fredag 8 oktober 2010

Packat & klart!


En kopp & fat med rosor lite slitna och förstås gamla:)

Säkert har nån liten gubbe eller gumma suttit och druckit kaffe på fat,  för guldkanten är nästan bortslitet.

Så har denna gubbe eller gumma gått ur tiden och  kopp & fat har hamnat på loppis....och ja, så  har då nån loppistokig människa funnit detta porslinspar  i en låda, på just det loppiset och dragit med sej fynden hem,  för att kanske återanvända det på något slags vis! 

OCH det är just precis vad denna loppistokiga människa har gjort nu:)..

En ljushållare i trä som jag målat svart och sedan vitt  i ett par lager..slipat sedan  för ett nött utseende  och limmat  fast med tvåkomponentslim som håller för 300 kg!!

Tänkte först bara limma en ljushållare i koppen och behålla fatet till.

Men det fick bli en ljushållare till fatet oxå.

En gammal och udda kopp med en ros på,  fick bli en  liten söt gammaldags "mormorsljuskopp".

Dessa  tre är nu nedpackade  i en korg, för att packas upp igen  i morn.... på  den lilla hantverksdagen i Charlottenberg (Croconilen).

..plus lite annat pyssel och så.... trevlig helg  önskar jag ...

♥...Pia

5 kommentarer:

himlaverket sa...

Riktigt smart ide, tycker jag.
Jag såg något liknande på stan, men med mattallrikar. de skulle ha typ 600 kronor för den.
Hujedamej, vi fixar våra egna grejer istället...;)
Kram

EM sa...

Oj, vad det blev fint. Fyndigt!
kram elsamarianne

andi sa...

Hej!
Å, vad fiiiin mormorsljuskoppen var! Jag blev helt lyrisk när jag såg den! Vilken fiffig idé! :)

Ha en fin lördag!

Skogslyckan sa...

Lycka till med försäljningen! Du gör så fina saker. Och du strunta i det där du vet vad jag menar. Förstår att du inte hinner med. Ha en underbar helg!
Kramar Pia

Kamomilla sa...

Härligt! ha en bra dag!