske jag gör nån mer..när jag finner den "rätta" spetsen:)

[♥]...Pia

2 kommentarer:

♥ Pia... sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
lottens vita och gröna sa...

hej goa pia!

visst är det underbart att bli inpirerad av nåt, vakre hejm är en bra källa!
önskar dig den bästa av helger, varmkram lotten