tisdag 20 juli 2010

Nääe, vet ni vad...

... jag tror bestämt att ett skärbräde passar BÄST  i köket :)...


...men håll med om att liiite charmigt var det väl ändå att ha det som ett...

...tvättbräde över badkaret:) Det kan du läsa om i gårdagens inlägg...
...men som sagt, köket får det bli för skärbrädet det gamla slitna ..ska bara ta och skura det ordentligt så kan det sen få sällskapa med tesilen från svärmor..rivjärnet från ett av stans roliga loppis... korgen från grannes bod.... opppsss...Nu börjar visst Midsommer..hej svejs..

♥..Pia.


Ps..HÄR finns mera bilder från köket..

NU har jag sett "Midsomer" och återgår en liten stund till datorn igen:)..Kom på en sak..För precis 1 år sedan så var jag på Fruntimmersveckans roligaste ..kalas...SUSSIES  KAFFEREP..nu fick jag en sån väldig längtan dit igen..och hoppas sååå att HON "får till det" så att det blir ett KAFFEREP i år oxå :)
OCH förresten .. en sak till..dagens pyssel blev  några små rosor i cement ..nu gäller det bara att låta bli..tills det brunnit färdigt. Kan säga att det ÄR väldigt svårt att låta BLI :) ds.

7 kommentarer:

Marianne sa...

Hej. Bänkar mig just efter att ha tittat på Allsången och Midsummer. Lite nattamat bestående av smultron, socker och gräddmjölk. Ha det så skönt. Nu ska jag kolla vidare om det hänt nåt på din blogg.

Marita sa...

Jag håller med, ett skärbräde ska väl vara i köket....men just det DÄR skärbrädet var ju helt underbart att ha till badkaret! Du har arrangerat så vacker på det...jag som inte har tålamod att bada skulle säkert kunna stanna kvar i säkert 5 minuter bara på grund av att det är så fint i ordninggjort!
kram, Marita

Viola sa...

Ett härligt slitet skärbräda...går jag igång på..vaknat till ännu en blå dag, så nu väntar vilstolen, ha de, kramen

LantlivsAnette sa...

Halloj Pia !!
Åhh vad fint skärbräde..det passar i köket, men även över badkaret tyckte jag !!
Vad du är pysslig, roligt att få se rosorna sen..
Du Pia..tänkte höra med dig om du har yrsel då du har tinnitus ?? Jag har nu haft yrsel i ca 2 veckor, riktigt jobbigt måste jag säga..kom på att det kanske har med öronen att göra, jag är så dålig på att söka mig till doktorn, men blir det inte bättre så måste jag ju..man mår så illa då det snurrar...
Kraaam Anette

här är gudagott att vara sa...

Så härligt skärbräde, var du på loppisen i Köla?
Välkommen till Duvanhuset jag uppdaterar på min blogg.
Haregott!

Geta sa...

Halloj! Vad mycket fina bilder och vad mycket kuligt du har hunnit med. Jag blir så imponerad av att alla människor hittat alla dessa loppisar, jag hittar inte en enda.
Ha det gôtt!
Kram.

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka loppisställen du varit på Pia, jag gillade allt på bilderna och den skärbrädan var så snygg, både så där i köket och som badkarsbräda! Vilken gullig bild på Selma när hon kikar fram där bakom skynket... Mari.