söndag 18 juli 2010

En dag till med en massa..LOPPIS & kultur...

..Alltså.. Nu är hjärnan full  igen av intryck!

 Mäktar nog inte med en endaste loppistur eller kulturevenemang:)...



..äsch..skojjar bara..Så klart att jag orkar..Men lite knökfullt är det.

I går var det loppistur och lite annat, runt Köla, Åmotfors & Charlottenberg..
Fynd blev det..HÄR syns två små träljusstakar, som var tråkigt brunbetsade..

Jag hade sett en vacker GRÖN färg och skulle försöka blanda till den när vi kom hem..OCH måla dessa ljusstakar i den GRÖNA SKÖNA färgen..
Men se det fick jag inte alls till..det blev en GRÅ nyans..!!


Mera fynd från igår..en gammal ölflaska..och ett gammalt stykjärn ..en ringring!?! och massor av roliga saker till..som kanske får komma fram på någon bild  en vacker dag!!

Idag då, så for vi åter på ut tur jag och grannen Lisa.. även min mamma följde med ..nu for vi till en hembygdsgård i mina hemtrakter, konstutställning med mera men inga bilder blev det där ifrån tyvärr...
Nästa ställe blev en storupplevelse, att få se  utställningen  LAPPSKOJS  ..Värd att se och uppleva tycker jag.



Därefter for vi till Brunsberg och träffade rara & goa Matilda...med den supermysiga butiken Country Antiques..hon har även en blogg med samma namn..kika in där och du är såld:) TVÅ fynd valde jag ut..sen fick jag begränsa mej..den ena sååååg jag bakom Matilda, där hon stod vid disken och frågade försiktigt..Är den till salu också??
Det var den..precis en sån jag gått och letar efter på många loppis..glad blev jag och en tjuga fattigare:)

Vet inte om den ska få vara så där ..eller om den ska bli förvandlad!!..Tyget kan jag tänka mej sätta en liten oblekt linnetygbit över..men sen..njaae..

..

Nästa var också en sån där letat efter längegrej..

Ja blev lika gla över den..och bara två tjugor fattigare..nu gör inte min digitalkamera den rättvis i färgen ..den ÄR gammal och ser GAMMAL UT:)

 Kolla upphängningen..passar mej preciiiiiiiis..:)


Lite mixad bild ...antik.

 Matildas BUTIK.. Country Antique hade flera bilder som jag tagit där ..men sparar lite på dem..


En KVARN till ..denna låg strax bredvid Matildas butik..där fikade vi..fast kaffet var slut!!



Jahaja, det skulle väl vara allt för idag !!..Nu återstår "bara" för mej att måla och fixa till denna helgens fynd :)..

Många intryck blev det den här helgen..För min del, är det en del av min semester..

Nu har två veckor lagts åt sidan..fyra ligger framför mej..tror säkert att de kommer innehålla en HEL del ..Kanske lite andra saker än just loppis och kulturäventyr..men vem vet:)
♥..Pia

Ps...Men hoppla hoppla..höll ju på att glömma en sak!!  Precis när vi skulle åka från Brunsberg så kommer en bil smygande och stannar bredvid mej..VEM sitter inte i den ..om inte KILS.. ( iofs inte "bara" Kil ..).  gladaste människa.....MIA  ni vet hon med RUMMET FÖR VÄLBEFINNANDE.. och som senast i fredags så skrev jag en kommentar till henne och avslutade med att..känner på mej att vi träffs ..snart:)..och de gjorde vi..och man blir bara så glad av denna sprudlande MIA..:)... Nu blev det bara en snabb träff,  hon hade bilen full av familj och jag hade min .. NU tror jag ändå att vi träffs snart igen..känner på mej de :) ds.

4 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Härliga Pia.....
Skulle bara kika in och skriva att jag blev så glad när jag fick se dig idag - också har du skrivit så gulligt om mig. Du är allt för snäll du!
Tänk hur det är?! Du vet, när bilen svängde och jag såg att det stod någon på vägen där långt bort, så bara visste jag inom mig att det var du!!!!!!!
Nu hoppas jag verkligen att vi ses snart igen. Det här var bara som en liten "aptit-retare" kan jag tro "fniss"
Sköt om dig!
Kram kram Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon.
Det här var riktigt roligt och se, du fyndar så nu blir det absolut samma resa för mig. Får se om gubben är lika pigg på kärringrally..fniss. Brunsberg ska bli bland det första, såg att hon hade lite olika öppet-tider. Jättebra att jag fick hennes blogg-adress, kollar där innan vi åker. Och jag tycker din gröna nyans som inre blev grön blev väldigt fin, man kan lätt säga att dom ljusstakarna kände man inte igen. Roligt att du träffat Mia också.
Ha det fint
Vi hörs
Kramar
AnnaMaria

LantlivsAnette sa...

Gomorron Pia !!
Nämen du..wow vilka härliga fynd du har gjort...och den där gråa färgen, hur snygg som helst !!!
Vad härligt med såna utflykter..jaa, jag tog ju en sväng igår jag, och hämtade bakbordet..jag kommer ihåg ditt bakbord,,du måste absolut ta fram det o fixa till det !! Snyggt att ha framme med t.ex slitna gamla lerkrukor på..och pelargoner..
Men så häftigt att du stötte på Mia !! Himmel..vad världen är liten ibland..
Nu ska jag ta kaffe i verandan, Nisse ligger redan där o väntar..sen blir det till att vara hantlangare idag..av trätak..wiiieee..äntligen !!
Kraaam Anette

Marita sa...

Du har verkligen fått tag på mycket fint!! Härliga dagar har du haft också!! Underbart!
Själv är jag utsvulten på loppisar och auktioner.... Däremot har jag hunnit med en hel massa mysiga inredningsbutiker under första semesterveckan!! Det gillar jag!
kram, Marita