söndag 1 augusti 2010

Ja, ni mina vänner..

..nu är denna helgen förbi.. En hel helg i Borgvik, har visserligen sovit hemma i min egen säng :)..men många timmar har spenderats där på marknaden i Borgvik.

Jag skrev  inlägget  i går, att jag skulle beställa solsken även idag. Men avbeställa blåst & regn... Vid 8 tiden i morse så öste regnet ner... Bådade inte gott..svor en och annan ramsa när jag for genom landskapet ner till Borgvik. 
Typiskt att det aldrig kan vara en sommar utan detta förbaskade regn..osv.osv..

Väl framme vid mitt lilla partytält, så såg jag en mindre sjö vid  bordet och bordet som jag glömt att ställa längst in i tältet..TYPISKT mej!!!Det blev till att torka och skyffla undan regnet..samt slänga ett STORT plastskynke över tälttaket som börjat släppa in regnet!!!..Som igår, så hade jag enormt hjälpsamma "grannar" som ställde upp och hjälpte mej..Då blir man glad...trots att det regnade små****

Men bara en liten stund innan klockan tio när marknaden öppnade..Så slutade det regna..och ta mej tusan..SOLEN kikade fram lite.. och sen regnade det inte på hela dagen. Det blev varmt och skönt.Och torrt :)
Kommersen blev inte lika stor som igår..inte heller var det  lika mycket folk..men jag är nöjd ändå...för jag hade ju så KUL...träffade alla dessa härliga, roliga..och trevliga människor..t.om. gamla polare från en tid tillbaka OCH det uppskattade jag....Anneli om du läser detta..Nu bara MÅSTE  VI TRÄFFAS  snart igen..:)


Trollgubben på bilden, stod i ett tält bredvid mej och honom blev jag väldigt faschinerad av. Han var säkert en meter hög och hade många, många vättar, troll och andra nordiska naturväsen med sej.. KIKA in här får du se..och här.


Jag åkte på marknaden helt ensam..bara för att testa lite hur det var..hur jag fixade det själv..
Självklart så  trodde jag väl inget annat heller ..än att jag skulle fixa det..måste bara överbevisa mej själv:)
ALLT UTOM TÄLTET....där fick jag liiiite hjälp. 

På eftermiddagen kom dock två "hjälpare". till mitt lilla krypin....min son och mitt barnbarn..De skulle ta en tur på marknaden och samtidigt hälsa på mej..Så klart att Isak tyckte det var lite kul oxå...

Ja, då har man kommit ut ur garderoben då...  Brukar inte figurera på bilder speciellt mycket och definitivt inte här på bloggen:)..Men en liiiiiiiten glimt  får ni nu.. Det ser ut som om jag sjunger..men jag bara lite grimaserar lite ..som vanligt..:) när kameran kommer fram..



Jag är såå nöjd över helgen ..är man en pysslare som älskar att göra grejer..är det väldigt roligt att få sån respons som jag har fått denna helgen, är alldeles förundrad ..och glad.

Ibland så har jag kikat ut över bordet och tänkt..men herreguud Pia vad rörigt och såååå mycket grejer du slängt fram på bordet..nää du får allt se till och stuva om lite..och så har jag flyttat runt lite och ändrat..och så har det egentligen inte blivit någon större skilland..en djup suck...

Folk har strövat förbi och några har stannat..en del har svept med ögonen över bordet..och ja..man kan nästan se VAD de tänkt.....himmel vilken massa prylar..:)..Men så  har någon stannat och sagt.. Å, vad fint..eller ..Det där passar mej..eller...Har du gjort allt själv?..eller..Har du butik annars?..eller... Nu blir jag salig..gillar sånt här...eller... Åååååå du, vad fint.. och då tänker man .. kanske inte så stökigt på bordet ändå:)....

Nu hade jag en massa olika pyssel..jag är ju sån av naturen ..måste testa ALLT ..
Kuddar med tryck..strykmärken..dukar..eller  bara målat..tavlor av allehande slag..Kort.. Böcker..Lertags..Griffeltavlor..
Hjärtan i olika material..Målade saker..m.m...m.m...m.m..m.m...:)

Min mammas växtfärgade ullgarner..påspåsar..lavendelpåsar och lapptäcken hade jag även med mej..och såå förstås dessa LAVELDELSKORPOR:)..

Nu är  denna marknaden över, dagen är slut och även jag..dax att sova..och  drömma vidare..om nästa marknad.. I Brunskog..Höstmarknaden i början av sep.. men då är vi tre igen..Lena & Sara..samt jag..

Nu har jag testat att göra allt själv..kanske nöjer jag mej med denna  enda sommarmarknad och "bara"  kör med Brunskogs höst och jul ..
♥...Pia

4 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Så synd att det var blött åt dig idag.
Ja, du är allt mästerlig på att skapa och pyssla du!
Sååååå mycket fint hos dig jämt och det är väl klart att jag mer än gärna dyker upp när jag vet att du är där *ler*
Nu åker jag iväg några dagar och kopplar av lite. Det ska bli gott det. Men, jag hoppas vi ses snart igen.
Kram på dig!
Mia

Marita sa...

Vilka spännande dagar du har haft! Den marknaden skulle det ha varit roligt att besöka! Så otroligt mycket fint du har skapat!!!
I julas stod jag på min livs första marknad och sålde det jag suttit på kvällarna och tillverkat. Det var verkligen kul!! Nu hoppas jag att det blir marknad till jul igen! Måste dock förnya mig lite, kan ju inte bara ha likadana saker i år igen...
Lycka till på nästa marknad!!
kram, Marita

Hanne sa...

Hei Pia!
Hyggelig å hilse på deg sist helg! I dag har jeg dekorert en boks som jeg har puttet stearinlys i. Denne gangen var det din fine boks som ble min inspirasjon:)

Ha en fin dag!
Klem Hanne

Anonym sa...

Hej Pia,

När är marknaden i Brunnskog?
Tyvärr så jobbade jag hela helgen så jag kunde inte komma till Borgvik.Du är så otroligt kreativ o gör så fina saker. Jag har hamnat här via Pillargontanten.
Hälsningar Katarina